Gå til innhold

visningsnavn1337

Medlem
  • Innholdsteller

    32
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Horten, Vestfold

visningsnavn1337's Achievements

  1. Gikk ikke galt under når du kosa på autovernet? Bare dekket og ikke felgen som falt av? Interessert her og.
  2. Takk for svar Da får jeg går for det! Da regner jeg med det blir dieseltuning på nybil Blir vel kanskje (banneord) audi/vag, og kanskje se om man kan finne seg et E30 prosjekt ;D Tusen takk for gode tips Forøvrig leverer jeg ikke bilen hos bilpleie, nesten alle av de er ubrukelige og bruker skitne svamper og bare riper opp lakken.. Godt arbeid må man nesten gjøre selv Vaskehånd ftw! Problemet er alt sånn småfix, som ABS-sensor osv. Som har irra seg TOTALT fast i hullet, så den knakk.. Blir moro å se hvordan dette skal gå. Forøvrig, 38 000,- om dere vet noen som er interessert ;D Post av den på bimmers!
  3. Må innrømme at om jeg selger er jeg veldig interessert i dieseltuning.. 400 Nm og 0.4-0.6 på mila er MANN!
  4. Takk for godt svar 3-litern vil vel i alle fall by på andre oppgraderinger som du snakket om. I følge hva jeg har sett overalt skal andre M52 være plug&play til bilen min. 3litern koster vel utrolig mye mer i innkjøp - og jeg hadde egentlig regnet med ganske ille forbruk..? Derfor jeg anså den noe ute av sjiktet. Men du har gode poenger, der! Kassa skal visstnok også holde for M52B25, greia er vel at mye mer må vel byttes for 3 liter.. F.eks. ventilerte bremser bak.. Nei, vet ikke hvorfor 2.8'n skulle vært det - leiter etter noe håndfast ut av ryktene bare Snakker her IKKE om å ha 400 hester og 0.4 på mila. Jeg vil ha grei kraft, og ikke-M3 drivstofforbruk. Ikke noe 1.2-1.8 på mila, typ. Du har nok poeng i det med å selge, er bare at jeg taper så utrolig mye penger på den Den selges for 35k slik den er nå. Og så trist å få den 100% og så bare selge den med STORT tap. (les: ca 30 000 på et halvår?)
  5. Hei! Syns M52B20(TU..? How do I know?) motoren er litt slapp på en 520i Touring - så har ønsket meg mer futt i denne. 150hk merkes ikke mye på den vekta, og usikker hvor mye motoren min egentlig yter.. I alle fall ser jeg tuning av den er totalt unødvendig, og innser motorbytte som en mulighet. Det jeg lurer på er jo alt dette M52B25 vs M50B25 vs M54B25 vs M52B28 (osv?) Det jeg ønsker er driftssikkerhet og drivstofforbruk - i første omgang ikke tenkt på tuning - men godt mulig jeg ønsker å hvertfall presse ut noe mer. Dermed går vel M-motorer og 3l+ ut av sjiktet. M52B28 har jeg hørt en dårligere motor enn M52B25 ("2.3"/170hk..) Hva vil dere anbefale og hvorfor? Kjempefint om noen faktisk har prøvd dette At byttingen er plug and play er nesten et must. Vanos/ikke vanos? (Tenker å kjøpe forsterka MrVanos egentlig) Syns 170 hk er litt lite, når jeg allerede har 150? Men 55 mer Nm kan jo utgjøre en forskjell.. Tanken om å også oppgradere til automat-diff (skal ha manuellgir) for lavere turtall = bedre forbruk er og oppe til vurdering - idé? Har googlet og søkt ihjel Bimmers, men her er det mange som sier mye. Så jeg vil ha klare svar HVILKEN som er mest anbefalt og hvorfor
  6. Mye skal du ha med no billige E39-felger da? Hvor kan det hentes?
  7. Det lurer jeg og på. Er det i vestfold er forholdsvis nærme Horten så er jeg interessert
  8. Det er å foretrekke, ja! Vet ikke helt om økonomien kan forsvare baklykter, men LED er til vurdering Foran er det definitivt planer om linselykter!
  9. Har fått bestilt mellomaksel, ting til håndbrekk, plugghetter og slepekrok (siden den er borte fra verktøysettet). Tilfelle noen søker opp posten så er delenummer for slepekrok / tauekrok til BMW E39 (samt fler): KB1073946 hos KOED.no. (Billigste). Så da blir det nok litt mekking i ferien! Kommer kanskje til å lage en DIY på mellomaksel
  10. 06.07.2011 Status: - Bilen rister pga mellomaksling, så den skal bestilles. Satser på en brukt. - Lister er fæle og må ordnes snart. - Polering må snart til! - Håndbrekk må fikses for etterkontroll Har i alle fall fått ordnet ny pære i grøftelys, så man kan kjøre med rånerlys
  11. Er vel ganske lite muligheter å justere på det lagret? Har merka meg hvilke spor plata er skrudd fast i, i alle fall. Var to muligheter bare, da. Men noen synspunkter på hvorvidt jeg bør kjøpe og prøve å bare bytte den, eller om det er like greit å handle en aksel? Tenkte isåfall ebay eller brukt. Ny er jo 6500 enda på koed..
  12. Vil ikke anbefale det.. Usikker om den rister så mye som min som har ødelagt opphengslagret, men det er i alle fall ikke anbefalt. Rister den utenom bare et bestemt område så kan det fint gå utover aksel, opphengslageret, girkasse, diff samt alt annet i bilen pga ristinga. Bakluka mi har blitt dævvsliten fordi jeg har kjørt for mye med ristinga. Holder vel på å løsne hele låsen for luka.. Men et par dager med korttur til jobb om det ikke rister og ved alle hastigheter så bør det jo gå greit. Er jo forskjell på hvor ødelagte de er og.. Min erfaring, anyway!
  13. Hei! Byttet hardy her om dagen fordi det er ekstremt med risting i vogna, men så jo veldig klart at det var en typ 4 cm vandring på opphengslagret! Så tenkte å få byttet det, men lurte på om dere med erfaring anbefaler å bytte hele akslingen? Det er en ganske macho sak, men kan kanskje ha blitt slått ut av balanse? Hva tror dere? Og en ting til. Når dette skal byttes. Jeg har hørt det er viktig med monteringen av mellomaksel for at det ikke skal riste på grunn av det og. Hvor er det dette er viktig, så jeg vet hvor jeg skal markere? Ikke helt skjønt det.. På forhånd takk!
  14. Det er ikke så veldig enkelt det der egentlig. Rota litt med det selv, søker du så finner du mange guider. I alle fall: Rus eller gjerne kjør bilen litt, stopp i litt oppoverbakke og åpne skruen. Det kan ta 2 min før det kommer noe. Så stopper det og kommer ingenting, gjentar du det over. Først når det faktisk kommer vann uten at det pripler er den faktisk tom for luft. Og enda da kan du godt prøve en gang til
×
×
  • Opprett ny...