Gå til innhold

523shadowline

Medlem
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

523shadowline's Achievements

  1. Det rareste har hendt. Med sommerdekk på bilen 265/35/18" bak ser jeg med det blåtte øyet at hjulet på høyre side stikker lenger ut en det venstre. Merket det egentlig etter at jeg fikk nye dekk på da det kom skrapelyd fra hjulbuen når jeg fikk litt bakketrykk i en venstresving. Rare greier. Alt ser ok ut og når jeg rugger bile fra side til side virker alt stivt som det skal med M5 understell. Eneste jeg kan tenke på som har utløst dette er da madammen dro en aldeles heftig retursladd så ene vinterdekket ble vrengt av felgen. Selv dette skal vel ikke permanent paralell forskyve hele "bakvognen" Takker for svar, råd og erfaringer
  2. Stakkars rotta vår E36 316ia er nede for telling da toppen er sprukket. Om noen har en liggende og vil selge så setter jeg pris på å høre fra deg Øyvind
  3. Hei, Min E39 523ia 1997 med M-understell trenger nye dempere fjærer. Hvilket sett skal jeg velge og hvor mye er denne senket i forhold til "normal" Det finnes jo et hav av muligheter men jeg trenger noe som ikke koster skjorta men som er helt ok og gir meg tilbake kjøregleden Vet at GS har endel forskjellige gode alternativ fra 6tusen og oppover. Altså: gode forslag til merke/pris og ikke minst hvor mye skal det senkes mot normal? (denne bilen er jo lavere orginal enn de vanlige.
  4. Hei. det er en skrue på toppen av radiatoren, fjern dekselet og dra tanken opp. Det sitter en O-ring i bunnen så den kan nok sitte litt fast
  5. Hei og takk for svar Nå sitter orginal vinterfelger hvor senterringer ikke er nødvendig. De er "tight" fit. Når det gjelder fjær/dempere så begynner nok de å nærme seg søppelbøtta. Bilen er fremdeles bedre enn mange andre nyere biler jeg har kjørt M Fahrwerke er gode ting men det er denne humpingen. Pokkers irriterende. Jeg har aldri opplevd at slitte dempere /fjeærer gir slike utslag. Kenguru effekt i store hastigheter har jeg prøvd og overdreven krenging i svinger. Denne bilen sitter som et lokomotiv i svingene men fjæer/dempere er ikke som ny. Kuler, stabstag kjennes gode men travers foringene kunne sikkert vert byttet sammen med andre deler men skulle disse gi en slik oppførsel? Det ble MYE bedre når jeg byttet alle hjullagrene og det var ikke rart da det ene var ganske kjørt. Skranglet når jeg snurret navet når jeg holdt det i hånden (forresten en smal sak å bytte både med nytt nav og uten der jeg fjernet det gamle lageret med vinkelkutter) Kan være kast i dekkene men det er liksom ikke slik at problemet flytter seg om jeg roterer dekkene (kun vinterdekkene da de ikke er retningsbestemte) Skulle vert glad om noen hadde samme problem
  6. Har en 523ia E39 97 mod.223kkm Da det begynte å riste ved kjøring, hovedsaklig fra venstre side byttet jeg alle hjullagrene, bremseskiver og klosser som alle var godt slitte. Fremdeles er det viberasjoner eller mer som en humping? Litt som om vegbanen har små opp og ned "dumper". Det kommer ikke risting ved nedbremsing og det varierer veldig fra dag til dag? Ingen risting i rattet. Jeg har byttet "klikker" stag og caster stag foringer forran. Det er de samme symptomene når jeg triller bilen i Neutral og merkes best ved 30-40 kmt og rundt 100. man kjenner det klart best på venstre side og kan faktisk se at personen som sitter der "rister" litt Rister sakte ved lav fart og mer som vibrering i 100 området. Hva i alle dager kan dette være? Jeg kjenner til problematikken med E39 og slike problemer men finner ikke noe som passer denne beskrivelsen. Tror ikke dekkene er problemet da det er både ved sommer og vinterdekk. Håper dere har vert borti noe lignende og kan komme med noen gode råd
×
×
  • Opprett ny...