Gå til innhold

christr

Medlem
  • Innholdsteller

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    Bmw e60

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

christr's Achievements

  1. Hvor langt har bilen gått? Hvilken stand er motoren i? Hvor kan den evt hentes?
  2. Hvor er km stand på motoren? selger du kun motor? evt pris?
  3. Ok. Så da blir det litt mye arbeid å evt sette en maskin fra en e36 i en e39. Takker for svar:)
  4. Hei. Noen som vet om det er forskjell på M52 motorene som står i e36 og e39? Eller passer de i begge bilene. Tenker da hovedsaklig på m52b25 eller m52b28 motorene.
  5. Modell og km? ledningsnett med hjerne?
  6. Takk for svar . Har nå byttet dynamo og det ser ut som om alt er greit. har målt med batteriet påkoblet hehe. ser ikke ut som om noe har tatt skade av at jeg målte uten batteriet koblet til. har kanskje vært heldig fant ut når jeg skulle bytte dynamoen at reima var tredd feil. den gikk over det hjulet som sitter på den øverst skruen til dynamoen istedenfor under. reima vil jo ikke stramme så godt som den burde så kanskje feilen var kun det, men jeg byttet også dynamo for å være på den sikre siden. er ikke så lenge siden jeg kjøpte bilen så jeg har rett å slett ikke lagt merke til at reima var feil påsatt. så da kan jeg jo spørre videre, er det mulig å teste en dynamo som ikke står i bilen? eller må den kobles til en slags tester med reim slik at den går med rett omdreining? kan jo være greit å vite om jeg har en i reserve
  7. Takk for svar Får prøve dynamoen da å se om det hjelper. Hva er diodebroen hehe? Er det det samme som spenningsregulatoren? Hvorfor kan ikke dynamoen gå uten at batteriet er koblet til? Eller hvordan kan jeg måle den rette spenningen på dynamoen når batteriet ikke er koblet fra.. Vet jeg kan måle med batteriet påkoblet men da måler jeg jo minimum spenningen som batteriet har altså i overkant av 12v. men dynamoen er val kanskje kapputt hvis jeg ikke måler mer en 12v?
  8. Hei. Jeg hadde et lignende problem på min e39, men da var det bare den ene lykta som lyste hele tiden så vet ikke om det kan være det samme. På min bil var det lys modulen som var gåen. Byttet denne og da var alt normalt igjen. På e39 sitter denne på passasjersiden under hanskerommet på veggen ut mot døren. (må fjerne dekselet). Du kan jo ta et søk å finne ut om det finnes en lys modul på din bil.
  9. Hei. Trenger litt hjelp her Var ute å kjørte en dag da plutselig flere av varsel lampene begynte å lyse, lysene dimmet og instrumenter døde... Stoppet bilen og når jeg skulle starte den igjen var batteriet flatt. Tenkte med meg selv at jeg måtte ha fått en kortslutning en eller annen plass siden alt blinket. Begynte å feilsøke, men fant ikke noe. Startet bilen senere med startkabler men den var fortsatt lik. Jeg koblet av minus polen på batteriet å da svev bilen plutselig helt fint. Tenkte da at batteriet måtte være kortsluttet i cellene å trakk alt av strøm dynamoen ga ut... Byttet batteri å bilen har virket grei i noen uker nå. Men i går kveld begynte den samme blinkingen i varsel lamper og instrumentene døde ut. Tror da at det må være dynamoen som er gåen siden jeg har nytt batteri. Målte på dynamoen i går uten at batteriet var koblet til. Ved tomgang målte jeg rundt 14 v så tenkte da at denne også var ok, men det som var merkelig var at når jeg ruste opp bilen så blinket det i lysene igjen. Kan dynamoen fuske? Ha gåen spenningsregulater eller noe annet? Jeg fikk dama til å sitte inni bilen å trø på gassen mens jeg stod å målte lade spenning. måler ca 14 v på tomgang, men ved høyere turtall varierer det veldig. Målte så lite som 6 v noen ganger.. Noen som har noen gode forslag? Tenker jeg prøver å byttte dynamo, men kan det være andre ting? Blir takknemlig for alle innspill og fin om noen også kunne beskrevet en grei fremgangsmåte på å bytte dynamo. Er en 97 mod e39 520i, men står en 525i maskin i å er ikke helt sikker på årstall på denne....
  10. Releet som er gåent er egentlig for automatkasse og er der slik at det ligger inne en startsperre hvis ikke bilen står i park. Fant ut av dettte på et utenlandsk forum. Vet ikke om det er likt på fler modeller, men på min 94 mod(eller hvertfall noen av dem) ble dette releet plassert i både manuell og automat biler... Dette releet er heller ikke med i haynes manualen så ikke så lett å finne ut av... releet er nå koblet forbi og bilen starter og fungerer helt fint. Dette releet er plassert til venstre mot veggen over clutch pedalen....
  11. Hvor mye for skjørtene? har du hatt de på og sett at de er for korte?
  12. I Bentley service manual står det at: rele nr 1 (det blå) er fuelpump relay. rele nr 2 (det sorte) er system (main) relay. rele nr 3 (det orange) er oxygen sensor heater relay. vet ikke om det er likt på alle, men på min er det første til bensinpumpa, det andre tror jeg er hoved rele, og siste har jeg ikke:)
  13. Fikk start på bilen i dag, men skjønner ikke helt hvorfor hehe... Jeg hadde fiklet litt med bilen å skulle bare se om jeg fikk gnist i pluggene. Jeg "tvangs kjørte" starteren så startet den plutselig:) Det eneste jeg egentlig har gjort er å ta ut et rele. Releet ligger under rattet til venstre for clutchen. Målte at dette får pluss signal når tenniingen vris i start posisjon. Noen som vet hva dette releet er til? er det start releet? Det er litt stort, svart med blå skrift. Ligger det noen slags start sperre i releet som gjør at hvis det er gåent så får jeg ikke startet bilen??? Har tvangskjørt starteren med releet koblet til, men da var det ikke gnist i pluggene.. skønner ikke særlig mye av dette, men er meget fornøyd med at bilen hvertfall starter... Må bare sette pluss på starteren for å få den i gang.
  14. Takk for svar. Da er vel hjernen den boksen hvor den store pluggen med masse ledninger står i. Vet hvor den er:)
  15. Hvor er hjernen plassert da? Har en kompis med samme bil så kan sikker prøve med den.
×
×
  • Opprett ny...