Gå til innhold

davidvingerhagen

Medlem
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Halden

davidvingerhagen's Achievements

  1. For den som evnt skulle komme borti noe lignende: Det var en dårlig kobling fra tidligere eier som jeg ikke skjønte noe av og trodde var en løs kabel som gikk til en 3er kontakt (grønn ledning) ved motronic enheten så denne fikk ikke strøm og heller ikke main relay. Dette var en direkte ledning fra pluss polen som har sannsynligvis stjelt mye strøm for meg og lurt meg til å bytte batteri før tiden Har lagt enn en bryter på denne kretsen nå som jeg slår av når jeg forlater bilen. Fjernet også et "start" rele som automatbilene har mens jeg feilsøkte da jeg ikke fikk "relestrøm" dit. Coupe vifta fikk jeg igang ved å jorde kontakt nr 15 i motorkontakten (er til avlaster rele). Fant koblingskjema på http://wedophones.com/BMWManualsLead.htm om noen skulle trenge det. Blei litt lettere å feilsøke.
  2. Har feilsøkt litt idag og ikke blitt så veldig mye klokere. Har sjekket tenningslåsen, den har kontakt på alle punkter med nøkkelen i en eller annen stilling. Er en svart kabel som tydligvis skal styre startmotoren, men forbindelsen stopper på rele som ikke slår inn. Får startmotoren til å gå om jeg lasker en kabel fra releet som går til sterioen (går 2 flere kabler fra samme punktet på releet). Hvis jeg lasker relèet til bensinpumpen hører jeg tydlig at den fungerer. Men jeg klarer ikke måle noe spenning som skal "trigge" relèet. Klarer ikke å måle noe spenning inn på coilen? Kan det være ecuen som er skrot? Eller er kan det være noe som sperrer for alle disse triggesignalene? Skal prøve å få tak i en annen ecu, men hadde vert kjekt om noen hadde noe tips/ erfaringer.
  3. Hei Har en e30 m20b25 som jeg har feilsøk på hvorfor coupevifta ikke gikk. Hadde av strømmen og koblet til lader og ellers hatt ut sikringer for testing. Etter dette for å kjøre bilen hjem så var den helt død når jeg vrir om tenninga. Dvs at jeg har strøm (lysa funker). Eneste som jeg klarer høre skjer er at rele k8 gjør et klikk (er vel tåkelysa?) og et par tikk i luftmengdemåleren når jeg vrir nøkkelen. Normalt sett skulle jeg vel ha hørt bensinpumpen hvis startern var død? Har sjekket alle sikringer i boksen foran og de er ok. Har også sjekket jordings kabelen nede foran og den er ok (pusset overganger). Også prøvd å legge til en ekstra jordings kabel uten hell. Det er utført motorbytte fra b20facelift til b25preface av forige eier. Har to releer som står litt for seg selv ute i motorrommet kan det være noe med en av de? Eller kan det være tenningslåsen som har tatt kvelden? På forhånd takk for tips
  4. Tar opp tråden litt her. Har kjøpt meg en 88model 320 med 86model 325 motor. Der har jeg eltakluke, den får jeg kun kjørt med en dør oppe. Sliter også med å få igang cupevifta der, har målt opp litt og funnet ut at begge kablene har kontakt med jord? Har sjekket knappen inne og den funker så vidt jeg forstår ok og har kontakt med ledningen til vifta. Mens jeg holdt på med å lete etter feilen for å få vifta igang har det sjedd noe annet rart, så jeg får ikke startet bilen igjen. Eneste jeg var borti var et rele i sikringsboksen og en bunch med sikringer, men disse er omet og ok. Koblet også til lader mens jeg sto der å fiklet.
×
×
  • Opprett ny...