Gå til innhold

Erik Braseth

Medlem
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Erik Braseth's Achievements

  1. Bilen starter ikke når man setter strøm direkte på pumpa nei. Starter heller ikke på startgass. Har prøvd å måle signal og motstand i veivsensoren, der var det dødt som i graven så eiern har fått beskjed om å kjøpe seg en ny. Så får vi se hvordan det går. *edit: Fikk ikke lånt en annen sensor, men sannsynligvis er det jo denne som er defekt.
  2. Problemet er jo at pumpa ikke går i noen sek når man skrur på tenninga. Får sannsynligvis lånt en veivakselsensor for å prøve nå i kveld.
  3. Jojo, men hvilken av pinnene på veivakselsensoren er det som er signal? Og hva er egentlig typiske symptomer når denne ryker? Skjønner at tenningssystemet blir satt ut av drift, men stoppes bensinpumpa også? Hva er typiske symptomer når kamsensoren ryker da? Og å lese ut feilkodene vha. "CHECK" lampa i instrumentpanelet, hvordan i huleste skal man liksom gjøre det? Har prøvd dette mange ganger uten resultat... *edit: EWS, såvidt jeg har skjønt har vel bare med sentrallås å gjøre? Er vel EWS-II som er startsperre? Tror ikke denne bilen har det, og defa startsperra har vi kobla bort, så den er det ikke.
  4. Ingen som har noe å bidra med?
  5. Hei Prøver å hjelpe en jeg kjenner med en 1994 325 som ikke starter. Status så langt er: Bensinpumpa går for fulle mugger dersom man setter strøm på den. Null liv dersom man prøver å starte. Bensinpumpe går ikke i noen sek. når man skrur på tenninga. Pumpa går heller ikke når man bruker starteren. Det kommer ikke strøm inn til pin #85 på det hvite systemreleet i sikringsboksen. Akkurat nå husker jeg ikke hvor jeg fant ut at det skal komme strøm der når man vrir på tenninga/prøver å starte, men kanskje noen her vet mer? Bilen har (før den døde helt) vært litt tungstartet, men ikke stoppet under kjøring. Likevel har eieren fått start på bilen to ganger etter at problemet dukket opp. Da startet bilen lett som en lek og fungerte helt til neste gang man skulle starte. Har prøvd å starte mens man setter strøm direkte på pumpa, men virker ikke som dysene åpner, samt gnist mangler. Har prøvd annet bensinpumperele og hovedrelee (det hvite ved bensinpumpereleet). Selv har jeg egentlig litt tro på at veivakselsensoren er dårlig/defekt, men den skal vel ikke gjøre at bensinpumpa ikke går når man bare setter på tenninga? I hvilken av de tre pinnene i kontakten til veivsensoren skal man måle vekselspenning?
×
×
  • Opprett ny...