-
Innholdsteller
724 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Interesser:
1827 hobøl - østfold !
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
hardrocxsludge's Achievements
Newbie (1/14)
0
Nettsamfunnsomdømme
-
E30'en er orignalt en 88 modell 320 uten trigger sensor . Dette sitter på den nye m20b25 men skal vel i bunn å grunn ikke ha noen betydning . beklager om det er mye rart i tråden men er en venn jeg legger ut dette for, er selv e36 mann . men det sitter jo mange smarte hoder her inne så håper noen vet hva dette kan være
-
Hallo . Har en e30 det er gjort motorbytte i . sitter i en m20b25 ifra e34 , stort sett alt har gått fint fram til oppstart . Kinner motoren og det spruter bensin ut ifra manifoldene . Så langt som rakk å tenke så er jo selvfølgelig det at dysene stor konstant åpne . Har ikke hatt av fuel rail å sett konkret at dysene åpner konstant men dette skal bli sjekket fortløpende . Lurer på om noen har opplevd det samme eller har noen forklaring på hva som forårsaker dette . Så langt jeg kan forstå er det vel hjernen som styrer når dysene skal åpne og lukke men må være noe rektig gærn her MTP at de åpner konstant . takk for svar hilsen Joakim
-
Rått prosjekt, tror det kan bli en morsom bil du bygger . Og ikke minst flott garasjestørrelse Støpt dekke selv, så veldig bra ut !
-
Lurer på det samme selv så bumper denne
-
massiv kryssbolt til stempel VS Hul kryssbolt ?
emne svarte i hardrocxsludge sin hardrocxsludge i Teknisk
Ja tenkte også på det ! men det jeg så for meg da var vridning ! med tanke på en mellomaksel da for eksempel den hadde jo røket fort om den hadde vært massiv ! Er jo en større sjangs ved sideveis belastning også men tror du sjangsen er så stor at odsen for at den ryker er stor ? Hadde vært spennende å prøvd ut dette å se om det hadde noen forskjell å si men er jo kjedelig å ta fra hverandre en motor som er satt sammen bare for å prøve ! Ingen her inne som har prøvd ut dette ? takk for svar morty hilsen Joakim -
Heisann ! Driver å bygger meg turbomotor for dagen . Da strømmer det jo igjennom ideer hele tiden om hva som er fint å ei ! Sto å pratet med en bekjent å kikket på kryssboltene til stemplene .. hvordan hadde det vært å frest ut denne i massivt stål istedenfor hul ? Tenker som et lide lodd på stempel idet det kommer ned igjen etter tenningsfasen . Noen som har utprøvd dette ?
-
Imponert over hvor bra arbeid du utfører ! Stå på videre
- 364 svar
-
- overhaling
- restaurering
-
(og 4 andre)
Merket med:
-
Får bare sette denne tråden litt på si ! bilen har stått lenger enn den burde men tiden har ikke strekt til å nye prosjekter har blitt satt igang ! driver om dagen å innreder nytt verksted med div utstyr, service av løftebukken osv ! har for øyeblikket en banebil som bygges i vinter og håper sterkt den er ferdig så jeg kan kjøre litt til sesongen . Lappen er i boks også Men jeg kommer sterkere tilbake med denne bilen, dette kommer da til å bli en m3 3,2 liter mest sansynelig da det er drømmen . Noen bilder av div som tiden går til om dagen under hele prosessen på denne prosjekttråden har jeg også vært med far min å pussa opp lastebilen hanses . Ligger Xantall timer arbeid i den bilen . mye lærerikt og interessant på store ting å , hehehe bilder Burning på G Gamle volvon ! gåen toppakning etter x antall kokinger endte med oljebehandla motorom Stemningsbilde !? savner den sykkene gitt ! Kommer sterkere tilbake iløpet av vintern med 320'n igjen . Mange nye planer
-
S50B32 - Helt død, Noen innspill ? Prøvekjøring ( haster)
emne svarte i hardrocxsludge sin hardrocxsludge i Teknisk
Takk for all infoen og utfyllende svar . Jeg kommer tilbake til tråden om dette fortsatt blir et vedvarende problem -
S50B32 - Helt død, Noen innspill ? Prøvekjøring ( haster)
emne svarte i hardrocxsludge sin hardrocxsludge i Teknisk
Har kun foretatt en enkel måling på starter for å se at det er strøm der da jeg ikke hadde tilgang på folk som kunne vri nøkkel for meg . Styrestrømmen skal måles nå så fort jeg har tid til å reise ut og kikke på den igjen, men ser egentlig ikke dette som logisk nå som ews boksen ikke har dette suverene tikket sitt . uten at den tikker er jo såklart starteren død utifra det jeg har forstått . Tar gjerne imot flere innspill Legger opp en ny update når jeg har fått målt strøm inn på stikke til ews boks og styrestrøm på starter . -
M50 B20 man v/s M50 B25.. trenger litt hjelp/tips!
emne svarte i hardrocxsludge sin ThomasEK i Teknisk
heisann . B20 og b25 er i prinsipper 2 like motorer . forskjellen mellom de er kammer , boring på blokk, veiv råder og stempler . ellers er stort sett motoren lik å se på . Det du trenger er motoren ifra 525 med hjerne og eksosanlegg ( kan bruke 520 eksos men ikke optimalt da 520 er enkelt og 525 er dobbelt hele veien) . du vil også trenge svinghjul, med clutch og trykkplate ifra b20 motoren din, samt et nytt pilot lager . dette lageret sitter inni veiva og styrer ingående aksel på girkassen . vannpumpa ifra b20 motoren passer på b25 motor . det gjør også radiatoren . Kanskje mindre radiator ifra b20 enn b25 . men dette avhenger også av utstyr . bil med automat har som regel større da kjølingen til automaten går igjennom radiator . Beste er å starte fra scratch om du planlegger å ta inn bil fra sverige . Sett bilene ved sidenav hverandre å flytt alt over ifra 525 til 520 . vanos er en type styring av innsugskammen din . Du har enkel vanos som sitter på motoren du ser på Denne styrer KUN innsugskammen Også har du noe som heter dobbelvanos som styrer både eksoskam og innsugskam som kom på noe nyere motorer . Enkel vanos : Den kan variere innsugs kammen framover eller bakover slik at motoren får best mulig tid den åpner ventilene på . dette er styrt via oljetrykk . Vanos er fint det men også kjent for å få gåene oringer iløpet av årenne som på påregnes å byttes . Har hatt mange vanosmotorer . Bade 2,5 og 2,8 . har ikke hatt noe problemer med noen sålenge den holdes mest mulig original pleier det å gå knirkefritt . er mer ved overlading og tallet begynner å nærme seg 300 hk at den må fjernes . men ellers fryd å gammen -
S50B32 - Helt død, Noen innspill ? Prøvekjøring ( haster)
emne svarte i hardrocxsludge sin hardrocxsludge i Teknisk
Du mener disse reelene som står vedsidenav sikringsboks ? der hvor pluss kommer inn ? har kun målt om jeg har strøm ned på start motor men ikke styrestrøm . Men er helt dødt, startmotor går ikke rundt . Du kan tenke deg hvordan det er å vri om nøkkelen uten batteri i bilen . skjer ikke en eneste drit !! er lys i dash og vinduer og cab og stereo , alt virker helt 100 . men ikke tegn til liv når jeg vrir for å starte . -
S50B32 - Helt død, Noen innspill ? Prøvekjøring ( haster)
emne svarte i hardrocxsludge sin hardrocxsludge i Teknisk
Takk for svar . Har selvfølgelig sjekket batteri, står konstant 12,8 V på startmotor -
S50B32 - Helt død, Noen innspill ? Prøvekjøring ( haster)
emne svarte i hardrocxsludge sin hardrocxsludge i Teknisk
måle jord i stikke inn til EWS boks under hanskerom ? Kan ikke eventuelt ha noe med uorignal alarm å gjøre ? Mor mi hadde en gammel rover en gang, da MÅTTE jeg bruke fjernkontrollen for å få av startsperre . altså låse opp og igjen med kontrollen . hjalp ikke bruke dørlåsen kun kontrollen . Mens på denne bmwen så er det uoriginal alarm så å låse opp og igjen med knappene på originalnøkkelen fungerer ikke . fungerer kun å låse opp og igjen med uorignale kontrollen til låsen . Takk for svar bård Hilsen Joakim