Gå til innhold

Erlendbn

Medlem
  • Innholdsteller

    28
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • MSN
    crypton888@hotmail.com
  • Website URL
    http://www.cryptonitt.com

Profile Information

  • Interesser:
    Rogaland

Erlendbn's Achievements

  1. Startet opp bilen på parkeringsplassen på jobb i dag. Slo av en prat med en kollega i 5 minutter mens bilen sto på tomgang med AC på. Deretter ble jeg sittende i noen minutter til for å finne musikk til hjemveien da jeg plutselig hører noe som kan minne om trykkluft som forsvinner samtidig som jeg ser litt antydning til røyk fra høyre side under panser. Dauer bilen med en gang og åpner panseret. Klarer ikke å få lokalisert lyden før den plutselig stopper (som om en ventil stenges). Alt så fint ut, og ingen røyk å se. Min konklusjon der og da er at gassen til klimaanlegget har blitt sluppet ut. Jeg finner senere ut at klimanlegget ikke fungerer Kjølevifta til kondensatoren fremme har ikke fungert så lenge jeg har eid bilen. Jeg hadde planer om å bytte denne for lenge siden, men siden kondensatoren kjøles helt fint av vind når jeg kjører, og radiatorvifte når jeg står i ro, så har jeg ikke tenkt noe mer på det. Men m.t.p. at det i dag var 29 grader når jeg startet opp bilen, har det kanskje blitt for varmt. Det jeg lurer på er om det er en sikkerhetsventil som har sluppet gassen ut, eller om det mest sannsynlig er noen koblinger/pakninger som har gitt etter. Tenkte å ta bilen inn til etterfylling, men hvis det bare lekker ut igjen, er jeg ikke villig til å finne feilen og reparere da bilen begynner å bli for gammel til at jeg vil bruke mye penger på dette. Noen som kunne hjulpet meg? På forhånd takk.
  2. Har en '97 e39 535. Det blåser varm luft så lenge jeg kjører, men hvis jeg står i ro blir luften kaldere og kaldere, helt til jeg begynner å kjøre igjen. Har prøvd å sette klima-anlegget på full varme. Samme problemet. Har som regel air condition på hele tiden for å fjerne kondens. Prøvde å slå denne av uten at det skjedde noe spessielt. Kan det være vannpumpen som begynner å dø? Kan den ha mistet noen blad e.l.? Har enda ikke prøvd å ruse motoren for å se om det kommer varmluft da. Noen som vet hva det kan være, eller har hatt samme problem før? Gjør egentlig ingenting for min del, men tenker på om kjølevannet beveger seg slik det skal i systemet. Jeg vil ikke at toppen skal vrenge seg p.g.a. varme f.eks. Kjølevannstemperaturen i systemet ligger i midten, men det gjør den også så å si alltid. Har testet instrumentpanelet og da går den helt opp. Men lurer litt på om temperatur-sensoren gir feil informasjon. Takker
  3. Vet du om dette kan leses av med en vanlig obd scanner?
  4. Hadde min e39 535 inne på eu-kontroll i dag. Alt var i sin skjønneste orden utenom avgassen. Her ble det målt 3.70 Kontrolløren mente at en eller begge av lambdasondene var defekte. Jeg fant ut at disse sondene koster litt og det er ikke vits å kjøpe begge hvis bare en av dem er defekt. Det jeg lurer på er om det er noen enkel måte å finne ut hvilken av disse (hvis noen) som er defekte. Bavaria kunne ikkje sjekke før 3. januar og jeg vil helst bytte disse før den tid. Forslag? En annen ting; kan det være farlig for motoren hvis jeg kjører bilen nå? M.t.p. feil blanding av luft/drivstoff? Takker for svar.
  5. Oki, HMS-databladet sier at det er mineralsk olje. Men jeg tror heller jeg stoler på produktbeskrivelsen på de svenske sidene. Takk for hjelpen
  6. Da var tiden inne for oljeskift. Bilen begynner å nærme seg 240 000 km. Den har gått på helsyntetisk olje siden sist oljeskift (og sikkert før det også). Da jeg var inne på Bavaria i dag, anbefalte de meg Castrol SLX Professional (5W-40), og utifra det jeg kan se er det mineralolje. Burde jeg bruke helsyntetisk igjen, eller kan jeg bruke denne? Koste hva det koste vil, jeg vil bare at motoren skal få bra smøring og holde så lenge som mulig. Hva anbefaler dere?
  7. Hei Lurte på om noen her inne har erfaring med å oppdatere navigasjonsystemet til e39 (MK I eller MK II). Har lastet ned oppdatering (v32) og brent ut på cd (ImgBurn) med lavest mulig brennehastighet, men bilen vil ikke lese CD-en. Det jeg lurer på er om denne oppdateringen kan brukes på min 97-modell eller om det er noe spessielt jeg må gjøre for å få den til å lese CDen. Har lest mange forskjellige guider, men alle er litt forskjellige fra hverandre og jeg har ikke klart å få det til å fungere. Vedlagt ligger bildet av systemet, vet ikke om jeg har MK I eller II da disse er nokså like (?). Får heller ikke opp noe info om versjon når jeg går inn på settings. Takker for svar.
  8. Har tenkt å kjøpe meg en 1997 e39 535. Den har gått 230 000 km. Det jeg lurer på er om det er noe spessielt på denne modellen som pleier å ryke fort. Jeg så at den ene toppdekselpakningen svetter litt, men dette kunne eier bytte før jeg kjøpte den. Har en Mercedes c180 hvor toppakningen har begynt å svette og det var dyrt å få byttet denne på verksted. Det jeg lurer på er spessielt om toppakningene eller andre deler som er dyre å bytte på denne BMW-modellen har en tendens til å ryke fort. Bilen er i perfekt stand slik som den er nå, og den er kjørt fint. Takker for svar
  9. Oki, hva om jeg avregistrerer den først da?
  10. Hei, Har tidligere vurdert å selge min ombygde m5 for et par spenn. Den er så og si komplett ombygd, men den har visse feil og mangler som må rettes opp før den kommer gjennom eu-kontrollen. Det skal ikke så alt for mye til egentlig. Men hovedproblemet er at den ikke står godkjent som en M5, men en 520 (e34). Det jeg da lurer på er: hvis jeg fikset opp alle problemene, slik at den blir eu-godkjent og omtrent prikk lik en original M5 (med original understell osv.), er det da mulig å få den godkjent ombygd? Eller må jeg ha alt av papirer fra hvor motor og andre deler stammer fra. Problemet er at jeg ikke har disse papirene tilgjengelig, jeg kjøpte den ombygd ser dere. Takker for svar!
  11. Kan ta bilder om ønskelig, men har enda ikke bestemt meg om jeg vil selge den som delebil dessverre.
  12. Tja, de er svarte og i skinn, og jeg kommer ikke på en eneste justering som ikke gjøres elektrisk, så går ut ifra det. Mener at memory-funksjonen er ødelagt på fører-setet, utenom det skal alt være i orden.
  13. Hmm, skal tenke på det. Om jeg ikke får det jeg vil ha for den, blir det nok delebil kan jeg tenke meg.
  14. Har fått bud på 45 000 til nå. De er hel-elektriske ja, men planlegger å selge bilen hel. Gir beskjed hvis ikke.
×
×
  • Opprett ny...