Gå til innhold

Kragset

Medlem
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Kragset

  • Bursdag 09/06/1985

Profile Information

  • Interesser:
    Ørsta

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Kragset's Achievements

  1. Kragset

    Side

    Arbeidet er ok. Men lakkeringsjobben ser ikke ut, så det blir vel en tur i lakkbåsen til vinteren.
  2. Kragset

    E36 Lambo cab

    Denne bilen er nok kjent for mange. Bygget av Streetdesign og har levd et tilbaketrukket liv på Osterøy siste par årene før den nå har kommet seg oppover til Sunnmmøre og fått et nytt liv hos min bror som er bilmekaniker. Bilen er i skrivende stund så vidt bikket 96 000 km som ikke er noe å si på for en 93 modell.
  3. Da har det kommet noe gøy inni garasjen hjemme. Denne bilen var for noen år siden ganske kjent men har siste årene stått borgjemt på Østerøy. Den har nå kommet til Sunnmøre og er på vei til å få et nytt liv etter at min bror overtok den fra forje eier. Vi jobber med å skaffe TUV papirer på luftfjærene, noen som har tips til hvor man begynner? Streetdesign hadde det ikke. IMG_0138_3132 by kragset, on Flickr IMG_0113_3107 by kragset, on Flickr
  4. Kragset

    X5 stor nok?

    Hei alle sammen. Siden 2 skal bli til 3 ser jeg at E39 525 DAT blir litt liten til hundebur og barnevogn. Siden den har rullet 350K allerede så vil den rulle som bil nr 2 til den dør av seg selv. Noen som har erfaringer med x5 og lignende "problemstilling" som vil dele?
  5. En liten oppdatering: Fikk beskjed fra verkstedet nå om at turboen var helt død. Heldigivs så går motoren rundt og ser ikke ut til å ha tatt noen nevneverdig skade av at oljen ble skutt ut eksosrøret og tåkela en tunell. Så da var jeg 15-20 laken fattigere....
  6. Det har jeg ikke byttet, men det skal byttes om det bare er turboen som er gåen. Om det blir veldig mye mer som må skiftes så kommer det en billig nylakket sølvgrå E39 på bruktmarkedet og X5 kommer i garasjen
  7. I kveld hadde jeg meg en tur på planet til en bergingsbil. Plutselig mistet jeg nesten all motorkraft, og det røyk blå/hvit røyk så jeg fyllte en tunell. Stoppet og fikk opp oil preasure warning. Fyllte så på olje i håp om at det bare var at det var tomt, kjørte 300 meter og turte ikke mer, da var all oljen borte. Mens bilen stod på planet kom det svart olje ut eksosanlegget. Er dette turboen som har tatt kveld eller kan det være noe annet? Bilen er forøvrig gått 310.000. Har hatt den siden den var gått 79.000. Bilen er i god teknisk stand og eneste "store" problemet jeg har hatt var at kamsensor tok kveld for 2 år siden.
  8. Jeg fikk bygget bandpasskasse med 2 12" cadence hos bassbrothers.no. Elementene mot seteryggen. La inn en plate ca 10 cm mellom elementene og seteryggen, 2 porter sentrert mellom elementene som kom ut hullet til skiposen. Presterte 137db målt på dbdrag. Om ønskelig skal jeg se om jeg finner bilder av dette. Bilen er for lengst kondemnert
  9. HEi. Min 2001 525DAT har fått for seg noen merklige tendenser for tiden. Avogtil virker det som om bilen bare kutter kontakt med batteriet når den står i ro. Får ikke låst opp annet en med metoden å vri nøkkelen løfte dørhåndtaket og vri litt til. Når jeg setter meg inni bilen og vrir om skjer det ingen ting. Venter 5 minutt og alt er som normalt igjen. Klokka har nullstilt seg og det virker som om batteriet er flatt. Har sjekket at polene på batteriet er rene, de er godt tilkoblet og batteriet har godt med strøm. Opplever noen ganger at klokken er 5-10 minutt for sen, noe som tyder på at det ikke har vert strøm på hele tiden når bilen har stått stille. Noen forslag til hvor jeg kan begynne feilsøkingen?
  10. Har problemer med 97 mod E39 523 Ia. Viskerene stopper ikke i normal stilling men tar turen til midt opp på ruta, noen som har et forslag til hvordan jeg får de til å gå tilbake til normal av stilling?
×
×
  • Opprett ny...