Hvordan kan det være drittservice, når de følger norsk lov?! Selv syns jeg 5-års reklamasjonsrett er kjempebra. Det er ingenting som tilsier at du skal få ny modull når bilen er 7 år. Skulle de byttet alle moduller til gamle kunder utenfor garanti og reklamasjonstiden, ville det gått sterkt utover bmwkonsernet, og vi ville hatt helt andre priser på bilene. Og de er høye nok som de er!
Når det kommer til sentrallåsen til trådstarter skal denne gå på reklamasjonsretten. En sentrallås burde absolutt hatt en holdbarhet på mer enn 4,5 år. Og siden bilen er innenfor reklamasjonstiden er det ikke noe problem
poenget her er ikke at jeg forventet å få alt gratis, men at GM5 modulfeilen er en velkjent sak, videre er det en NORSK bil med full service hos bavaria som nevnt, servicen dems er allerede overpriset delux, så om de ønsker å beholde kunder er det lov og værtfall late som de ønsker å gi godwill ikke bare sitte på ræva 5 mann oppå skrivebordet å se dumt på deg når du kommer inn å sier hva som er feil, men isteden foreslå å ta den inn for sjekk til 1000 kr timen (nå vet jeg ikke prisene dems, men er nok ikke noe under der værtfall)
om du mener at bavaria går konkurs fordi de gir godwill på en enhet de priser til 5000 kr engang imellom så tror jeg det er mye annet som ville spille inn, som for eks at de slipper å ta inspection 1 og 2 til 20 000 på m3en min.
og at sentrallåsen skal holde mer enn 5 år som du sier, dette er den boksen jeg snakker om, tviler på sentrallåsen fysisk har gått istykker, men det sier han jo ikke noe om (trådstarter)
Men når skal dem si stopp da, når ikke 5 år er bra?
Og hvordan skal man velge hvem som skal få det på godwill og hvem som ikke skal få det.
Syntes kjøpsloven er rimelig bra i Norge. 5 år er jo sinnsykt bra.
Kjøper man BMW i tyskland får man bare 2 års fabrikk garanti.