Gå til innhold

pkab88

Medlem
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Bærum

pkab88's Achievements

  1. pkab88

    Utladet E39

    Var i samme situasjon selv, bilen ladet seg ut hver natt. Byttet motstand til klimaanlegget, problem løst. Å bytte er en jobb som tar maks 15 min og som innebærer demontering av kun ett deksel i fotbrønnen på passasjersiden. Se DIY under og lykke til! http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?t=61468
  2. Noen andre enn meg som har problemer med Bluetooth talekvalitet? Jeg hører perfekt den jeg ringer, men den jeg ringer hører en konstant skurre-lyd. Har forsøkt både intern mic og medfølgende ekstern mic. Har også prøvd en annen jack-mic uten hell. Kan det være en jord feil eller lignende? Alt annet ved Dynavin funker helt topp for meg, bortsett fra dette...
  3. Kan være greit å kjøpe et par av de plastklipsene som holder innerskjermen på plass før du går i gang, da du nesten garantert vil ødelegge noen av dem for å få dem av! Bortsett fra det er det gjort på 10 minutter.
  4. Hadde bilen på verksted for en tid siden (e39 523ia) der det ble byttet bunnpannepakning og indre/ytre styreledd. Det ble etter dette selvsagt tatt 4-hjulskontroll. Da jeg fikk tilbake bilen merket jeg meg at rattet gikk ann å dytte opp og ned 1 cm selv om rattjustering var låst. Senere har det oppsått en knrikelyd fra et sted inne i rattstammen virker det som. I dag fant jeg ut at justering av rattet inn og ut ikke lar seg gjøre, det er låst i den posisjonen det var i da bilen ble levert på verkstedet (har ikke hatt behov for å teste dette tidligere. Vet noen hva dette kan være? Er dette noe som lett vil la seg utbedre ved en justering, eller kan verkstedet ha ødelagt noe i styringsmekanismene? Kan nevne at det ikke er slark i styringen eller uvanlige vibrasjoner i rattet av noen form...
  5. Hei! Min E39 sedan lar meg ikke åpne bagasjeluken fra hverken nøkkel, kupe eller knappen på luken. Eneste måten å komme seg inn nå er ved å bruke nøkkel manuelt. Samtidig lyser ingen av de to lysene i bagasjerommet slik de pleier når luken er åpen. Tenker at dette kanskje er et problem med strømtilførselen til bagasjerommet siden hverken låsen eller lysene virker, men det virker ikke som noen sikringer har gått hverken i hanskerommet eller over batteriet. Sentrallåsen virker forøvrig på resten av bilen (dørene). Tenkte også at selve låsemekanismen er gått i stykker, men den burde vel ikke påvirke de to lysene i bagasjerommet? Håper noen har et forslag til hva dette kan være, luken virket nemlig tidligere i dag... Er også kjipt å bo i Oslo med fri tilgang til bilens bagasjerom... Takker på forhånd for svar!
  6. Har et spørsmål vedrørende kjørekomforten i min BMW e39. Bilen er en 97 modell 523ia med M-sportsunderstell originalt. Dekkdim er 234-40-18 i alle hjørner, Dunlop SP Sport Maxx dekk (relativt dyre dekk). Bilen har gått ca. 240 000 med full servicebok og svært godt vedlikehold av både meg og alle tidligere eiere. Da jeg skulle bytte til nye dempere foran i fjor sommer, fikk jeg anbefalt Bilstein sine B6. Nå har jeg kjørt med disse i snart et år og må si de er helt sykt stive å kjøre med. Bilen er stiv som en gocart, og spesielt i vinter med -20 grader brukte jeg heller en annen bil pga. kjørekomforten i BMWen. Tenkte kanskje det ville bli bedre etterhvert, men det har det altså ikke blitt. Tok etter demper-byttet selvfølgelig 4-hjuls kontroll. Har ikke slått meg å stille spørsmål ved dette her tidligere, men fikk en pådriver da jeg for to dager siden prøvekjørte en 2003 530da. Denne bilen er utstyrt med M-tech II originalt og 235-40-18 foran og 265-35-18 bak. Til min store overraskelse var denne bilen vanvittig mye mer behagelig og myk å kjøre. Mitt spørsmål er dermed: Finnes det noe godt svar på hva som forårsaker min ulevelig stive bil, foringer/ endeledd osv, eller har andre her inne tilsvarende erfaring med Bilstein sine B6 ? Er det noen svært typiske grep som kan gjøres dersom kjørekomforten er betydelig svekket i en e39? Svar av typen, bytt til andre dempere (!) er i denne sammenheng lite produktive.
  7. Hei. Har en 97 BMW 523 med Business CD RDS stereo med IRIS displayet (det lille). Lurte på om det var en kurant sak å bytte til MID displayet? Trengs det eventuelt noen overganger og kan man bruke alle typer MID Display til denne modellen? Takker for svar!
×
×
  • Opprett ny...