Gå til innhold

Sourze

Medlem
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Sourze's Achievements

  1. Da er det motstridende meninger her på forumet ihvertfall. Søkte gjennom flere tråder og fant flere som anbefalte å rense sonden. En ting er sikkert, jeg avbestiller timen på verksted. Trenger ikke hjelp til bytte av sonde nå, var enkelt å få den ut. Muligens tar drar jeg innom et annet verksted for ny diagnose, evt ordner med eget verktøy for dette.
  2. Denne tråden fikk en ny vending... Tok ut lambdasonden til pussing. Vil rødsprit gjøre jobben? Slik ser den ut nå etter første rens:
  3. Stusser også på at de skal ha 1000 kr for å slette feilkode! Skal se om jeg får renset sonden nå i kveld. Og om/når jeg først får renset den, så skal jeg vel alltids klare å skifte den også. Hvor finner jeg diagnoseverktøy som jeg kobler til laptop? Please don't say google it
  4. Fant forresten sonden jeg har fått tilbud på: http://bmwfans.info/parts/catalog/11787512975/ 145 pund = 1281 kr 209 dollar = 1136 kr Påslaget på originaldelen er altså ca. 1000 kr. Vanskelig å gjøre denne jobben selv, hvis jeg bare får tak i diagnoseverktøy?
  5. E46 316i, 2004 modell. Har fått gul varsellampe for motorstyring, og fått gjort diagnose og det ble konkludert med at jeg må bytte lambdasonde (før katalysator). Fremgikk ikke av verkstedet om de hadde gjort noen annen feilsøking. Etter å ha lest meg litt opp her på forumet så er det ikke nødvendigvis selve sonden som er problemet, kan også være følgefeil.. Vanskelig for en som ikke har peiling på bil i det hele tatt å vite om verkstedet gjør jobben sin. Anywho! En pris på 4600,- for denne jobben, er det dyrt? Dette inkluderer (eks. mva): - arbeid bytte: 500,- - originaldel: 2130,- - programmering: 1000,-
×
×
  • Opprett ny...