Gå til innhold

COYS

Medlem
  • Innholdsteller

    17
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Oslo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

COYS's Achievements

  1. Hei, Vurderer å ettermontere M-spoilersett på min ellers så fantastisk fine og godt utstyrte 523i F10. Noen av dere som kan tipse om hvor jeg billigst kan skaffe meg dette? Har vært inne på tanken og ta turen til Tyskland eller en annen plass på kontinentet som dette er billigere enn her til lands. Gjør jeg det, så er det mulig at jeg hamstrer 19" eller 20" M-technic felger og dekk også. (kanskje også M innstiglister og alu pedalsett) Er det noen av dere som kan "peke meg i riktig retning"? PS: Er spoilersettene ferdig lakkert? (min er safirsort metallic) BigZ
  2. Har søkt litt på nett, og det er visst en vanlig bieffekt at en får vibrasjoner etter chip tuning. Fant dette ang en audi: (akkurat sånn jeg har det også) Jeg var på Flissundet og fikk chiptunet min Audi A4 1.8t Q 2002 modell. Etter tuningen har jeg opplevd vibrasjoner i bilen (det virker som om bilen ikke helt vil åpne seg opp og holder litt igjen) når jeg gir god gass på lave turtall (2.000-3.200) i fjerde og femte gir. Flissundet sier dette er normalt og vil ikke slite på bilen. Jeg må bare sørge for at jeg ikke gir for mye gass før turtallet er høyt nok. Men det er jo litt kjipt da, når man har fått høre overalt at akkurat denne bilen skal tåle chippingen godt. Stemmer dette?
  3. Men jeg har altså automat / steptronic, bilen er "ny" og jeg har kun vibrasjon når jeg kjører i Drive og ikke når jeg bruker den "manuelle" ved steptronic. ????
  4. Hvor lenge siden er det de gjorde jobben? Har du tatt det opp med de? Hadde de noen forklaring?
  5. Jeg har en 2008 mod E92, gått 22000km.... Skal vel ikke være noe gærnt med hverken automatkassa eller andre ting da.... Og det var null vibrasjoner før trimming. Hartge lager jo en boks som overstyrer styreenheten, og som koster 24 laken inkl montering. Denne tar ut 209hk. Den kan vel ikke lage vibrasjoner til den prisen? Og hvis den ikke gjør det, er det fordi den (kun) tar ut 209hk? Det er kanskje derfor jeg har vibrasjoner som har tatt ut 41hk mer enn originalt. (som gir 218hk, hvis bilen originalt hadde riktig oppgitt antall hk, som er 177)
  6. Mer info.... Var ute en prøvetur nå, og fant ut at vibrasjonene kun kommer når bilen står i Drive. Det jeg fant ut: Drive, ca 100-110km/t, slakk oppoverbakke og ca 2000RPM - kraftig vibrasjon. Gir jeg litt mer gass og kommer over "kneika" eller gearkassa girer ned så forsvinner vibrasjonen. M6 (6. manuelle gir ved bruk av steptronic), samme fart, bakke og omdreining - ingen vibrasjon. Merkelig... virker som vibrasjonen kommer når automatkassa ligger akkurat og bikker mellom å holde gearen eller gire ned, rundt 2000rpm. (klarer ikke å forklare det på en bedre måte.) Anyone???
  7. Oki. Takk for tilbakemelding. Nå er det jo litt forskjell mellom 335i og 320d Men som du sier, så kom vibrasjonen etter tuning. Får ringe til firmaet som programmerte bilen, på mandag. Er det imidlertid andre her som har erfaringer eller tror de vet hva som ha skjedd, ønsker jeg å høre fra dere
  8. Hvor mener du eksosen skal ta borti karosseriet? Er ganske sikker på at det ikke gjør det. Er bra avstand fra halen til spoiler ihvertfall. Og sånn jeg så røret bli montert, så kan ikke jeg se det skal ta borti noe...?! Rart det kommer kun ved belastning med ca 2000rpm... og det er en ganske kraftig vibrasjon i hele bilen.
  9. Jeg kjører en 2008 mod BMW 320 Diesel coupe E92 Automat / Steptronic. Har nettopp tunet bilen til ca. 215-220hk. (Programmert styreenhet, og ikke påmontert noen boks) Har også skifta enderør til Hartge med doble haler/tuter. (Har satt på hele røret, og tatt vekk den originale bakpotten) Motor og bil går jevnt, stilt, bra og alt fungerer bra ved tomgang, eller hvis jeg har litt turtall. Men med en gang jeg ligger foreks i en slakk oppoverbakke, i drive med rundt 1800-2000rpm, og har litt gasspådrag så begynner det å vibrere. Kjennes ut som en lavfrekvent during/risting, og det føles ut som det kommer bakfra. Det er ganske kraftig, men går raskt over hvis jeg slipper gassen eller drar på litt ekstra. (eller girer ned og får høyere omdreining.) Kan det være pga enderøret deles i to og skaper en resonans? Kan det være økt turbotrykk etter tuning som skaper "tetting/lugging" i partikkelfilter? Er litt nervøs.... Noen som har en teori?
  10. http://www.dinside.no/806397/chiptrimmi ... langt-unna Noen kommentarer til dette? Jeg vurderer å chiptrimme hos ESS i Aremark (har 320D 177hk Coupe - 2008 mod) Ser at BMW Norge står som kilde. De som selger Hartge tuning med motor- og drivverkgaranti. Hmm....
  11. Tror jeg satser på en Hartge motoroppgradering. Er det noen her inne som har gjort dette? Merker dere stor forskjell? Går den merkbart (mye) bedre? Hvordan er dieselforbruket? Og tilslutt: Er det verdt pengene?
  12. Det er altså ikke vits i å kjøpe hele bakre potta for meg? Det er kun det visuelle jeg får en fordel av? Med to "tuter"? Dette er det bred enighet om her, eller har noen av dere andre erfaringer? Hva med tuning til denne bilen? Ingen av dere som har noen anbefalinger/erfaringer?
  13. Går det an å få kjøpt bare Eisenmann-tutene da? Det gjør det:) Eller scorpion "tuter" Link til et sted jeg kan kjøpe Eisenmann eller scorpion"tutene"?
  14. Men det er vel en 6-sylindret sak? Mens min bare har 4...
  15. Går det an å få kjøpt bare Eisenmann-tutene da?
×
×
  • Opprett ny...