Gå til innhold

truckdriver

Medlem
  • Innholdsteller

    147
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Fauske, Nordland

truckdriver's Achievements

  1. Håper du får bedre nytte av wastegaten enn jeg
  2. Perlemor liker jeg Bare den ikke er mer sukkertøy enn den ser ut som på bilde?
  3. Okei men hørtes nå kvikk å rask ut hvertfall;) er det egentlig noen nettsider jeg kan lese på for justering av m20 motor? Har lest på megamanual, men klarer ikke å se hva min skal ha Da må du nok på noe BMW forum å søke, om du vil ha info som dekker bare M20 motor. Justering av motorstyring er noe motorprodusenter bruker ufattelig resurser på, både i tid og penger. Det er naivt å tro at man klarer å få det bedre til på alle områder enn de fleste orginale motorstyringer, bare med noen få timers justering. De virkelig seriøse som mapper datasprut bruker flere dager med justering i dyno bare for å få hele drivstoff og tenningstabell tilfredstillende. Og det er bare en liten del av alt som skal til for å få motor til å fungere bra i alle driftstilstander. Såkalt racemapping blir en annen sak. Da lever man med store kompromisser på bla kaldstart og lav belastning av motor, for å i hovedsak justere de områdene man tar ut høy effekt. En måte å klare 170hk på orginaldyser er å justere opp bensintrykk så dysene leverer reelt i overkant av 170ccm Det bør så klart helst gjøres slik at det ikke synes.
  4. Langt fra fornøyd enda. Så svaret må vel være ja. Tar alltid mye tid for å få en bil som skal brukes daglig til å fungere bra i alle driftstilstander. Men så er det også litt flere funksjoner å forholde seg til enn i din bil. Flere funksjoner som jeg ikke har aktivert enda.
  5. Ser liksom litt kjent ut den der...
  6. Trodde jeg hadde nevnt tidligere at den er til salgs?
  7. Har fortsatt liggende en ekstern wastegate. Den var faktisk tiltenkt den KKK turboen du har. Men så ble det ved ett uhell kjøpt 2 stk wastegate og ikke 1 Tror det var 400kr jeg betalte. Edit: Og den har justerskrue.
  8. Noe som ikke ser ut til å stemme helt der. Må du opp på 94kpa på 1100rpm for å få den til å gå så er enten tenning alt for sein, den får så mye bensin at den sliter med å gå, eller du har lekkasje på slangen til mapsensor. Tror ikke mapsensor skal være feilkalibrert. Er orginal lambdasonde eller breibåndslambda koblet til sprutet? Om det er den orginale så kan AFR for være feitere enn 12,1 som vises der. Og for å ta screenshot trykker du tasten det står prtsc på og limer inn i paint eller lignende program.
  9. Dasjbordet varierer fra kodevariant til kodevariant. Og det bruker vel ligge inne 3 forskjellige varianter som standard til hver kode. Og så kan man lage eget dasjbord etter egen smak. Så jeg forstår fotsatt ikke helt hva du mener.
  10. Hva du mener med ett annet bilde skjønner ikke jeg meg på Du har vel gjerne lite versjon av TS. Og skulle sikkert oppgradert til nyere versjon.
  11. 2er feil med visning til BT hadde ivertfall jeg vært litt nervøs for. Når vi hadde start på den sist med MSen justerte jeg tenning og bensin bare etter lukta på eksosen. Så det sier vel seg selv at den ikke akkurat er justert helt bra når man tenker på at den mistet triggersignal i ett sett. Har du hatt pc tilkoblet mens du har hatt start på den?
  12. Om du bruker krympestrømpe så er det utrolig hvor tykk ledning som kan loddes fast Dyseledninger loddes fast til 2 pinner, eller en ledning per pinne. Har fortsatt liggende noen meter med "orginal"ledninger. Merket med fargekode og skrift.
  13. Har også funnet noen feil i de beskrivingene av E30 sitt ledningsnett som ligger innpå her. Skjerming av coil og dyser trenger du ikke tenke på inn til adaptret. I hovedsak triggersignal som trenger skjerming. Og prøv også å få mer korrekt kvadrat på ledningene enn sist. Billige coiler er som regel billig av en god grunn. Nemlig at de ikke god og kraftig tenning. Superdrittcoilen til Biltema er ett godt eksempel. Og da er det som regel bortkastede penger. Coilen som jeg har er ikke billig, men det er den kraftigste induktive coilen på markedet som kan brukes sammen med ett normalt tenningsanlegg. Skal du ha høyere spenning må du opp på CD tenningsanlegg. Det er uansett ikke noe du trenger å bruke penger på enda. Først når du begyner å skru opp trykket litt mer seriøst blir nytten av oppgradert tenning større Bruk heller pengene på noe annet foreløpig
  14. Turboen som gikk under motor feilen? Om senkesett ikke er godkjent stemplet i vognkort så skal du ha feil på det. Du er ikke den første som får ett slikt "resultat" der. Nye eieren er en trivelig kar, men det betyr ikke at jeg har tenkt å bruke det verkstedet. De eneste Denso pluggene jeg vet om som er bra er irdium pluggene, og de koster dertil. NGK bruker være ett trygt valg Og når du har trimmet den så mye at du trenger bedre tenning, så har jeg fortsatt liggende ett par av disse coilene, ny i eske http://www.jegs.com/p/Accel/Accel-Ultra ... 9/10002/-1
  15. Hmm. Men hvordan kan jeg få fikset det på skikkelig hvis da? Ser ikke at du har behov for den funksjonen når du har luftmengdemåler og ikke massemåler. Måten du har gjort det på nå er sansynligvis god nok. Ut fra det jeg vet er hovedgrunnen til at motorstyringstrøm er styrt av hjernen at tråden i en luftmassemåler kan brennes ren etter at motoren er avslått. Typisk 5-10 min etter motor er avslått. Kan hende timeren som skal styre dette i hjernen er deffekt. Styring av hovedstrøm til motorstyring på den måten var noe Bosch begynt med på slutten av 80 tallet bla for å brenne rein massemålere med varmetråd.
×
×
  • Opprett ny...