Gå til innhold

Nassen0f

Medlem
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nassen0f's Achievements

  1. vell.. vist comp er 10,5 orginalt så går comp litt ned.. men disse sitter tettere i sylinderen også.. og mye lettere.. så respons vil gå opp.. og sikkert gi litt mer NM over registeret.. (Og du vil somregel altid merke forskjell på nye stempler kontra gamle i en så "gammel" motor som dette..) Og ja du må bore opp 0,5mm med disse stemplene. (Mere motorvolum? ) Ved hurtig avgjørsel kastes de ut for 1500kr + frakt..
  2. Nå husker ikke jeg orginal comp.. men på disse er det 10:1 Du har ivertfall muligheten til og hente ut mer med disse stemplene.
  3. Der var det en trykkleif ja, Pris er altså 2000kr. Helt nye stempler, ringer og bolt/Låse pin.
  4. http://www.maxsilpistons.com/specifications.html
  5. Kjøpte disse, men ser ikke ut til jeg trenger dem da jeg skal gå for en annen motor. Disse er Lettere og sterkere en orginale stempler. Er også egnet for lette turbo applikasjoner. Har 13% Silikon i metal blandingen så de gir en tightere fit en orginalt. Stemplene er 0.50 Over dim. Koster 600Dollar pluss frakt, men selger for 2000kr. (edit) Stempler + Pins + Ringer. Piston Diameter : 84.48MM Compression: 10:1 Piston to wall Clearance: 0.0015 Introducing MaxSil™ Pistons for BMWs with Tefcote™ engineered for all BMW engine applications. MaxSil™ Pistons are designed for optimized longevity, higher performance, and improved fuel economy. MaxSil™ Pistons are lighter and stronger than original pistons with 13 percent silicone content - allowing for tighter cylinder clearance (0.0015") than original pistons. The tighter clearance, reduced heat expansion, and reduced friction offer better performance and longevity than original pistons while protecting horsepower output for the life of the engine.
×
×
  • Opprett ny...