Gå til innhold

stoffer

Medlem
  • Innholdsteller

    40
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

stoffer's Achievements

  1. Man må jo undre på hva slags liv denne og de andre motorene dere snakker har levd om toppakningen går etter 165000 km, ikke et normalt et ihvertfall.
  2. Får en ny E91 om noen dager, den har minste idrive men ingen tilslutning for iphone så jeg tenke å få ettermontert dette. BMW påstår dette koster over 8000 å ettermontere og det er ikke noe man begir seg ut på alene siden det må omprogrammeres en masse saker, det var en gammel støvete grinebiter som betjente meg og jeg får meg liksom ikke helt til å tro på dette. Jeg ser at kittet koster ca 3000 hos GS, men det er veldig forvirrende hva jeg trenger og hvordan det monteres, jeg har carsoft, klarer jeg evt. omprogrammeringer med denne? Ellers finnes det jo en myriade av produkter fra andre produsenter, hva fungerer best for iphone?, har ikke noe imot å installere men har ikke lyst å rive for mye i filler på en splitter ny bil.
  3. Tror ikke jeg ville satt igang med noe oppgradering av motorsoftware, men du kan nulle de adaptive verdiene på motor og girkasse, om det er store forandringer vil det gå seg til automatisk med tiden uansett, tror ikke du kan "reparere" noe på denne måten.
  4. Fikk også denne idag, første gangen stod det noe om feil ved kommunikasjon til modul og 40 Thermical Oil Level Sensor , slettet, kjørte og leste av igjen, feilen var der fortsatt men nå stod det bare 40 Thermical Oil Level Sensor. Noen av dere som har funnet ut hva dette dreier seg om?
  5. Katalysatoren er røket, koed selger bare fremre delen, men når jeg ser under er hele anlegget i en bit, er det hvirkelig meningen at alt skal skiftes fra BMW sin side? Klarer jeg å sage av og bruke en eller annen skjøtemuffe eller må det sveising til? Ser ut som en vanvittig drittjobb som krever minst 2 mann?.
  6. Synes ikke det er noe spes med luftingen på e39, hver gang jeg hører noen si det viser det seg til slutt at det var andre problemer som hull på kjølesystem, tett radiator, lekk radiator, toppakning osv. Systemet lufter seg selv det, men for at man ikke skal gå å etterfylle kjøleveske i hytt og pine og risikere å ha ALTFOR lite på systemet må man ta en av flere prosedyrer, men selv om man gjør den i halvsøvne med et veldig so so resultat skal bilen overhode ikke begynne å koke av den grunn. Om du har et lite hull på toppakning så kan det fortone seg på mange måter men som oftest vill du miste kjølevann og før eller senere koker motoren. Men dette kan fortone seg på mange måter og er lekasjen liten nok kan du kjøre i lang tid uten å merke noe særlig til det. Men om det bobler voldsomt i ekspansjonstanken med kald motor spøker det nok for paknignen ja. Skruen det dere snakker om er plast lufteskruene og disse ryker i skru toppen fordi folk lufter, lufter, lufter, lufter og lufter, folk skal lufte bort de potensielle problemene jeg nevnte tidligere .
  7. ja er litt sånn lyden under belastning er, men nå har ikke jeg stått med hue under panseret og revet så hardt egentlig, på normal tomgang lyder den ikke sånn.
  8. Hvor langt har den gått? Toppakningen har ikke for vane å gå på disse med mindre motoren er kokt eller misshandlet . Men det er mange ting som kan gi symptomene og jeg har selv flere ganger trodd at nå må det skift til og så har det vist seg å være bagateller som hull i ventilerings slange, vann i kammeret hvor bremsekraftforsterkeren/vakumpumpe står, hull i vakumslange osv. Om du åpner ekspansjonstanken med motoren igang så vill det være trykk der ja med mindre motoren er helt kald mens du gjør dette. Om vannet står midt på kommer jo helt an på om du har riktig kjølevannsmendge i utgangspunktet. Mister du kjølevann?
  9. Tvilsomt, men det skulle ikke ha noe nævneverdig å si for motorens ytelse før det evt gikk gærnt, og som sagt denne lyden følger ikke motorens turtall, det andre bråket jeg nevner følger heller ikke motorens turtall men heller belastningen, og jeg kan høre at det klapprer i ventiler så det kan stemme godt med at de ikke blir justert riktig i alle situasjoner. Kjører jeg på flatmark høres motoren helt fin ut.
  10. Denne lyden er ikke spesielt høy og følger ikke noe motor turtall, gjentar seg med jevne mellomrom, og når jeg skifter mellom R, N og D, om det er et stempel som ikke klarer å pumpe pga slitte foringer kan dette godt stemme med lyten, men jeg vet ikke om vanosen fungerer slik at den vil prøve på nytt og på nytt eller om den bare går i bestemte posisjoner.
  11. Noen som skal selge verktøyet for jobben på single vanos?
  12. Nei de er tatt ganske nøyaktig etter service indikatoren de 100 000 jeg har kjørt med bilen ihvertfall. Kansje dette er saken for meg? http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm Kan ikke si jeg har problemer med den hakkingen som nevnes, men nå har jeg automat da så det kjennes kansje ikke da? eller kansje de ikke er SÅ slitt.
  13. Det har gått opp litt, men det er ikke voldsomt mye, holder under literen på langkjøring, men presser jeg den litt så spretter det fort langt opp.
  14. Forts fra tidligere tråder: så sliter jeg med en 520i som plutselig ble veldig slapp og bråker mye under belastning, høres ut som bank fra ventiler, når bilen står på tomgang kommer det nå og da noen veldig svake metalliske surkle og klonke lyder fra vanos området som jeg aldri har hørt før. Noen som vet hvordan feilende/sliten vanos fortoner seg?
  15. stoffer

    M52 bråk

    Banket, ser og høres helt strøken ut. Men den kan vell være gått delvis tett selv om den ikke har smeltet eller gått i oppløsning? Hadde en feilet lmm og kjørte en stund med den før jeg fikk tak i ny, det kan vell få den til å tette seg?
×
×
  • Opprett ny...