Gå til innhold

1and0nly

Medlem
  • Innholdsteller

    104
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Kristiansand

1and0nly's Achievements

  1. Er VELDIG greit å ha en tabell som sier ca når neste service er mtp kjøp av bruktbil samt å finne ut om det er vanlig service2(1/2) eller service2(2/2)..
  2. Jeg ringte til et verksted som er blant landets beste på BMW og de sa det var ca 60,000km imellom hver serv2. fant også en link som var relevant; http://www.gms.cc/maintenance.htm Noen som vet hvor mange km man kan kjøre med "servicelampe/gult lys" før den blir rød?
  3. Er det noen som vet hvordan intervalene er delt opp ang km? mtp olje,service1, service2 og service2(extra) Er snakk om en E36 320 95mod slik jeg har forstått det; Olje - serv1 - Olje - serv2 - olje - serv1 osv.. korrekt? Noen som vet hvor ofte man skal ta serv2? har hørt alt fra 20-40-60-80,000km
  4. Så det var bare slitt clutch som var problemet? Hvor mye betalte du for delene, timespris og timer arbeid?
  5. Siden det nå er flere E36'er med M3 front enn vanlig standard, ble fronten min slik; Kom gjerne med kommentar PS: På bildene er bilen hevet pga skal på langkjøring snart(regner med noen ville ha en mening om det)
  6. INFO TIL ALLE: Det er ikke nødvendig med rele! Jeg koblet opp mitt HT-188 for snart et år siden og jeg brukte helt andre pin nr for åpne/låse. Åpne= hvit fra HT188 til pin nr.4 Låse= svart/hvit fra HT188 til pin nr.17 ang. rosa ledning fra ht188 som er bagasjeåpner, den koblet jeg til deadlock(dødløs dvs. du kan ikke åpne bilen innenfra) deadlock= rosa fra HT188 til pin nr.13 (bilen må først være låst før du "dødlåser" den) Det er også mulig og koble deadlock sammen med pin nr.17(låse) hvor du aktiverer deadlock på andretrykket. Annbefaler alle å koble deadlock til fjernlåsen for det er VELDIG lett å bryte seg inn i E36 når bilen er låst på vanlig måte...
  7. Hva var det som va feil?
  8. Da er jo problemet løst ja send meg PM når du finner ut hva utstyret heter
  9. hva heter dette utstyret? har du link?=) Ja det kommer jo ann på hvordan diagnosepluggen er koblet opp med resten av systemet. Det som er "rart" er at begge dine vinduer bak ikke går ned, pga de skal vell være koblet opp separert.. Motoren vill jeg tro er koblet opp slik at når den får postiv spenning så går vindue opp og negativ spenning går det ned(eller omvendt) og siden du sliter med begge vinduene tror jeg at feilen ligger før styrestrømsledningene blir separert. Hvis du finner oppkoblingsskjema for e34 er det lettere og feilsøke=)
  10. Termostaten åpner seg såfort tempraturen er på normal drift og da er det alltid sirkulasjon på kjølesystemet. Lar du bilen din stå 20-30min på tomgang vill motoren være på normal driftstemperatur og termostaten åpner og regulerer seg slik at temperaturen holder seg gjevnt.
  11. Som overskriften sier så er det riktig at jeg snakker om returslangen fra radiator. Såklart skal ikke returslangen bli like varm som slangen fra motoren(hvis radiatoren gjør jobben sin), men man skal vell kjenne at den er varmere en kroppstempratur? Får det ikke til å stemme at radiatoren klarer å kjøle ned kjølevesken fra motoren(92grader) og ned såpass mye.. Kan dere gjøre meg en tjeneste og kjenne på radiatoren deres hvordan tempraturen forandrer seg jo nermere returslangen?=)
  12. Dette var veldig krøkkete skrevet, og forsto ingenting utav det.. slik jeg har forstått det; Min radiator er blitt spylt igjennom, ergo ikke tett og ikke samme problem som deg?=)
  13. Du renset den med vannslange ja, men når du var ferdig, hvordan fikk du blandet det med kjøleveske uten å slippe så mye luft inn igjen?
  14. Termostaten sitter på retursiden ja, men den vet jeg er ok. luftpropp=luftlomme? hmm, er vertfall luftet såpass godt at det blir varmt i kupe'en..
  15. veldig enkelt: Mål med multimeter om rele'et får spenning når du trykker ned. ingen/feil spenning = bryter/innspenning er det feil med. riktig spenning = alt inn til rele'et er ok, mål nå om du får noe ut fra rele'et? nei=rele er gåen, ja=feil på vindusmotoren..
×
×
  • Opprett ny...