Jeg kjører en 2008 mod BMW 320 Diesel coupe E92 Automat / Steptronic.
Har nettopp tunet bilen til ca. 215-220hk. (Programmert styreenhet, og ikke påmontert noen boks)
Har også skifta enderør til Hartge med doble haler/tuter. (Har satt på hele røret, og tatt vekk den originale bakpotten)
Motor og bil går jevnt, stilt, bra og alt fungerer bra ved tomgang, eller hvis jeg har litt turtall.
Men med en gang jeg ligger foreks i en slakk oppoverbakke, i drive med rundt 1800-2000rpm, og har litt gasspådrag så begynner det å vibrere. Kjennes ut som en lavfrekvent during/risting, og det føles ut som det kommer bakfra.
Det er ganske kraftig, men går raskt over hvis jeg slipper gassen eller drar på litt ekstra. (eller girer ned og får høyere omdreining.)
Kan det være pga enderøret deles i to og skaper en resonans? Kan det være økt turbotrykk etter tuning som skaper "tetting/lugging" i partikkelfilter?
Er litt nervøs.... Noen som har en teori?