Gå til innhold

Joachim1985

Medlem
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Oslo

Joachim1985's Achievements

  1. Kan du ha lekkasje mellom 2 sylindere, dvs gåen toppakning?
  2. Jeg har da altså en M52TU så den er det nok ikke elektronisk gasspjeld på. Tror jeg får fikset det av en snill kar på forumet her som tilbød seg å hjelpe meg da han hadde Carsoft
  3. Hei Har nå kjørt 32 mil med bilen etter vanos overhaling og tenkte jeg skulle resette disse verdiene. Var nede på bmw verksted, men fikk pent beskjed om å bestille time etc etc, minstebeløp service sjekk bla bla bla Noen som vet hvem som kan gjøre dette kjapt og greit i oslo området? Gidder ikke sette bort bilen 1 time for noe som antagelig tar 30 sek... Joachim
  4. Skiftet i går kveld, og allerede etter oppstart merket jeg forskjell, bilen jager ikke lenger på kald motor, er mer presis på gassrespons og generellt virker ting til å stemme bedre. De gamle o-ringene var helt sprø, og knakk med en gang man tok på de omtrent. Stempelet kunne beveges mye nedi sylinderhuset på vanos. Når de nye var montert var det tight og fint. Skal kjøre 32 mil nå, så resette adaptive values. Jobben gikk veldig fint, da jeg hadde kjøpt inn bøyd nebbtang til eksossiden for å få ut plastproppen. Greit å ha litt kontroll på valve cover boltene også da de 11 ikke er lik de 4 i midten (ble litt av og påmontering) og mye momentnøkkeltrekking. Brukte ca 5 timer inkl rydding og en lengre pause. Dette anbefaler jeg sterkt folk til å gjøre dersom man hadde symptomene på første side av denne diskusjonen. Fått ny bil jeg nå
  5. Du skal tross alt ha alt fra 8 Nm-50Nm her, 8 Nm er ingenting, så her må du bruke momentnøkkel fremfor sunnfornuft. kjedelig å stå med en åpen motor fordi man brekker den bolten og må vente på ny del....
  6. Hei Har en E46 328ci som jeg mistenker disse vanos o-ringene er gåene på. Har jaging på kald motor, samt hakkete køkjøring. Har skiftet alt som kan skiftes i veivhusventilasjonen samt sjekket alle sensorer og følere, og sjekket for falsk luft. Veldig lyst til å begynne å skru selv, men samtidig litt nervøs for å åpne mye av motoren. Gikk det greit eller? Det er vel ikke så mye som kan gå galt. det er jo bare pakninger og o-ringer det er snakk om. bestille litt bolter som lett kunne knekke osv, så burde det være en smal sak. virker som om det er flere her som har skiftet som ikke hadde noe særlig erfaring fra før av, eller ? skulle gjerne hatt en som hadde gjort det før i oslo området til å blitt med men.... Bare å si fra hvis noen er interessert i å hjelpe noen timer.
×
×
  • Opprett ny...