Gå til innhold

xcetera

Medlem
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

xcetera's Achievements

  1. Jeg ville definitivt gått for kenwood. Har hatt mye bedre erfaring med det merket en jeg har hatt med sony. sony er liksom et "billig" merke da det hjelder bilstereo. er også mange gode alternativer i kenwood om du går opp noen hundrelapper. www.dreamtm.no har masse kenwood spillere
  2. Dette kommer seg jo anpå hvilken tunigs frekvens du skal ha. Er ganske mange parametere på subben som avgjør hvilket port areal du skal ha. eller om du skal ha port i det heletatt Blir egentlig det samme som om jeg skal spørre deg hvilke dekk skal jeg ha på bilen. Så om du kommer med mer informasjon om hvilken type sub det er så kan jeg alltids være behjelpelig med å regne ut det for deg.
  3. egg og kanel er en helt grei løsning om man er på tur på kveldstid og det plutselig skjer slike ting (ja for man har jo egg og kanel i bilen til en hver tid ) Jeg trodde også det var termostaten som ikke åpnet tidsnok så jeg byttet den i dag å den så ut som hadde sitti der siden bilen var ny så like greit å bruke de 200.- Problemet mitt er nå fikset. var lekasjen på radiatoren som var hele syndebukken. tettet det ganske enkelt med å helle polyester i hele den samleskinnen der rørene møter en(gummi?) flens og da ble det pottetett. (håper jeg) Varmkjørte bilen og lot den stå på tomgang og lyste masse for å se om jeg så noen damp. er vell 10-15 grader ute nå så skulle ha sett noe om det var lekasje noe sted.
  4. wicky124: hvem har sagt jeg ikke vil høre på dere? men som jeg skrev i første posten så veit jeg at det var idiotisk å skru opp lokket og trenger ikke flere idiot forklaringer på akkurat det. Behøver ikke være verdns største geni for å skjønne at det er lekasjen som gjør at vannet koker omtrent på norm temp da det ikke er mulig at det kan bli noen bra sirkulasjon da det er masse luft i systemet. men for all del fortsett å skriv her for jeg er jo blitt en newb i deres øyne som ikke aner noen ting om å skru bil.
  5. i kombinasjon med at det er en lekasje så det ikke er trykk på anlegget og koke temperaturen synker som følge av det
  6. Er varme i varme apparatet også
  7. ja den går fra kald til norm temp akkurat som vanlig. har funnet ut hvor det er lekasje nå tror jeg å det er i enden av radiatoren mot ekspansjons tanken. kan se ut som det er noen gummigjennomføringer der som sitter på metall rørene. kan det stemme?
  8. Så da kan jeg se bort fra at det kan være viften som forårsaker problemene da? er vell bare å se seg omkring etter ny radiator ettersom bars tingen tydelig ikke klarer å tette det
  9. Ja er klar over at driftstemp er ganske høy og at det er trykk i radiator og ekspansjonstanken. Men som spørsmålet var: skal man kunne klare å stoppe vifta enkelt med en skrutrekker ish da den går på norm temp? Tillegs spørsmål: hvor mange psi trykk er det på kjølesystemet ved 90 grader Celsius?
  10. Grunnen til at jeg veit den koker er: 2. grads forbrenning på ene hånda og irritert hud i ansiktet. (før noen skriver det så veit jeg at det var dumt å skru av lokket før bilen ble kald, men på normal temperatur skulle det ikke vært krise) Glemte forresten å si at det gjaldt en 93mod 318 e36. Prøvde den igjen i dag med bars radiator tett ettersom det er en liten lekasje i radiatoren. byttet også til en ny termostat for å forsikre meg om at denne funket som den skulle. Men spørsmål: skal man kunne klare å stoppe vifta enkelt med en skrutrekker ish da den går på norm temp? (eller som min bil, blir VaRm) Kan det være den som er det store problemet?
  11. Som jeg skrev er problemet at bilen koker mens temp føleren inni bilen står på normal temp. Det samme skjer om bilen står på tomgang eller om den kjøres. noen som har noen tips om hva dette kan skyldes?
  12. så med andre ord så kan det være nok å stramme den da. da den koker så kommer dette ut av koblingen mellom radiator og ekspansjonstank. (retur vannet) har skiftet den tanken, men er ikke helt 100% sikker på at det er tett så er ganske fristende å bestille ny radiator med den ferdig montert....
  13. å der følte jeg at jeg falt av. får bare håpe at jeg får tak i haynes boken til den
  14. Som topic sier koker bilen på tomgang, men ikke når det blir kjørt vanlig. da ligger temp på normal. noen som har noen idè om hva dette kan skyldes?
×
×
  • Opprett ny...