Jeg har en kompis med en 04 320dt (E46), kjøpt for 3 uker siden. Bilen var dønn strøken, full m-pakke, 111000km, alle servicer og feilfri Naf test før overtakelse.
Her om dagen skjedde det at motoren mistet all kraft, ristet, tikket og banket akkurat som en gammel Volvo 240 som ikke går på alle sylindrene.. Dette viser seg etter "obduksjon" hos Bavaria i Stavanger å være en klaff i innsugsmanifolden på den fjerde sylinderen som "er borte"!! Dvs at den har løsnet og gått gjennom hele systemet...
Dette resulterer da i at motor og turbo må byttes til den nette sum av kr 120000,-!!
-Er det noen av dere som har opplevd eller hørt om noe lignende? Og i tilfelle hvordan dette har blitt løst økonomisk?
Jeg mener at dette ser dårlig ut for BMW at en bil som har gått 111000km, fulgt alle servicer, aldri vært chippet og er 5år og 4mnd gammel skal havarere og eieren sitter igjen med alle kostnader fordi Bavaria mener at sånn kan skje!?
Nevner forøvrig at bilen ble kjøpt privat av en seriøs mann som har fulgt alle forhåndsregler for å ha en plettfri bil, firmaet som importerte bilen for tre år siden, Namdal Bil, er konkurs, forsikring med full kasko til å dekke dette er uaktuelt da det ikke hjelper stort økonomisk og BMW Norge mener at de ikke har noe ansvar fordi bilen er bruktimportert!!!!