Gå til innhold

Blackline

Medlem
  • Innholdsteller

    64
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Blackline's Achievements

  1. Er vanskelig å "glemme" service på E90, i og med at kommer opp service hver gang du starter opp bilen hvis man har overkjørt intervallet:)
  2. Går helt greit for meg å sende de. Så det er ingen hindring
  3. Bump! En god annledning til å skaffe seg fine felger til enbillig penge
  4. Bor i skien
  5. 235/35-19 og 265/30-19
  6. Pågrunn av salg av bilen skal jeg selge mine 19" BBS LM replica De er 8,5" foran og 9,5" bak Felger og dekk var nye i juli Ikke kantkjørt, helt strøkne Selger for 10000kr
  7. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=23708821 Har lagt den ut på finn. Nå skal den bort Kom gjerne med bud
  8. Lagt ut bilen for salg pågrunn av overgang til 5 serie http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?AdItemId=1181561
  9. Hvordan kan det være drittservice, når de følger norsk lov?! Selv syns jeg 5-års reklamasjonsrett er kjempebra. Det er ingenting som tilsier at du skal få ny modull når bilen er 7 år. Skulle de byttet alle moduller til gamle kunder utenfor garanti og reklamasjonstiden, ville det gått sterkt utover bmwkonsernet, og vi ville hatt helt andre priser på bilene. Og de er høye nok som de er! Når det kommer til sentrallåsen til trådstarter skal denne gå på reklamasjonsretten. En sentrallås burde absolutt hatt en holdbarhet på mer enn 4,5 år. Og siden bilen er innenfor reklamasjonstiden er det ikke noe problem poenget her er ikke at jeg forventet å få alt gratis, men at GM5 modulfeilen er en velkjent sak, videre er det en NORSK bil med full service hos bavaria som nevnt, servicen dems er allerede overpriset delux, så om de ønsker å beholde kunder er det lov og værtfall late som de ønsker å gi godwill ikke bare sitte på ræva 5 mann oppå skrivebordet å se dumt på deg når du kommer inn å sier hva som er feil, men isteden foreslå å ta den inn for sjekk til 1000 kr timen (nå vet jeg ikke prisene dems, men er nok ikke noe under der værtfall) om du mener at bavaria går konkurs fordi de gir godwill på en enhet de priser til 5000 kr engang imellom så tror jeg det er mye annet som ville spille inn, som for eks at de slipper å ta inspection 1 og 2 til 20 000 på m3en min. og at sentrallåsen skal holde mer enn 5 år som du sier, dette er den boksen jeg snakker om, tviler på sentrallåsen fysisk har gått istykker, men det sier han jo ikke noe om (trådstarter) Men når skal dem si stopp da, når ikke 5 år er bra? Og hvordan skal man velge hvem som skal få det på godwill og hvem som ikke skal få det. Syntes kjøpsloven er rimelig bra i Norge. 5 år er jo sinnsykt bra. Kjøper man BMW i tyskland får man bare 2 års fabrikk garanti.
  10. I første omgang må de nok se hvilken komponent som er deffekt. Kan jo være en så enkel ting som en sikring. Men du skriver ikke hvordan den er klikket. Så skal ikke si noe mere før jeg vet det
  11. http://www.dinside.no/829028/alt-om-bmw-x6-hybrid Prøvekjørte denne godbiten idag:) Var en rå bil. 780nm når man trykker gassen i bunn:) 5,6 sek fra 0-100 var rått i en så stor bil:) Litt heftigere enn en Prius:)
  12. Skal være mulig å bestille med m-pakke fra neste års produksjon. altså etter 1 september i år
  13. Dette oppfatter jeg som et rent partsinnlegg i relasjon til merkeverksteder. Hvorvidt mye annet er kostbart i Norge har intet med verkstedprisene å gjøre. Det er vel omtrent bare Norges Bondelag som krever likelønn jmf. industriens avtaler (les: planøkonomiske prinsipper). Bilens rustgaranti er selvfølgelig ikke betinget av at man gjennomfører etterkontroller på merkeverksteder. Poenget er at et autorisert verksted gjennomfører en kontroll av bilens understel og karosserideler iht. serviceboken... i likhet med service på bilen. Men om du har utført en kontroll der man utfører garanti arbeidet og de har slurvet, så kommer ikke de seg unna reprasjonen uansett Men har du tatt servicene ett annet sted så har du ikke så mye å slå i bordet med. Andre ting man ser går igjen på ett ikke merkeverksted er at "ja" man får en billigere timespris, men man betaler ofte for flere timer for samme reprasjonen. Ihvertfall hvis det er problemer med bilen utover vanlig service. Men det er jo en personlig vurdering for hver enkelt og finne for\mot argumenter for om prisen er verdt det eller ikke
  14. Claybar fra meguirs Skal ta malingsflekker den
  15. Har vært borti folk som har fulgt servicene på et ikke merkeverksted. Så har det ikke vært bra nok karosseri kontroll på bilene. Så har kunden selv oppdaget rust på bilen. Men da har det vært for seint og rustgarantien har gått ut. Dermed må de ut med mye penger på karosseri arbeid som egentlig kunne vært dekt på garanti Det er ihvertfall snakk om mye penger. Desuten ville jeg heller kjøpt en bruktbil som hadde fulgt servicer på ett merkeverksted, enn en bil som har vært på ikke merkeverksted Og til dere som syntes verksted prisene er så dyre. Hva med alle andre tjenester man kjøper da. Gjelder vel stort sett alt her i Norge Så det ligger vel i forhold til alt annet Ingenting som er billig i Norge idag
×
×
  • Opprett ny...