Gå til innhold

towoha

Medlem
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • MSN
    towoha@msn.com

Profile Information

  • Interesser:
    Sarpsborg

towoha's Achievements

  1. towoha

    Getrag 262

    Da har du trukket korrekt konklusjon ja. Sitter å leser gjennom tråden ang ZF kassa på bilforumet nå. Tenkte jeg skulle prøve meg på ett par utenlandske forum også. Alltid mye info åå hente hos fantaster i utlandet... Altså teoretisk toppfart bør jo ikke ligge på mye over 200 da det kun er ACR i Norge som har muligheten for så høye hastighter. Og dit blir det nok ikke noe tur med det første. Men får se hva som finnes av utvekslinger og hva jeg har. Har en aksle med sperre i, men er usikker på utvekslingen da jeg ikke har sjekka noe rundt denne... Men tusen takk for hjelpa i denne tråden! Fortsetter nok tråden på BF herfra =)
  2. towoha

    Getrag 262

    Ja det er ikke noe problem sånn sett. Jeg klarer nok ombygningen selv også, men jeg har gått å grubla litt på dette med valg av girkasse i forhold til vekt på bil, effekt i motor og utveksling i forhold til hva jeg skal bruke bilen til (Bare moro på bane). Det var derfor 262RC kassa i utganspunktet var det enkleste valget, men jeg ser nå at det neppe er det beste... Skal jaggu ta en tur på bilforumet og sjekke ut tråden din der =) Heter foresten Wold-Hansen Racing der inne.
  3. towoha

    Getrag 262

    Planen er at den skal på en Volvo 230 rødblokk som er bygd om med 16V topp. Smidd innmat og masse custom deler. Bygger for 600hk, men skal kjøre på 500hk. Motoren skal i STRØKEN Amazon =)
  4. towoha

    Getrag 262

    De tremec kassene blir jo lett dobbelt så dyre da... Det å få tak i en sånn brukt er vel som å be havet dele seg muligens? Får vel prøve å finne ei sånn ZF kasse i stedet da og sveise den om... Men hvordan identifiserer jeg den ZF kassa for å være korrekt kasse? Må være noe nummer eller betegnelse jeg skal lete etter...
  5. towoha

    Getrag 262

    Det er det som skal gjøres her også. Har lenge vurdert 262 RC, men ser i forskjellige forum at det er dyre å overhale dersom noe skulle ryke (noe det garantert gjør ved rundt 600NM i motor) og de er jo som du sier ofte veldig herja kasser som også har levd livets lange og ville gang...Men siden den må sveises om blir det vel ikke noe problem med aksellengde? Så sant den ikke er alt for kort/lang... Hvilke modeller sitter da denne ZF kassa i?
  6. towoha

    Getrag 262

    Skjønner. Hvordan er det med aksellengde på denne ZF kassa? Og er det avtagbart clutch hus på disse? Eller må jeg da til med adapter for å få denne til å passe på f.eks en E30 M3 motor?
  7. towoha

    Getrag 262

    Takker for det. Regner med den sitter i flere modeller enn det?
  8. towoha

    Getrag 262

    Hei. Mitt første innlegg har på bimmers er nå skrevet =) Spørsmålet mitt er som følger. Er det noen her inne som har en oversikt over hvilke modeller Getrag 262 og 262 RC kassene sitter i? Vurderer å hente kasse i Tyskland/Belgia/Italia og da er det greit at det grunnleggende er tilstede... Så dersom noen vet hadde jeg blitt veldig glad for tilbakemeldinger!
×
×
  • Opprett ny...