Tenkte ikke på at man kan ha tårnstag bak også. Hvis det gjør merkbar forsjell vil jeg selvsagt ha det også. ...men tenker litt kroner og øre også.
Hvor lav? Tja. Vil ha noe som blir moro på svingete landeveier uten å måtte risikere fengselsstraff hele tiden. Tror ikke jeg vil ha coilovers, men heller noe enklere "set and forget". Derfor er jeg heller ikke sikker på om jeg vil ha justerbare camberplater/topplagre foran. Er dette kjekt å ha? vanskelig? jeg er redd for at det er lett å "skru seg helt bort".
Videre tror jeg ikke det skal være så stivt at det ikke funker på vanlig norsk laber asfaltkvalitet. Mange har jo så stive biler a de nærmest spretter av veien hvis det humper litt, men samtidig vil jeg ikke at det skal krenge nevneverdig når det går litt unna i svingene heller, og det skal tåle en og annen runde på Rudskogen e.l.
Tenkte 40/40, eller kanskje 40/60 hvis det ikke blir for ekstremt, eller hvis kileformen tuller til kjøreegenskapene.
Alle tips mottas med takk.
Jeg vil først bygge en clean og anonym bil med originalmotor og heftig understell, så får vi se på bremsene etterpå. (Hvordan får man greiest et brukbart oppsett med 5-bolts nav, så man kan bruke E36 bremser og hjul forresten? Er dette noe poeng i?
Når dette er unnagjort, hvis interessen fremdeles er der, får vi se på interiøret. Rive ut plysj, tepper og isolasjon, og kanskje få et par seriøse stoler...
Har hørt det er blitt vanskelig å få godkjent bur nå. Er dette sant?
KANSKJE får jeg se hva som kan gjøres på motor- og gir-fronten helt til slutt. Hvor ny motor må man ha for å få seks sylindre med aluminiumsblokk? 2.8 eller 3 liter i aluminium må jo være perfekt i E30?
Uff. Dette ble visst mye. Var ikke meningen å skrive en hel bok. Håper noen gidder å svare på alt dette.