Gå til innhold

Håvard Hårstadsveen

Medlem
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Toten

Håvard Hårstadsveen's Achievements

  1. Har aldri opplevd at puckèn har tatt lakken... Da må man være veldig uforsiktig ihvertfall.. Min erfaring er at dette funker bra på allt, mens silikonfjerner og tynner funker bra på det meste, men ikke det hele tatt på noen typer lim...
  2. På jobben (lakkverksted) så lakkerer vi slike sensorer. De tåler faktisk ganske tjukt med lakk. Så det er nok ingen fare.
  3. Hvorfor ikke bruke en slik gummisak man setter på drillen, kalt `hockeypuck, karamellsnurre`, osv? Dette er jo beregnet for å fjerne limrester. Dette har de også på tema`n...
  4. Her får jeg støtte trådstarter litt. Enig at det er en omfattende prosess å hellakkere en bil, men en stand må man begynne. Det er sånn man lærer, å som lærling innenfor faget, mener jeg at det er ingen bedre måte å lære på enn å prøve selv. Men kanskje det er en ide å få med deg en som kan det, til å hjelpe deg litt. Du kan sikkert lære mye av det.
  5. De fleste som lakkerer en bil i uoriginal farge, skifter ikke lappen med fargekode... Normalt vil scanneren velge riktig farge, men hvorfor ikke finne fram ei fargevifte med bmw-farger, å sjekke alle mørkegrønne fargene, å se hvem som ligner mest? Ville hvertfall jeg gjort.
  6. Hvis du ser grunninga kan dette selvsagt ikke poleres opp igjen, men små riper i klarlakken går. Når det kommer til lykter, kjenner jeg en som pusset sine med 320 på maskin, så finere og finere, å polerte til slutt... Ble bra, men tør ikke å annbefale dette... Derimot å våtslipe med 1000-2000, så polere gir ofte meget bra resultater.
  7. Har vondt for å tro dette går på garanti eller reklamasjon. Jobber på lakkverksted, å er borti mye lignende saker. Dette ser ut som ett sår i lakken, å da vil det begynne å ruste, så lenge karosseriet er laget av vanlig stål. Dette kan ikke BMW noe for. I alle fall er dette en enkel og rask jobb, som det bør være mulig å få en hyggelig pris på, hos de fleste verksteder. Men ville absolutt prøvd å få det på garanti uansett.
  8. Få tak i ei fargevifte å legg inntil ei fargeprøve, det er forskjellige alternativer av en farge, selv om koden er den samme. Eventuellt kan du få ett lakkverksted til å scanne bilen din.
  9. Hvis du trenger å sparkle, gjør du det på bart metall, å har syre over, eventuellt kan du ha syre først, så har du på fyller over hvis det er små ujevnheter eller overganger. syregrunning kan du lakkere rett over, hvis det blir påhatt jevnt uten sig osv. Mens fyllern må du pusse. Samme gjelder med epoxy. Vi bruker DuPont-produkter, å da heter syregrunningen washprimer, å blandes med herder, men det er å få kjøpt på sprayboks også hos f.eks meca eller andre bilrekvisita butikker. den offshoregrunninga er no spesialgreier vi får fra ford, men brukes helst på innsiden av dører eller kanaler, da dette må pensles på. Håper du fikk litt info her.
  10. Jobber som lakkerer, å på blankt metall bruker vi bare syregrunning, dette fungerer på den måten at den isolerer metallet. Er det så mye rust at du ikke får fjernet alt, kan du bruke forskjellige typer grunning. Vi bruker en type som brukes på boreplattformer o.l... Denne skal visstnok være bra. Men både ovatrol og epoxy er fint, bortsett fra at det tørker sent. Husk og ikke sparkle oppå syregrunning eller epoxy.
  11. Kan muligens være interessert... Egentlig plassen det står på. How low can you go hva anngår pris?
  12. Heisann. Skal ha ny bruksbil å er interessert i BMW 520i eller 525i e34. Må være manuell. Bilen bør være hel og grei, ikke for mye rust, men behøver ikke være strøken bil, bør helst ikke ha gått så mye over 200000km. Pris opp til ca. 30000kr. Kan også være interessert i 320i eller 325i coupe e36 eller 325 e30 coupe. Da gjelder samme betingelser som ovenfor. Forøvrig skal fruen selge sin 316 compact e36, den ligger på autodb, å jeg skal få lagt den ut her også.
×
×
  • Opprett ny...