Gå til innhold

rynne

Medlem
  • Innholdsteller

    76
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om rynne

  • Bursdag 03/06/1989

Profile Information

  • Interesser:
    Kristiansand / Arendal

rynne's Achievements

  1. Bump! Nå til nedsatt pris:]
  2. Selger nå bilen på grunn av kjøp av ny bil. Bilen har kun hatt to eiere - hvor jeg overtok bilen etter ca 168000 kjørte km. Første eier var en familie fra Tvedestrand som kjøpte bilen ny på østlandet. Bilen har hovedsaklig blitt brukt til langkjøring mellom Arendal-Kristiansand mens jeg har eid bilen. Bilen ble EU-godkjent i slutten av februar, og ble da påkostet reperasjoner av slitedeler for 30.000 kroner. Den er altså godkjent ut Januar 2014. I tillegg ble dempere foran skiftet ut. I vinter ble også frontruten skiftet til fordel for en ny rute - null sprekker på denne. Det som ble gjort på verksted i februar var blant annet: - Bytte av begge støtdempere - Bremser bak er byttet og calippere smurt. - Byttet flere stag og slitedeler i understellet. - Se faktura på annonse for mer utfyllende av det arbeidet som ble gjort... Bilen er godt utstyrt, med skinnseter, varme i setene, varme i ratt (!), cruisekontroll og xenonlys. Svært behagelig bil å kjøre - spesielt på tur da denne er svært myk og stillegående. Slår fattern sin E60 på lydnivå hvertfall! Det er noe stensprut på panser, og små, knapt snylige, parkeringsriper på sidespeil og tanklokk høyre side. Bakdør venstre side har noe rust på bunnen av døren, mens det finnes to rustflekker på bagasjelokket. Den er altså i teknisk god stand - men har noe småpell kosmetisk sett. Pris kan diskuteres ved hurtig avgjørelse Se annonse på finn for bilder av bilen.
  3. Bumper denne.. Viser til min tråd om høyt drivstofforbruk. http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=173858 Akkurat samme symptomer skjedde med min bil i sommer. Tok den på diagnose, hvor bilen gikk mye bedre etter de (sannsynligvis?) koblet av LMM som noen nevnte her. Fikk byttet kam og veivsonde samt coil i slutten av november - men tror dermed verkstedet glemte å aktivere LMM igjen? Drivstofforbruket er blitt målt til mellom 1.2 og 1.3 på blandet kjøring siden desember (!) Men nå har desutten coilen begynt å krangle igjen. Som beskrevet her begynner den å krangle når motoren kjører seg varm. På lave turtall trekker den svært dårlig. Noen som kan forklare meg hvor jeg sjekker om nevnte LMM er koblet til? Er helt grønn på dette...
  4. kam og veivsensor?
  5. Skal ordne nærbilder svært snart. Tjæ, de er jo ikke verdt så veldig mye - men bittelitt må de da være verdt. Bare å komme med bud :]
  6. Jo - det skal man ikke se bortifra Det er gode råd mot et billigere bilhold det - men så blir aldri BMW et helt fantastisk billig bilhold heller, da Men jeg er fortsatt overbevist over at det er noe mer jeg kan gjøre, eller verkstedet kan rette opp i som beskrevet tidligere. Endringen kom plutselig etter diagnosen, og det var ikke kaldt på dette tidspunktet
  7. Hei, 15" originale felger fra 1991 E34 selges/byttes. Angående dimensjon så kan jeg finne frem informasjonen når jeg kommer hjem fra jobb (offshore), og ta bedre bilder. Felgene har etter hva jeg vet ingen store skader - men bærer selvsagt preg av alderen. Det sitter også på sommerdekk på felgende av uviss dimensjon (per nå). Ett par er svært slitt - mens det andre paret er brukbare. Felgende på bildet er de eksakte felgene det er snakk om - men bildet er noe gammelt.
  8. Jeg hadde den vel nede på 0,75 i sommer på langtur fra krsand til molde - men kan jo nevne at 0,8 på blandet er litt overdrevent skrevet av meg. den lå nok nærmere 0,9 (8,9/100km?) eller noe i den duren. Kunne vel bikke over literen også med aktiv kjøring tenker jeg. Akkurat hvor tallet lå før er ikke så viktig. Men problemet her er at noe har skjedd etter den diagnosen som drastisk forverret bensinforbruket! Jeg følger som regel ganske nøye med på både kjørecomputer og nåla som viser målingen i sanntid. Og på kjente strekninger så ser jeg jo at motoren jobber hardere og drar mer bensin ut av tanken enn den gjorde i sommer. Det er jo snakk om en 2-liter sekser - så at den bruker mye har jeg ingen problemer med å akseptere. Men slik som det er nå kommer jeg ikke under 1,1 på langkjøring. Har ikke nubbsjans på å holde meg under 1,25l på blandet kjøring selv med SVÆRT passiv kjøring - og forbruket er enda høyere på ren bykjøring. Så noe er nok galt her hos meg - og jeg tror det er en "software"-feil. Jeg tror, uten å vite nøyaktig hvilke sensorer som var gåen og ble byttet ut på min bil, at disse problemsensorene ble forsøkt ignorert/oversett i software (hjernen) av verkstedet, for å gjøre at bilen gikk bedre (den fusket kraftig på lave turtall på denne tiden). Kan det være noe på veiv og kam? Mitt spørsmål er jo egentlig om jeg er inne på noe? Jeg har som nevnt ikke kunnskaper om hverken sensorer, motor eller om "min egen diagnose" i det hele tatt er mulig på en slik bil?
  9. Det er jeg også fult klar over. Men diagnosen hadde jeg i August - og det var da forbruksnivået gikk fra 0,8-0,9 til 1,2-1,4 - altså en ganske radikal forandring. :]
  10. Hei. Ser noen skylder på gassfoten min Men dette skjedde altså etter en diagnose på verkstedet. Jeg har ikke sjekket noe som helst selv, da jeg ikke ser på meg selv som kyndig nok til det. Men det er snakk om en forskjell på natt og dag etter diagnosen. Jeg har en følelse av at kanskje verkstedet har vært inne å stilt litt på software når det kommer til sensorer i eksossystemet? Leste litt rundt og fant ut av at dette kunne gjøre at en gåen sonde kunne "ignoreres" med denne måten - dog med mer bensinforbruk. "Nødmodus" eller limp home mode kan være aktivert på grunn av feilene som ble utbedret nå nylig?
  11. Hei, I sommer fikk jeg det gule motorlyset på dashboardet. Ettersom tiden gikk begynte motoren å være lite villig til å jobbe på lavt turtall. Kjente store motorvibrasjoner på spesielt lavt turtall mens problemet fortsatt fantes - og ikke minst ble motoren svært mye svakere i forhold til en problemfri motor. Problemene kom ikke før etter fem minutter hvor motoren ble varm. Tok den da inn på diagnosen ble at jeg måtte skifte noen sonder, samt coil på motoren. Da jeg fikk den igjen var motoren problemfri i noen måneder før problemene kom tilbake igjen - dette fordi verkstedet hevdet de hadde gjort noen instillinger på softwaren, samt byttet en coil til en annen syl (?? ikke helt sikker). Etter denne diagnosen brukte bilen min plutselig mye mer drivstoff (ca 1,3 liter/mil blandet mot 0,8 før diagnose)), hvorpå jeg ringte verkstedet å spurte dem om dette har noe med hva de gjorde på diagnosen å gjøre. Uten å gå inn på detaljer sa de at dette var normalt, og skyldes endringene de gjorde da bilen var på diagnose. Når problemene oppstod igjen (noe som selvfølgelig var ventet), tok jeg bilen inn på utbedring hos verkstedet å fikk bilen tilbake igjen med en motor som går som en drøm igjen (bortsett fra at det bare er en 2l ). Men: drivstofforbruket er fortsatt mye høyere enn det var i våres/sommer (før diagnosen). Jeg ringte dem, og nå hevdet de plutselig at de ikke hadde gjort noe under diagnosen. De sliter tydeligvis med hukommelsen sin. Er det noen av dere her inne som har peiling på hva de kan ha gjort for å bedre nevnte problem under diagnose som gjør at drivstofforbruket går opp?
  12. Ta bilen til en BMW-forhandler og be dem omprogrammere multimediespilleren din. Det hjalp for meg
  13. rynne

    D

    Servopumpa kan vel være gåen? Eller kanskje det er på tide å bytte olje på den.. Når det gjelder duringen høres det ut som lambdasensor. Sjekk om din sensor fungerer...
  14. Høres ut som om servomotoren er slitt/gåen. Hadde kliss lik bil som du har, og nøyaktig det samme skjedde. Lyden ble dog verre og verre, og måtte til slutt bytte servoen på bilen.
×
×
  • Opprett ny...