Gå til innhold

nightking

Medlem
  • Innholdsteller

    176
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om nightking

  • Bursdag 07/15/1988

Profile Information

  • Interesser:
    Buskerud/Drammen

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

nightking's Achievements

  1. Hei. har en kompis som har en e46 som plutselig stoppa. en 318i touring. Eller, bilen stoppa 5 ganger på en liten tur, og når han parkerte og skulle ute å kjøre igjen senere, så startet den ikke lenger! Det er gnist. Men bensinpumpa går ikke. Har tatt av pumpa og tvangskjørt den med strøm, da går den.. Kan det være relèt feks? Vet noen hvor evt denne sikringen er, og hvor relèt er plassert? Regner med sikringen er i hanskerommet der, men finner ikke noe relè. Kan feilen også være veiv/kam sensor?
  2. På dynamoen min står det 90/150 A. Du kan umulig få opp den dynamoen uten å ta av servopumpa. Er drit trangt der. Er ikke sikkert det er likt på 5 og 3 serien kanskje.
  3. Da ser det ikke ut som bmw kunne skaffe regulator fort , så da må jeg bestille uansett, så endte med ny dynamo fra koed for underkant av 1800 kr. syns det var billig. Men ser ikke ut som det er så lett å få den ut?? Ser ut som servopumpa må tas ut først?
  4. Heisann! Ladelampa på bilen til kjerringa begynte å lyse på vei hjem fra jobb idag. Sjekka ladinga. å den lader jo selvsagt ikke. Multireima sitter på, og alle sikringer er hele. Så det er nok dynamoen. Tipper børstene er slitt. Men hvordan er det å bytte disse? Ser på GS bildeler at man får kjøpt løs regulator orginalt. Må dynamoen tas ut eller er det såppas god plass at den kan byttes i bilen? http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/varer/Delekatalog_12/12_0914
  5. Hei! Er det noen som har ett bryter panel(LCM) til lysa på en bmw e46 MED xenon nærlys, med tåkelys foran og automatiske kjørelys. Etter jeg kan se på GS bildeler, må den ha dette delenr: 61319133019 Må se sånn ut:
  6. Jeg bytter jo ikke balasten når det fortsatt ikke funker med uoriginale xenonkit. Det vil si at feilen ligger før balasten. Jeg begynner å lure litt på LCM. den lysmodulen som styrer alt. Mener den sitter i lysbryterpanelet? Vurderer å bytte denne. Men tror det kanskje det ikke likt på alle biler. Har kanskje noe å si om det er xenon også. Også om det er automatisk kjørelys? Ser de selger på koed. Da står med med/uten kjørelys. Noen som har bytta disse før?
  7. Hei igjen. Har nå kjøpt det settet jeg linker til over her. Alt var plug and play. Brukte original stikket til ballasten/tennerne på lykte, og koblet direkte inn på nye sette. Så jeg har aldri koblet ut originale xenonlys boksene. Og de blinker fortsatt! på en 20 km kjøretur blinker det 10-15 ganger. Jævlig irriterende. Har nå prøvd 3 forskjellige sett med nye xenonlys pærer! Da er jo siste muligheten strømmen inn på lampene som kødder da. Noen som har vært borti det? Følger med ett rele kit på xenonlysa jeg kjøpte. Men hvis jeg bruker dette, og bruker den original strømmen som styrestrøm så vil det vil gi feilmelding, og vise at pærene ikke fungerer? Har målt spenning i stikket inn til tennere, å den er godt over 14v. Men spørs om den plutselig synker da pærene blinker da? Virker liksom som det skjer hver gang jeg gir på, eller bremser ned eller treffer dumper også. Men ikke hver gang.. Jeg begynner å lure på det kan være en slags lysmodul som er feilen. Noen som har vært borti det? Er lysmodulen inni bryterpanelet hvor jeg vrir på lyset? Gode forslag mottas
  8. Nå har jeg kjørt bilen noen dager, og idag merka jeg at lysa blinker igjen! Faen! Er det da å bytte ballast som gjelder? Må jeg bytte begge 2? Regner med det er en på hver side? Virker som begge pærene blinker samtidig nå. Eller ville det funke å kjøpe sånn billig xenonsett å montere? Men spørs om du får de pærene til ds2 holdere? Funker jo ikke med h7 sett liksom. Passer disse i org. festene til xenonlysa? http://www.vvme.com/hid-headlights/single-beam-hid-conversion-kit/d2s-d2r-d2c-hid-conversion-kit/digital-slim-d2s-d2r-d2c-hid-conversion-kit
  9. Ja, rimelig uheldig situasjon når både dørlås er defekt, og sendere på nøkler ikke fungerer. Skulle egentlig ikke vært mulig, men joda! Dirke verktøyet står klar i garagen til neste gang
  10. Da har jeg kjøpt ny sender/nøkkel. Kodet, og fungerer helt utmerket! Men det som er rart, at nå koda jeg den ene gamle nøkklen også, å den fungerer også. Å selvom det er 2 dager siden jeg kodet nøkklen! Men uansett, så virker alt nå
  11. Prøvde å bytte batteri. Men fikk ikke det til å fungere. Så bestilte ny idag. Får til onsdag, så får da se om det virker
  12. Da har jeg fått fiksa låsen. Var knekt inne i låsen. Kjøpte rep.kit på ebay til 200 kr. Nå fungerer alt igjen
  13. Hei! Har en 1999 320D e46 som er litt vrien å gire. Merker det mest fra 2. til 3.gir. Den hopper rett i 5.gir. Og vanskelig å få i 1.gir. Det er akkurat som hele giringa er flytta mot venstre. Når bilen står i fri å jeg dytter girspaken rett opp så havner deg i 5.gir. Er det noe form for justering av girspaken, eller noen foringer som kan være utslitt..?
  14. Hei! Har problemer med å få låst bilen min. Er en 1999 320D e46. Det som er greia. Kjøpte bilen ihelgen. Å fikk da vite at bilen ikke kunne låses. Når jeg vrir om nøklen i døra så er det egentlig motstand, men bilen vil ikke låse seg. Leste litt rundt på nette og fant ut at det var mulig å kjøpe ett rep.kit til dørlåsen. Så dette har jeg bestilt fra ebay. Men vet ikke om dette løser problemet? Hatt av dørtrekket for å se. Men ser ikkenoe galt. Ang sendere på nøkkel. Disse virker ikke når jeg hentet bilen. Men kjørte bilen hjem. Leste litt på forumet her. Fant ut en måte å kode nøkkel på. (tenning på, ut med nøkkel, holde inne unlock knapp, og trykke 3 ganger på lock) Å det fungerte, og jeg kodet begge nøkklene. Jippi tenkte jeg, da var jo det iorden. Låste bilen å den stod til dagen etterpå. Da fikk jeg ikke låst opp bilen igjen. (laget egen tråd på dette, men jeg fikk bryti meg inn i bilen). Så da fikk jeg greie på at det mest sannsynlig var tomt batteri i nøklen. Så bestilte 2 nye batterier, type VL2020, byttet dette idag. MEN jeg får ikke kodet nøkklen igjen. Men når jeg bruker en fjernkontrolltester så registrerer den at jeg trykker på knappen. Selv den gamle nøklen jeg ikke har byttet batteri på enda. Hvorfor virker ikke dette? Noen som har en bra forklaring? Har lått bilen stå å gå 30 minutters tid itilfelle nøkklen måtte lades. Gode tips mottas gjerne
×
×
  • Opprett ny...