Gå til innhold

jostein E39t

Medlem
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

jostein E39t's Achievements

  1. Jeg vurderer ny konebil. Liker E46 godt, men budsjettet er 100 laken. Hva bør jeg være obs på når jeg kikker på slike? Er ikke så nøye hvilken motor som står i, bare det er bensin. Er det dyre biler og eie når de har gått 100-150000 km? Mye problemer? Får vel ikke 6'er maskin for den prisen.
  2. Hvordan gjøres denne jobben? Jeg har noe majones i oljepåfyllingslokket og har hørt at det kan stamme fra tett veivhusventilasjon. Kan noen beskrive prosessen?
  3. Det er mange som sier at dette settet senker mer enn det lover. Jeg tror ikke du bør satse på noe lavere enn eibach-settet. Det er også forholdsvis komfortabelt å kjøre med. Min bror har en sedan som han senket med H&R 40/15, samt bilstein sprint dempere. Jeg synes personlig at det ble for stivt. På min bil fungerer det i hvert fall supert med standard-dempere til vanlig kjøring.
  4. He he... Jeg liker også når fok legger ut bilder, men jeg har desverre ordentlige fra før senkingen. Nå har jeg de råtne felgene på, så det ser ikke så pent ut nå. Bedre når sommerfelgene kommer på. Vi får se da...
  5. Når jeg ser på bilde av foringa på koed.no, ser det ut som om det bare er innerring på foringa som gjelder touringen. Med andre ord er ytterkanten på foringa gummi. Stemmer dette? Hvordan er så denne å presse på plass? Går det lett?
  6. Da jeg senket bilen (E39 touring), kikket jeg litt på traversforingene bak. De så hele ut, og da jeg stakk noe inn for å bende litt på dem virket det ikke som det var sprekker i dem. Hvordan vite når de er slitt? Jeg har nemlig noe vibrasjoner i bilen og har hørt at det kan stamme fra slitte foringer i traversen. Bilen er gått ca 142.000 km og jeg tror ikke de er byttet før.
  7. Det er sikkert riktig. Men jeg løsnet jo traversen på en side av gangen, og senket den ikke lenger enn at boltene fortsatt var entret. Det var nok i mitt tilfelle...
  8. Da var senkefjærene på plass - også bak! Jeg gjorde følgende for å bytte fjærene bak: Tok løs støtdemperen fra spindelen. Det var greit å bruke en garasjejekk under spindelen for å lettere få demperen løs og festet igjen. Det er en god del press på demperen når bilen er jekket opp. Deretter senket jeg traversen så langt jeg kunne uten at boltene løsnet helt (Jeg tok en side av gangen). Man må være to personer. Den ene står på spindelen og presser den ned (følg med på slanger og kabler så det ikke kommer direkte press på dem), og den andre brekker fjæra løs med et brekkjern. Evt. kan man bruke et langt rør eller noe lignende til å bende spindelen nedover med. Den nye fjæra settes på plass med litt lirking og knuffing med et brekkjern mens spindelen presses nedover. Hele operasjonen var gjort på to timer, og man slipper og løsne eksosanlegg og alle de andre tingene som blant annet Haynes-boka sier man må. Det virket heller ikke som belastningen på vitale deler ble for stor. Bilen ble lav og fin, og jeg synes ikke det er noe negativt at det ikke er sportsdempere montert. Senkesettet er et Eibach Pro-kit som skal senke 30 mm foran og 25 mm bak.
  9. Takk for respons! Det er bare det at det er en touring det er snakk om! Sedanen i familien er vi ferdig med. redigert: Hvor får man tak i powerflex-foringer, og er de dyre?
  10. Kan noen beskrive prosessen for meg. Hvor mye arbeid er dette for to hobbymekanikere? Jeg har skrudd en del på bimmern, men ikke baki der. Er det samtidig mulig å bytte traversforingene selv? How to? Hvor støtter dere en touring opp bak? Jeg finner ingen egnede steder, bortsett fra jekkpunktene, men der står jo jekken! Takker for alle innspill!
×
×
  • Opprett ny...