Gå til innhold

Roy Drage

Medlem
  • Innholdsteller

    30
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Ålesund

Roy Drage's Achievements

  1. Kan denne være av interesse? http://bil.autodb.no/autodb/frame_searc ... md=similar
  2. Noen flere?
  3. Hei, har 88 modell 525 e-34 der vindusspylerne oppfører seg merkelig ( etter min mening). Jeg drar i hendelen for å spyle, det spyler litt samtidig som viskerne starter så stopper spylingen i et lite sekund el. no sånt mens viskerne går, så kommer det en liten sprut med spylervæske til. Det er nok å dra kjapt i hendlen en gang så kjøres denne sekvensen, det er vel og bra men det er ikke alle tider ruten er helt ren etter dette. Om jeg drar i hendelen en gang til starter bare viskerne men det spyler ikke, for å få spyling må jeg vente en stund før jeg prøver igjen. Det virker som om bilen er livredd for å bli tom for spylervæske men tanken er full. Er det noen som har opplevd det samme? Takknemlig for alle svar. Mvh Roy
  4. Hei, har du digital eller analog km teller på orginal instrumentet? Jeg monterte m5 speedo på min 88mod 525 og det var plug and play, orginal istrumentet mitt hadde digital km teller...
  5. Går utifra at lengden er lik, er lik på 525 og m5 iallefall, det som kan skille seg er flensene. Vet ikke om flensene er større på 535 kontra 525. Det som også kan være ulikt er flensene på mellomakslingen, innpå diffen. Men viss du tar bakerste delen fra 535 skal denne passe på din fremre del...
  6. For å nulstille service lampa trenger du en liten ledningstump. Så åpner du diagnosepluggen og finner pinne nr 7. Denne legger du til jord å slår på og av tenningen. Da skal denne lampen slutte og lyse...
  7. For å sjekke om viskosen din er ålreit kan du prøve å holde den igjen når motoren din er varm. NB!!! Bruk først en avis før du stikker fingrene i vifta!!!! Når motoren er varm skal viften være treg å holde igjen, dess fastere den er dess bedre kniper viskosen din...
  8. Det finnes flere måter å få tettet lekkasjer i kjølesystem på: Det jeg vil anbefale er bars leak, det finner du på de fleste bilrekvisita sjapper, det er en liten metallboks på størrelse med en colaboks. Noe annet som også kan fungere er MacGyver måten, da trenger du noen egg, disse må knuses og så skiller du ut hviten fra plommen og heller eggehviten i vannet. Neste er kanel... Visst lekkasjen er liten er det beste å forsøke å lodde det(visst det er på ribbene det lekker) eller lime visst det på plast delen. Ellers så ligger det alltids ute annonser der folk høgger biler så da kan du kjøpe en brukt å sette på.
  9. Hei, kunne tenkt meg pris på følgende: Comfortrelè (de store som ligge under baksetet på venstre side) Stoffmatter Lyset i taket fremme Etter det jeg leser bor du i ålesund så da har jeg mulighet til å komme og hente visst det skulle være aktuelt. Mvh Roy
  10. Hei, bekalger å stjele tråden, har samme problemet på min 88 525, der har sentrallåsen komet og gått litt og nå funker den ikke. Er det normalt at "låsepinnene" sitter helt fast på alle dørene så det er umulig å åpne dem fra innsiden? Førerdøren klarer jeg å åpne ved å lirke med nøkkelen samtidig som jeg løfter håndtaket, mens passasjerdøren må jeg rulle ned vinduet og dra i låsepinnen mens jeg lirker med nøkkelen gjerne i kombinasjon med håndtaket. Bakdørene er umulige å få åpnet. Kan det være denne kabelskjøtenn som er nevnt over her? Er det bare å rense den? elektro spray? 226? Er takknemlig for alle svar Mvh Roy
  11. Den er nylig byttet og skal åpne på 88 grader alternativet var 92 grader...
  12. Ok, det var det jeg trodde, så da kan jeg utelukke termostaten. Har kjent litt på radiatorslangene og den som går inn oppe på radiatoren er varm og den som kommer ut nede er kald, kan ikke dette tyde på manglende sirkulasjon i radiator? Har ca 40 minutters kjøring til og fra jobb hver dag og burde ikke bilen ha kokt for lenge siden dersom den virkelig var varm? Hva tror dere om føleren?? Koster 273,- på gs så vurderer og skifte den for å ha gjort det...
  13. Etter å ha lest endel på forumet her og byttet litt diverse på bilen skiftet jeg vannpumpe i går kveld og oppdaget at pumpa som satt i motoren var god som ny, den er i svart plast og det finnes ikke antydninger til sprekker og den sitter godt fast på akselen. Prøvde etter beste evne å lufte... Har nå skiftet radiator og radiator lokk, termostat og termostathus, og sist nå vannpumpe. Varmeapparatet fungerer veldi bra, blir fort varmt og godt i bilen men temperaturen ligger mellom streken etter "trivsel" og det røde. Kan se av og til at tempen detter littegrann før den kommer opp igjen, jeg tror det skjer når termostaten åpner. Spørsmålene mine er da: Vil varmeapparatet fungere dersom termostaten ikke åpner? Kan det være føleren som er kokko? (Jeg har m5 speedo i bilen men følerne har samme bestillingsnr hos gs...) Er takknemlig for alle svar! Mvh Roy
  14. Har fått et bilde av en boks på pm og den var lik den jeg har liggende, så da tror jeg at jeg går for å lage meg en flens så det passer. Takker for responsen!!! Mvh Roy
  15. Hei, jeg har en 88 modell 525 som er ombygget til 24v, det er montert et herpet konfilter som jeg vil ha bort. Det fulgte med en orginal luftfilterboks som jeg ville montere men oppdaget at denne ikke passet, jeg tror derfor at denne hører til m20 og at den som bygde om bilen fant det enklest og montere "power filter". Men før jeg kjøper en luftfilterboks til, hadde jeg satt stor pris på om noen kunne ordnet et bildet av en, så jeg får se om det faktisk er forskjell. På den jeg har ser det ut som om det skal skrues fast noe, en flens el. liknende, for å feste sammen med lmm... Mvh Roy. Ps. hvis noen har liggende en boks de ikke trenger kansje jeg kunne fått pris på den?
×
×
  • Opprett ny...