Gå til innhold

Tuftn

Medlem
  • Innholdsteller

    33
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Tuftn's Achievements

  1. "Mikkemus" svar på salgs tråder er vell folk for gamle til etterhvert,folk må få selge det dem vil,så vdt meg bekjent så ligger tråden under Bmw-deler selges!
  2. nr.7 jorde denne i karros så skal det gå seg til
  3. lekasje i cluchpumpen.. vis du har samme reservoar både til cluchen og bremsene så kan det bli luft i systemet ... eller motsatt.....
  4. formotstanden er gåen... virker som regel alltid på sidte hakket når den er gåen,jording er det ikke for da hadde den ikke virka på hakk 4 heller:) skift motstanden så er det gull
  5. vis det re den lille umbrakon som sitter gjennom skiven så er den ikke noe must...
  6. diffrensial heter det no da! kardangaksel er i ordets retteforstand en mellom aksling!! Bare sånn til ettertanke,mellomaksel kryssene er kalt "kardanske" ledd;)
  7. lite pent interiør for og være en alpina... huffa meg...
  8. Ny bremserør tilpasset og montert: fikk du godkjent bilen med de røra der? er i orden det du skifta men det røret ved siden av er jo ikke akkurat rustfritt!
  9. håpa dere Kjinna opp oljetrykket før dere starta opp;) turboen liker ikke bli starta uten smørning!
  10. ser att lmm står på trykk siden... den får jo heilt feile verdier når den blir "trykk" matet... da vil du jo blåse opp spjeldet... ser ikkje heilt hvordan det kan funke...
  11. det viktigste er jo og finne alle bitene som er inne i kassa,deretter demontere heile driten og få det svist,ikke noe bra og sveise i slike ting,da det har lett for og "slå" seg ,pluss at alt må være gullande reint for fett,ellers blir kassen aldri tett igjen!
  12. høy co kan komme av fleire ting,lambda,llm,luftfilter,tempgiver.. begynn med og skifte luftfilter og lambda,lambda er en av de tingene som ofte blir glemt,og den har en vesntlig faktor på coen.. sist eg var på bosh kurs så så en teknikker at dem som regel var "tette" etter 60-80k.. bare sånn til ettertanke!
  13. er ingen problem og kjøre med abs lys og antiskrens lys... så lenge det bare er gulelys i dashn som lyser så er det ikke noe fare,eneste er jo selvfølgelig at abs'n ikje virker,det samme med antiskrens og antispinn.. mest sannsynlig er det en abs føler som har tatt kveld,for disse systemene er sammkjørte..
  14. støv,spon osv har en tendens til og lage støy til følerene.. og da får du slike symptomer,lagerslakk kan også gjøre det!
  15. slagvolum og borring er ett stikkord;)
×
×
  • Opprett ny...