Gå til innhold

prohognes

Medlem
  • Innholdsteller

    114
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

prohognes's Achievements

  1. Tusen takk for det! Elsker bilen min, men har ingen tråd på den enda. D kommer!
  2. Tusen takk for hjelpa med å ordne profil bilde!
  3. Hadde på følelsen av at d var en av di to sensorene. Men ville ta diagnose før jeg gjorde noe mere. Som et tips så er d enkleste å ohm'e sensorene hvis man mistenker sensorer som er deffekte. Finner hvilke verdier di skal ha på nette! Men takk for råd og tips!
  4. Takker for hjelp med avatar. Har du en mail adresse æ kan send bilde te dæ?
  5. Da starta 740'n!!!!! :D D var veivsensoren!!! Målte den med et multimeter. Fikk 0 ohm! Den nye var 550ohm! Målte kamsensoren også, den var på 1235 ohm mens den nye som jeg ikke valgte å bytte var på 1275 ohm. Da fikk jeg konstantert at kamsensoren var i orden. Får levert den tilbake. Kostet 750.- per stykke på gs. I kveld blir d ut å skli med 7'ern! Takk moderatoredit S.Hafsmo, for litt hjelp her. Ble ryddigere når d vart slått sammen! Er fersk her på forum så ble litt rot for meg. Får heller ikke ordnet med avatar bilde. Noen tips/råd hva jeg må gjøre får å få til d?
  6. Dette var problemet på min første BMW E30 316i <3 Betalte 114.50,- for et nytt relee og den startet på første forsøk.. Så ville anbefalt dette Margido sier her for å være sikker på at det ikke er releet som er ødelagt.. Skal prøve d, men setter jeg ledning mellom 30 og 87 på bensinpumpe rele så starter pumpa, men bilen starter ikke for d. Har et nytt rele til styreenheten som også kunne være gåent mente han på GS support. Sitter ved siden av bensin pumpe rele. Har prøvd 2 andre rele til bensinpumpa men ble ikke noe start. Får veiv og kamsensorene til helga. Får håpe den starter da hvis d ikke blir bra med nytt rele.
  7. Den starter ikke på start gass. Den startet på startgass når jeg prøvde første gangen, men ikke dagen etter på. Skrev d i innlegge mitt også.
  8. Sjønner ikke va du mener med: Kom heller ikke inn på styreenheten med tester, koblet litt ved det releet? Står 3relle sammen og d i midten er til bensinpumpa. Så står d et relle litt lenger bort på samme skinne. Totalt 4 relle sammens med noen sikringer. Står til høyre i bagasjerommet over batteriet. Var d samme bil du også hadde? Den starter ikke om jeg tvangs kjører bensinpumpa og heller ikke med startgass. Den startet med start gass i går. Tok diagnose i dag. Feil på oljetrykks sensor og motorstyrings enhet. Den siste kun bær så mangt. Sattse på å bytt kam og veivsensor. Håpe den starte etter på
  9. Sjønner ikke va du mener med: Kom heller ikke inn på styreenheten med tester, koblet litt ved det releet? Står 3relle sammen og d i midten er til bensinpumpa. Så står d et relle litt lenger bort på samme skinne. Totalt 4 relle sammens med noen sikringer. Står til høyre i bagasjerommet over batteriet. Var d samme bil du også hadde? Den starter ikke om jeg tvangs kjører bensinpumpa og heller ikke med startgass. Den startet med start gass i går.
  10. Er ikke batteriet. Når den stoppet så var batteriet fullt. Har hold på i flere timer i går å prøvd å få start og lysene står på samtidlig, så da gikk d mye strøm. Skal ta diagnose i morgen på jobb. Satt batteri på lading nå. Jeg personlig tror d er kamsensor eller veivakselsensorn. Eller begge. Blir spennende å se på diagnosen.
  11. Jeg har en e38 740 manuell 1995mod. Bilen stoppet og fikk start igjen men så stoppet den igjen. Har en post til om dette problemet men nå vet jeg at bensin pumpa er i orden. Kobblet ledning mellom 30 og 87 på relleet. Da starter pumpa. Men bilen startet ikke, hadde nesten flatt batteri da jeg prøvde d. Skal prøve igjen om ei stund. Noen som vet hva som kan være feil? Den startet på start gass i går.
  12. Bor 4mil nord for trondheim. Har ikke eget diagnoseutstyr. Men jobber på mekonomen, har diagnose på verkstede tenker jeg. Jobber i butikken jeg. Men jeg målte på feil ledning når jeg fikk 2.8volt. D var en av ledningene til tankmåleren. Fant d på nett. Skal prøve å måle i morgen. Så får jeg se va jeg får av verdier. Fant d her på bimmers.
  13. Den har godt 264.000km Du mener sikkert at pumpa er gåen tenker jeg. Det mente jeg også med en gang. Men når jeg målte spenning inn på pumpa så står den på 2.8volt uansett om tenning er på eller ikke. hmm.......
  14. Skal sjekke hvilken ledning som d skal stå spenning på til pumpa så d ikke var tank måleren jeg målte. Ser en som skriver at han mener d kan være kamsensor, men da skal ike pumpa kobble ut eller hva? Virker veldig som at d er pumpa som kutter eller at den ikke får spenning. Men skal sjekke d i morgen. Kan jo være at hvis kamsensoren kødder at den da kutter spenning til pumpa. Tenker bare høyt her. Er ikke så veldig flink her inne på forumet enda med tanke på lage post. Får heller ikke til avatar bilde.
  15. Kutter den bensin pumpa da da?
×
×
  • Opprett ny...