Gå til innhold

metalheart

Medlem
  • Innholdsteller

    67
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    stavanger

metalheart's Achievements

  1. BUMP Da er bilen på veien igjen,men det kostet... Feilen lå i den nye(brukte) toppen jeg kjøpte.alt var jo pisse sjeivt inni. Alle eksos ventiler pluss stenger,stak,osv,og et par av innsugs ventilene var føkket,så jeg ble bøffet med den toppen ja,var jo planslipt,å med nye tettninger osv,så det så jo ok ut,men det var det altså ikke så den gammle toppen ble planslipt,trykktestet,slipt ventiler,nye tettninger osv,og da startet vedunderet Takker for all hjelp og alle innspill,lærte jo mye på veien ivertfall STAY METAL
  2. lever den inn til trykktest,koster noen 100 lapper,er det sprekk i kjølekanaler kan det sveises,har selv en m20 topp som er forsterket i alle kjølekanaler med sveis
  3. toppen var ferdig overhalt da jeg kjøpte den,planet,og skiftet tettninger osv,men noe har jo tydeligvis ikke vert sånn somdet skulle alikevel.de skulle finne ut i morgen nøyaktig hvor lekkasjen var fikk jeg besjed om,så får vi se hvordan det blir
  4. Fra m50 og nyere bruker bmw magnesium blanding i aluminium toppene,de siste årene bruker de også den blandingen i blokkene. du kan jo prøve og sveise i det,da får du en opplevelse skal jeg love deg AA356 er også mye brukt
  5. SISTE OPPDATERING: Bilen er inne hos kvål auto/ts racing i sandnes nå. De har sjekket og målt,og funnet ut at det nesten ikke er kompresjon i motoren,sylinder 6 har ikke komp.i det hele tatt,og de andre lekker 20,40,70,30 %. så de mener at noe sto feil på toppen når den ble montert,og er slått sjevt på en eller annen måte. men bilen har jo aldri startet?trodde ikke det skulle gå ann da? men register reim og tenning sto riktig sa de,så da fatter ikke jeg noe.
  6. den står med den rifflete kanten på svingjulet,så det er vel noe med veiva da. den skulle være mellom 400-800 ohm,og den målte jeg til 504 ohm
  7. har en impulsgiver på svinghjulet,og en kaldstart sensor på termostat huset,går ikke å bytte om kobbling på disse.,begge er ok,har målt ohm verdien,og byttet ut med nye,men akkurat likt.ingen start.
  8. ja,er sikker på at det ikke står feil,skal være vanskelig å sette feil,når syl.1 er på topp,og begge merkene stemmer på register. tenningsrekkefølge stemmer også,men tyder på tennings feil alikevel,men skal inn på ts racing på onsdag,så da regner jeg med mysteriet blir løst på et vis
  9. tja,kommer an på hvor vandt du er til å skru det. må av med radiator,vifte,viftekobbling(viskose),div slanger,og register reim dekselet for å komme til den ene bolten,men er ikke noe komplisert å få til,bare litt å demontere
  10. har nettopp stillt ventilene,så vist kammen hadde stått feil,hadde vel heller ikke det godt knirkefritt regner jeg med. men siste oppdatering nå er at i neste uke så ryker bilen inn til TS RACING/KVÅL AUTO i sandnes,så får de finne ut av det,for nå orker ikke jeg mere,overlater det til proffene nå takk for all hjelp,å alle innspill jeg skal gi lyd hva det var for noe kødd
  11. ok.men da eliminerer vi den muligheten,da har jeg ikke mere ting å sjekke,har testet hver skrue på motoren nå,og alt er 100%,så da blir det vel verksted da
  12. det er da umulig å sette fordeler feil vei på desse da det er eit hakk man setter den på... hmm,kan det tenkes at de som har overhalt toppen og ventiler som har montert fordeler feil da??hvordan sjekke det sånn uten videre,må toppen må vel av igjen da?
  13. stemmer,kan ikke sette feil på denne,merket også hver pluggledning før jeg tok dem av,så det er helt 100 det også,men er jo enig i at det lukter feiltenning jeg også,men hvordan og hva forutsaker det da??
  14. kan oså bruke noe som heter silikon olje,stein bra greier,trekker inn i plasten,får frem svartfargen,og holder på den
  15. kan også nevne at jeg har testet og sprayet startgass inn i insuget,etter lmm,til og med da sjedde det ikke et puff en gang,noe som er ekstremt merkelig,for vist det er noe som helst tegn til gnist,så skal startgass få ting til å hende uansett,og gnist er det,men nei da..
×
×
  • Opprett ny...