-
Innholdsteller
185 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Fiddy
- Bursdag 12/26/1989
Profile Information
-
Kjønn:
Mann
-
Bosted:
Bergen Vest
-
Kjøretøy
BMW E90 335i
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
Fiddy's Achievements
Newbie (1/14)
0
Nettsamfunnsomdømme
-
Heisann, jeg har en E60 535d reg 10/2004 som ikke liker seg på lavt turtall. bilen er chippet av Ecotune (Stage 2+) dpf og kat delete, swirls er fjernet. egr er kodet bort men ikke blendet ennå. problemet mitt er at bilen min begynnte å bli tungstartet for ca.2mnd siden, og samtidig liker den seg ikke på under 1700rpm under kjøring, da rister det voldsomt i bilen og føler det ikke er noe særlig motorkraft, over 1700-1800rpm går den friskt igjen. men bilen røyker veldig mye. har hard gange på motoren, og høres ut som en tukke lyd i fremkant av motor (tuff, tuff, tuff) kjørte test med BMW inpa og fant ut verdiene på injektor 1 og 2 var veldig høy, 3 og 4 var lav, 5 og 6 var normal, når jeg ruste opp motoren til ca. 1700-1800rpm stabiliserte alle injektorene seg. Så jeg startet med og kjøre rense stoff på tanken fra Liqui Moly, merket ingen forskjell annet enn at bilen røykte litt mindre, testet der etter med tunap direkte på fuel railen, ingen forskjell. så da bestemte jeg meg for og kjøpe 2 nye injektorer fra Bosch, byttet injektor på sylinder 1 og 2. fikk disse kodet inn av en hyggelig kar her i Bergen, som brukte BMW ISTA+, han kjørte så en live diagnose igjen med (engelsk) INPA og fikk opp akuratt samme verdiene som før injektor byttet, vi kjørte og en test med (tysk) INPA og merklig nok visste denne at verdiene på injektor 1 og 5 var høy, mens 2 var lav nå. ble ikke noe klok på dette. var akuratt det samme om mappet til ecotune eller orginal software var lagt inn på styreenheten. har 3feil koder som dukker opp på motoren glødeplugg sylinder 3 og 6. og smooth running controller/ rough controller. er det noen som har vært borti noe lignende problem før? eller noen som kan ha noen formening om hva det kan være? påforhånd takker jeg for svar.
-
Fiddy endret sitt profilbilde
-
Ingen?
-
Ahh trodde E87 var en felles betegnelse slik som for E36/E46 osv.
-
Er på jakt etter en grei 135i/335i ligger ikke noe særlig ute på finn nå har jeg sett, så lurte på om det var noen her inne som vurderte å kvitte seg med en? Prisklasse ikke over 400.000kr,- Har du en du vurderer å selge vennligst ta kontakt. -Mvh. Christoffer.
-
Heisann, er på jakt etter en grei E28, E30, E34 eller E36. Til max 50.000kr,- men helst billigere. -Bør helst være minst mulig rust. -manuell. -rekke 6. -eu-godkjent er en fordel. Har du noe som du mener passer bra då, så skriv hva du har og gjerne legg ved ett bilde om det er mulig. -mvh. Christoffer
-
hvorfor står den avskiltet?
-
E34 M5 Touring er en håndbygd bil, at delene er flyttet fra ett karrosseri til ett annet, gjør den ikke noe mindre håndbygget av den grunn. så vennligst hold dine meninger for deg selv, eller PM meg om det plagde deg så voldsomt vennligst hold tråden min ryddig om du ikke er interisert i bilen
-
ennå til salgs? interisert i innbytte? har en E34 M5 Touring
-
Hallais. Jeg vurderer å selge min Godkjent ombygget 1992/1994modell. BMW E34 M5 Touring Selges som "Fin langt i fra men lang i fra fin" bilen skal visst blitt bygget om av ett firma i oslo i begynnelsen av 2000tallet, der ble 520'en totalt ombygget og hel lakkert innvendig og utvendig til den håndbygde M5en den er i dag. er godkjent ombygget i vognkortet fra en 1992modell BMW 520 til en 1994modell BMW M5. Nylig eu-godkjent til 31.05.14 18" Rondell D58 felger 8.5" foran med nye sommerdekk, 10" bak med slitte sommerdekk. 17" BMW E46 M3 felger med spacere på vinter, nye vinterdekk i fjor. Den har ganske mye utstyr, som blandt annet: -Ac. -Eletriske seter med memory, til og med eletriske nakkestrøtter. -Eletrisk justerbart ratt. -10 høytalere orginalt. -Luftdempere som kan justere hardhet med trykk av en knapp. -Panorama takluke. -Cruise controll. -Kjøre computer. -lyst 2 delt skinn interiør. -4 x el.vinduer. -el. avblenbart speil. -el. pasasjer speil når du sitter den i revers stiller det seg ned så du har mer oversikt. -el.sidespeil. -el. avblendbart speil. -defa. -avtagbart hengerfeste. -abs. -airbag. -rollo. m.m. den er rullet 240.555km per dags dato 03.05.14 det er klart noen skavanker med en 20-22år gammel bil. -Girkassen skraper litt i synkronisering i 2.gir, ved høyt turtall, synger litt. men fungerer fint. -Standar E34 rust, det vil si, rust i kanaler, og nederst på dører. bakre kanaler bør byttes. -lekker litt olje i fremkant av motor, simmer-ring ved veivhjulet. -blinklys releet tuller seg litt. -dørlås er utslitt. (kjøpt inn ny lås med nye koder.) I forfjor ble det gjort ganske mye med den: -Powerflex foringer fra GS. -De foringene som GS ikke hadde i powerflex ble skiftet til de orginale. -bensin, bremserør og rørene til demperene bak ble skiftet. -Hardy koblinga ble skiftet -Cluchen ble skiftet. -Orginal demper ble skiftet H.side bak pga. lekarsje da demper kontroll ble i orden igjen. -Alle coilene er skiftet. -solfilm på alle rutene 35% i år ble det byttet: -frontrute. -tennplugger. -Casterstag v.f. -Gs-performance motorfester. -Gs-performance girkassefester. Bilen er i daglig bruk! Selges som den står! Pris. 115.000kr,- bud/innbytte blir vurdert.
-
om det er 1liter fra minimum til maximum er det nok snakk om kanskje en halvliter-ish... for mye