Gå til innhold

Aleksander_H

Medlem
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Aleksander_H's Achievements

  1. Ja, var mye styr. De tok regningen selv til slutt. Kostet ikke så mye for en brukt kasse, ca. 8` for den de satt i min, den var gått 120`km. Godt utvalg på nbfbildeler.no Automatgearservice i Bergen hadde feilsøking på min, og de virker meget oppegående. De var ganske opptatt av at det ble brukt ZF sin egen olje på kassen. Mens Jæger her i Bergen sa bestemt at de bruker Castrol. Ingen av disse som ødelagte kassen forresten. Satser på det ordner seg med en service på din. Skriv gjerne hva utfallet blir.
  2. Nullstilling av adapsjoner har ordnet hard giring på min 06 E91 320d. Så du kan gjerne sjekke om de gjør det ifm servicen du planlegger. Nå har du nok en annen kasse enn den jeg har, men jeg er på ZF kasse nr 2. på min da et bilverksted fylte feil nivå ifm service på kassen. Så greit å gå til noen som har peiling.
  3. Takk for svar! Det er den vanlige Castrol oljen som merkeverkstedene bruker, long life 0W-30 eller 40 husker ikke helt. Var sist på service hos Sandven.
  4. Har en 07 320dAT med M47-TU2D20 maskin med 101 000km på telleren. For ca. ett år siden ble det skiftet glødeplugger med rele på reklamasjon. Arbeidet ble utført på et Meka verksted. Symptomene var røff gange ved kaldstart i minusgrader(2 sekunder så blir den fin). Problemet ble løst da, men nå er det tilbake. Jeg var inne og fikk lest av feilkoder på samme verksted, men det var ingen feilkoder, og verkstedet mente at det ikke var noe de kunne fikse, at det bare var sånn på noen biler. Jeg kjøper ikke helt den forklaringen. Det må da være noe galt for at den skal gå svært ujevnt i 1-2 sekunder etter start? Kan det ha med uoriginale deler å gjøre? En glødeplugg er vel av eller på, og ikke noe i mellom? Releene? Fikk noe tilsetningstoff jeg kunne putte på tanken neste gang jeg fyller, i tilfellet det skulle hjelpe. Vurderer diagnose hos Jæger, men har litt ymse erfaringer med de når det gjelder feilsøking. Og så koster det 1200,- for en diagnose... Den starter helt fint, og går som den skal alltid, men akkurat på kaldstart i minusgrader(ikke mange, -2 f. eks) så er det denne røffe gangen. Setter stor pris på om noen har noen tips til hva dette kan være!
  5. Ja, da er alt på stell. Fikk grønt lys fra de jeg kjøpte den av at Sandven kunne se på girkassen. Girkassen opererte utenfor grenseverdiene, og ble nullstilt eller noe. De forklarte det ikke noe særlig annet en at det var en programeringssak og at problemet var løst. Bilen girer ihvertfall som den skal nå, og regningen gikk direkte til forhandleren. Så nå er alles gut.
  6. Til Christer: Var det ikke hjelp å få fra forsikringsselskapet? Eller reklamasjon mot BMW? Forhandleren jeg kjøpte bilen av virker veldig villig til å ordne opp. Så det avhenger av utfallet med denne girkassesaken om jeg kommer til å anbefalle de, og bruke verkstedet deres i fremtiden. Oppdaterer når den har vært inne igjen!
  7. Yes, da sier de at kassen er flushet og ny olje. Kan ikke si at problemet er løst... Så de får bare ta den inn igjen da..
  8. De fylte litt olje for noen uker siden, på kassen, uten at det hadde noe å si. Så nå skal de flushe og skifte olje+filtre på kassen. På reklamasjon naturligvis. Satser på at det gjør susen.
  9. Hei. Takk for tilbakemeldinger. Bilen skal inn på verksted neste uke, da skal de kikke på det. Antar dette skal være en kurant reklamasjonssak siden jeg kjøpte bilen i januar. Oljeskift var det første de nevnte i denne saken, så det er vel ikke helt ukjent for de. Skal oppdatere her når diagnosen er på plass.
  10. Kjøpte en 2007(reg. i slutten av 06) BMW 320dAT i januar i år, 85 000km. Av og til girer den ganske hardt opp, slik at jeg kjenner et nøkk i bilen. Det er ikke konsekvent, men et typisk tilfelle hvor den gjør det er når jeg slipper opp gassen etter aksellerasjon. Et annet scenario er hvis jeg triller ned en bakke og den girer ned for å bremse på gir, når trilllingen er ferdig og jeg legger på litt gass så girer den opp hardt og det blir nøkk. Bilen er kjøpt hos forhandler med 2- års garanti så reklamasjon/garantisak skal gå greit sånn sett, men greit å ha en idè om hva som kan være galt. Kan det ha med giroljen/software`en til kassen å gjøre? Momentomformeren? Er det normalt for denne girkassen? Har nullstilt den flere ganger med nøkkel i tenning+gasspedal i 30 sekunder trikset. Mulig dette hjalp litt en liten stund ihvertfal. Har tidligere hatt en 320iAT(01`) og den var alltid jevn og fin i girskiftene. Setter pris på erfaringer og kommentarer!
  11. AC`en gir ikke kald luft, ellers fungerer klimaautomatiken tilsynelatende som den skal. Fikk fylt gass hos Jæger i fjor, så gass skal det være. Noen som har forslag til hva som kan være galt?
  12. Ønsker å kjøpe interiørlister til e46,alt annet en "tre"- lister er interessant:)
×
×
  • Opprett ny...