Gå til innhold

nuppe

Medlem
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om nuppe

  • Bursdag 11/06/1990

Contact Methods

  • MSN
    K_L_B_@hotmail.com

Profile Information

  • Interesser:
    Lofoten

nuppe's Achievements

  1. Finner ingen feil ved feilsøking/diagnose. Har prøvd med annen tomgangsregulator og luftmengdemåler, uten forskjell.. Bortsett fra at driten stopper etter 1 sek, så er eneste symptomet at tomgangsregulatoren dirrer og summer når tenninga er på. Slik skal det vel ikke være? Har sjekket ledningene til denne, men finner ingen feil. Siden pluggen i hjernen ikke har vært rørt under motorskiftet, er det meget rart om det er feilkopling som er grunnen. Skjønner ikke noe som helst... Har gnist, luft og bensin. Er det mulig å få motoren igang uten tomgangsregulator? Har prøvd flere tomgangsregulatorer, og samtlige dirrer og summer like mye.
  2. Når jeg legger øret inntil pumpa når bilen starter, så hører jeg klikket med en gang tenninga slås på, og pumpa starter å surre. Men pumpa slutter å surre først etter motoren stopper. Det er bare snakk om brøkdeler av et sekund imellom, men utelukker ikke det reléet?
  3. Ifølge dem som har gjort en identisk jobb tidligere skal det gå bare fint å bruke det originale ledningsnettet. Har sjekket der ledningene fra coilene samles, og finner ingen synlige feil. Har også gått over alle mulige ledninger og kontakter, innen rekkevidde, men finner ingen feil der heller. Bestiller ny føler til svinghjulet idag, siden det er det eneste, til nå, som gjenstår å prøve.. Alle hint, råd, og/eller idèer settes fortsatt stor pris på!
  4. Er en 91 modell, og etter som jeg har forstått det er det bare startsperre på 94 modellene og videre...? Usikker på dette. Men det høres veldig ut som startsperre, ja.
  5. Sånne innlegg kan du spare deg for! Les rettnings linjene våre. Du har byttet hjerne osv regner jeg med? Det er min bil, så jeg prøvde å få tråden litt opp på forumet Bruker det gamle ledningsnettet, så pluggen til hjernen passer ikke den nye. Hvis føleren til svinghjulet ikke funker, starter bilen i det hele tatt da? Er det evt. mulig å reparere det?
  6. Topp-deksel pakning må bli neste mulighet hvis ikke problemet løser seg etter skifting av vannpumpe og termostat. Hadde samme problemet. Jeg kjørte uten termostat for å få maksimal kjøling fra start, med ny vannpumpe, men den ble fortsatt vanvittig varm. Heller ingen varmluft i apparatet.
  7. Topp-pakning, plugger, og/eller tomgangsregulator. Lambdasonden forårsaker ikke at motoren kveles på tomgang... (?) Jeg hadde presis samme problemet. Skifta bare plugger, før jeg ga meg faen og skifta hele motoren. Topp-pakning vil jeg påstå er lurt å prioritere. Tomgangsregulatoren kan du rengjøre med en god mengde startgass
  8. Ønsker å kjøpe vannpumpe, tomgangsregulator, deksel til baklys (høyre side), og viftereim. Viftereima er urelevant om den er like dårlig som den jeg allerede har Bilen min er en 320i E36 M50. Hvis du har deler, som passer, ta kontakt snarest!
  9. Siden jeg ikke har noe spesiell peiling, så skriver jeg i en smule desperasjon her Bilen er da en 320i, 91' mod. Jeg trenger hjelp/råd ang følgende: Takluka sitter fast, noe som vistnok er et standard BMW problem (sveiv). Da jeg plukket av luka for å se nærmere på det ser jeg at det er fullt av sand/glass i mekanismen som i utgangspunktet skal "rulle" opp luka. Er dette mulig å få kjøpt nytt? Er det i så fall noe en amatør kan gjøre på egen hånd? Bilens forje eier var en juksemaker. Det fikk jeg erfare på den sure måten, da ledningen til ettermonterte angel-eyes på venstre side på et forunderlig vis hadde komt seg ned i radiatorvifta. Som endte med at vifte-armene ble slitt av, og med høy fart bulka opp panseret (slik at lakken løsna på toppen av bulkene), og spidda radiatoren. Dette fikk jeg tak i nye deler til, men panseret har jeg enda ikke fått orden på (bare lakket bulkene). Dette skjedde knappe to uker etter jeg kjøpte min første bil. Hva vil det koste for å repparere panseret inkl lakk? Da jeg hadde fått radiator i bilen, som da var parkert hos en kompis, kjørte jeg på ei gås på tur hjem. Tåkelyset/sprederen/frontlykta på høyre side ble knust. Har enda ikke funnet en identisk(standard) brukt, da jeg helst vil slippe å kjøpe 2 nye (pga foreløbig studentøkonomi). Noen som vet om? Bilen sto pent parkert utfor huset, å jeg fikk lyst på en kjøretur. Satte meg inn, vridde på tenninga, men ble bare en surrelyd fra startmotoren, og litt hosting fra motoren. Null start. Har gnist på pluggene, og luft. Så senere i kveld får jeg lånt meg ei bensinpumpe, for å sjekke om det er der feilen er. Da blir det første spørsmålet om det er noe slags universalpumpe for E36 eller BMW, eller må jeg ha spesial-spesial til 320i? Når jeg fyller over halv tank på bilen, jager den som bare rakkern på turtallet mens jeg bakker. Kveles nesten. Kan dette også være bensinpumpen? Forje eier snakket om returslangen, men hva vet vel jeg. Det skal vel være litt skruing på den første bilen man har, men dette er for galt. Håper noen tar seg tid til å svare
×
×
  • Opprett ny...