Gå til innhold

John Martin

Medlem
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

John Martin's Achievements

  1. Takker for alle svar så langt;) supert at folk svarer så fort Lista med ting man må kontrollere på en bruktbil tror jeg blir svært nyttig, men jeg vet fortsatt ikke hvilke deler som bør være byttet på en 318 fra -94, gått 190 000km. Lurer også på hva som bør byttes ved 200 000km. Ser på nettet at mange har byttet støtdemperene og bærebroene (vet ikke heeelt hva en bærebro er, men ser av annonsene at dette er viktig ). Er det noe annet som bør være skiftet? Angående forandring til M3-front: får man kjøpt ferdig lakkede slike fronter for 2-3-tusen, eller må man til å lakke den om for å matche bilens farge? I så fall vil vel prisen fort bli doblet og vel så det?
  2. Den der så bra ut, selv om jeg ikke forstår alt som står der. Noen som vet hva "Fläktkopplingen" betyr? Bilen jeg ser på er første gang registrert i -94, og selger oppgir også at det er en 1994-modell. Er det noen måte å sjekke dette på, uten å se i vognkortet? Var det noen visuelle endringer som ble foretatt i -94? Ser av linken at bilen har "kedjedriven kamaxel", noe jeg tolker som at registerreima er bytta ut med kjede. Hva er skiftintervallene på disse kjedene, evt må det skiftes i det hele tatt? Mange biler har så vidt jeg vet en stor service som må gjøres ved 200 000km. Noen som vet hva som må gjøres på disse bilene? Ellers har jeg et spørsmål som kanskje er litt på siden av det som bør tas opp i teknisk-forumet, men jeg fyrer løs likevel. Fins det noen enkel måte å "freshe" opp fronten på E36, med en prislapp på 2000-3000 kr? Synes det er noe med lyktene og fronten som ser litt stusselig ut rett og slett. Noen tips? Som svar til eriksen, vil jeg si at det egentlig er 5-serie som er drømmen, men at jeg dessverre ikke har økonomien til det for tiden. Jeg leter etter en bil til under 40 000, og da fins det svært få 5-serier som er i noenlunde god stand
  3. Hei. Jeg vurderer å selge min peugeot og bytte den ut med en bmw. Tror nok de fleste her på forumet vil stemme for en slik avgjørelse;) Da jeg sikkert ikke er den i verden med mest kunnskap om bil, hadde det vært fint om noen her på forummet kunne være interesserte i å hjelpe meg litt med tips og råd rundt kjøpet. Den bilen jeg er mest interessert i akkurat nå er en 318 fra 1994, gått 190 000 km. Det er tatt 5-6 servicer på den, men det foreligger lite informasjon om hva som er gjort under disse. Hva bør jeg se og spørre etter ved kjøp av en slik bil? Er det noen typiske feil og mangler som går igjen, og hvilke slitedeler er det mest kritisk at de er byttet? Er litt skeptisk på km-standen, og synes egentlig denne er litt for høy, men dersom de viktigste reparasjonene og vedlikeholdet er gjort, går vel dette sannsynligvis bra? Håper noen kan komme med innspill og svar på de spørsmålene jeg har her. På forhånd takk
×
×
  • Opprett ny...