Fant info nettopp som tilsier at utvekslingen på diff fra 320IA trenger ca en omdreining extra på aksling fra girkassa, enn på manuell, til en omdreining på hjul.....
Har en 320i 1995 som ble byttet motor i for et par år siden. Dette var originalt en 320 IA, altså automatgir, med en M52B20, og så ble det satt inn en M50B20 med manuell girkasse. Jeg kjøpte bilen rett etter dette motorbyttet, og har alltid syntes at den er veldig lavt giret! På langturer er 5 giret her nesten som 3 giret på andre biler!! Høres nok ekstremt ut, men kan noen si meg hva som er normalt? Hva er f.eks normalt turtall når man holder 80 km/t i 5 gir? På min holder den ca. 2300 - 2400 o/min i 80 km/t i 5 giret. Noen som vet?
Er det sånn at den putrer og sviver ujevnt som du nevner, eller hører du tydelig at èn sylinder stadig ikke virker? Må prøve å utelukke en av to: Elektrisk/tenningsfeil eller feil på drivstoff/luft tilførsel. Ville uansett sett om det var mulig å prøve med en annen lmm, da den ofte er problemet ved slike symptomer. Og dobbeltsjekke etter falsk luft( sprekk eller hull etc i slanger/belg). Du sier forresten ikke noe om hva diagnosen sa, kun at du byttet coiler. Og har du kjørt diagnose etter coilbytte?
Kan høres ut som du har dårlig spenning på det elektriske anlegget da. Og mener også at det kan virke inn på hvordan motoren sviver hvis det er tilfelle. Enten kan batteriet være dårlig eller så lader dynamoen ikke godt nok. Prøv å måle med voltmeter på batteriet når bilen sviver på tomgang. Skal vise ca. 14v, og helst ikke mye mindre enn det....
Har 4 stk Bmw felger liggende, 16toms, men dessverre dårlige dekk. Men de går billig, kun 600,- pluss frakt, for alle. Grei stand. Helt like de på bildet, men er ikke disse.(Kun fordi jeg ikke har eget bilde her hjemme, ikke fordi mine er fæle altså Bor på Sørlandet, så må sendes.
Ingen som har noe input her?
Er ikke kjent med disse LED lysene, men tror det liksågodt kan være noe annet enn selve lysene som er gåent, skal jo være ganske hardføre og langvarige disse LED'ene.....
Så vidt jeg vet så selges de fleste senkesett komplett med 4 fjærer, og ikke kun til enten bak eller foran som du ønsker. Vil også tro at skal du få den godkjent med senkesettet må du ha samme type fjærer foran som bak, som er TUV godkjent sammen, så da burde du se hvilken type du har bak og heller lete etter samme type til å montere foran.
Ang bremserør får du jo kjøpt dem ferdig bøyd, men som det nevnes i innlegget over så må du bytte dem fra Abs pumpa og helt bak. Men hvis dette er en overkommelig jobb så vil det koste ca 800,- ( hos noen forhandlere) for alle 3 rørene du vil trenge. Høres jo overkommelig ut for meg å kunne skifte selv, men har da selv ikke skrudd på disse bilene og snakker kun utifra bildet under:
Om ikke den "nye originale" er av gull og innsatt med diamanter så er nok 160.000 noe høy prisklasse. Men du mener nok heller 16000,- ja Pirke pirke......
Du får de vel med og uten servo, så litt forskjell på pris der. Men på GS koster de ca 16500 og 15000 med og uten servotronic(hvis det er tannstanga det er snakk om).
Pass på at gir står i enten "park" eller "fri" som det trengs for å få starte, og tror også at det kan være noen sammenheng mellom rattlås og at bilen ikke starter. Ikke sikkert at lyset "brake light failure" har noe med startproblemene å gjøre, men rattet må nok være "opplåst", gir i riktig plassering og muligens må man holde inne brems for å få start? Ikke sikker på det siste, men dette vet du nok om du har hatt bilen ei stund. Enkle elementære ting dette, men nok til å skape startproblemer......
Min bil lager noen slike "hvinelyder" noen ganger når jeg står stille og ratter fort, samt hvis jeg holder rattet stramt mot endepunkt av styringen. Dette kommer nok fra servopumpa hos meg, så kan nok være noe med den servopumpa de også