Gå til innhold

faune

Medlem
  • Innholdsteller

    25
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

faune's Achievements

  1. faune

    SOLGT

    Selges til vrakpant - må hentes på henger.
  2. Bilene må bort - selges for vrakpant. Må hentes på henger.
  3. Reg.nr. PP34505
  4. faune

    SOLGT

    Selger kun bilene hel. Holder til sør for Trondheim.
  5. faune

    SOLGT

    solgt
  6. Bump. Hvis ingen viser interesse, så må jeg nesten vurdere å hugge de, og det er igrunnen dumt for det er mye bra her.
  7. Bilene er her fortsatt. Holder til sør for Trondheim.
  8. Nei, de står her fortsatt. Snø idag så fikk brukt ix'en en tur også
  9. solgt
  10. Solgt
  11. Har funnet en vakumslange inn på bensintrykkreg. som hadde sprukket på langs over nippelen, friserte så denne og nå går bilen iallefall uten å fuske/kveles. men fortsatt har jeg denne ujevne gangen på tomgang, samt at bilen oppleves som skikkelig dau da jeg prøvekjørte istad. kobler jeg fra MAF så går den nå normalt. må vel få tatt en diagnose for å komme videre.
  12. Min motor går sånn fra jeg vrir om nøkkelen. Jeg har fått tips om del #9 på dette bildet: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40 Hvis denne løsner/sprekker, så forårsaker den så mye lekkasje at motoren oppfører seg som vist i videoen. Er vist en veldig vanlig feil på M50 motorer.
  13. Tennpluggene er det neppe, da bilen går normalt når MAF kobles fra.
  14. Hei, Min trofaste sliter har fått tomgangssyken og er generelt lite villig til å gå når jeg trykker på gassen. Jeg kunne tatt opp video av hvordan tomgangen høres ut, men fant denne på youtube.com som er helt lik slik jeg kan bedømme: Følgende har jeg gjort/observert: - Turtallet ligger på ca 500rpm og strever konstant. Normalt for min er 650-700rpm. Det er nesten ingen pulsering å observere på turtelleren selv om lyden i videoen over pulserer. - Jeg kan få den til å gå opp til 2-3 tusen i omdreininger, men holdes gassen inne på samme stilling vil den etter 2-3 sekunder "kveles" ned til tomgang igjen. - Kobler jeg av kontakten til MAF, går bilen nesten normalt. Jeg kan innimellom høre den samme pulseringen svakt som i videoen over, men bilen virker å gå normalt også når jeg holder gassen inne i samme stilling over lengre tid. - Koblet av MAF og renset den innvendig med elektronikkrens, den ble faktisk overraskende ren av Biltemas Elektro Clean, men dette utgjorde ingen forskjell. Når jeg kobler på MAF igjen, så går den tilbake til å streve på rundt 500rpm. Dette tyder på at MAF gir signal og at feilen er et annet sted, slik jeg vurderer det. - Har sprayet alle vakumslanger med startspray og observerer ingen endring i turtall. Vanskelig å komme til overalt under innsuget, men slangene ser iallefall gode ut. Har i tillegg klemt og kjent på det jeg tørr klemme og kjenne på, uten at det gir utslag på turtall. - ICV er byttet for 4-5 år siden, samme med innsugsbelg og div slanger. Når ICV var gåen, så jaktet turtallet opp og ned hele tiden. Ergo mistenker jeg ikke dette heller. Tilbake står vi da med en eller flere sensorer? ECT sensor? Forslag til videre feilsøking ønskes. Videre: Er det farlig å koble av MAF kontakten for evt å kjøre bilen på verksted?
  15. Det var veivakselsensoren som var kaputt, noe som resulterte i null strøm til både bensinpumpe og tenningssystem. Pris NOK3000, da med ca NOK500 kr i rabatt ...
×
×
  • Opprett ny...