Synes ikke det er noe spes med luftingen på e39, hver gang jeg hører noen si det viser det seg til slutt at det var andre problemer som hull på kjølesystem, tett radiator, lekk radiator, toppakning osv. Systemet lufter seg selv det, men for at man ikke skal gå å etterfylle kjøleveske i hytt og pine og risikere å ha ALTFOR lite på systemet må man ta en av flere prosedyrer, men selv om man gjør den i halvsøvne med et veldig so so resultat skal bilen overhode ikke begynne å koke av den grunn.
Om du har et lite hull på toppakning så kan det fortone seg på mange måter men som oftest vill du miste kjølevann og før eller senere koker motoren. Men dette kan fortone seg på mange måter og er lekasjen liten nok kan du kjøre i lang tid uten å merke noe særlig til det. Men om det bobler voldsomt i ekspansjonstanken med kald motor spøker det nok for paknignen ja.
Skruen det dere snakker om er plast lufteskruene og disse ryker i skru toppen fordi folk lufter, lufter, lufter, lufter og lufter, folk skal lufte bort de potensielle problemene jeg nevnte tidligere .