Gå til innhold

msklTourer

Medlem
  • Innholdsteller

    26
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    bærum

msklTourer's Achievements

  1. Har fått tak i et Haltex E6S sprut til 6000 kr. Er det brukandes tro
  2. ok,130 ja. var innom der kjapt å fant et sprut faktisk til en hyggelig penge . -ellers mye kult på den siden der
  3. effekten er en ting. men lurer på om E-blokka er identisk som i i,motorene egentlig. for har hørt det er lavere kompresjon i E-motorene,men vet ikke om det stemmer heller. å isåfall om det er stempler blokk eller topp som utgjør dette kompresjons-tapet"..? hmmm
  4. ok .da det blir original innmat da. vet du forresten lengde på 320 råder.? må sjekke om de jeg har da faktisk er 320 før jeg monterer. toppen min har visst 280 graders kam.topp er til sliping av noen vinkler på ventiler nå, så kanskje da viktig å få sveisa kjølekanaler samtidig da. så jeg trenger altså IKKe å dreie av toppen på org.stempla for lavere komp..? mener jeg har lest mange gjør faktisk det. å hvor mye skal man ta av skjørtene tro. ifølge han jeg kjøpte denne motoren av,mente dette var blokka fra 325 eco. som gir lavere komp enn standard 325.. hvordan kan jeg finne ut om det stemmer.. hmmm ikke lett å bli klok på dette. men stempla er fra facelift motor. om piggyback sprutet har map sensor vet jeg ikke.. men nytt sprut blir det iallefall! det er viktig har jeg vel skjønt takk for verdifulle svar så langt
  5. svar til E30 tic: okey. så da burde det holde ganske trygt til ca 400 motor hester da vel.. for skal kjøpe sprut,så fort det melder seg et rimelig og bra et. kanskje bruker det gamle forsiktig helt i starten bare om jeg må,å skrur ned litt på trykket da. vil at det skal være safe og virke! motor kommer jo på ca 30 totalt med inkl.alle forbedringer og alle turboting- men da ikke iberegnet sterkere råder&stempler. så et bedre sprut i tillegg til minimum 5-6 vel... ..--M3 S52 motor med kasse går til priser deromkring da..,det,det gjør de...hmm, jaja. så gidder ihverfall ikke det skal rase etter kort tid pga dumhets feil av meg. nytt sprut er det vel klart noe av det viktigste har jeg skjønt så det skal den få Har forresten hørt rykter at M50 råder skal passe i M20, å de er visst sterkere enn m20 råder.. lurer på om det stemmer.. hvor mye burde man dreie ned på stempler hvis 325 eco blokk, 320 råder,325 stempler,og 2,7 veiva tro... men var det originale 320 råder du hadde liggende som hadde tålt 500..?
  6. ok . Motorviagra ja .- ganske ny her.Men sett han her på forumet
  7. og trenger man arp bolter egentlig? for har nye originale.. har hørt det er trygt å bruke de,men at de ikke kan brukes om igjen...
  8. Bygger M20 B27 motor for turbo å klarer ikke bestemme meg for smidde råder å smidde stempler eller beholde org.råder å org. stempler som jeg freser ned, eller org. (tror d er fra 320,men kortere enn til 325 ihverfall)-råder men med smidde stempler... Deler jeg har er: 325 eco blokk med pianotråd. alpina veiv. ett sett org.325 råder og stempler, og ett sett org.råder som er noe kortere(sikkert fra 320..) mod.topp m slipt vinkler ventiler,ny 280 kam.. T3 turbo og piggyback tileggsprut. Deler er levert å blir mod nå. Bl.annet blir det slipt veiv,honet blokk, og hele motor, innmat å svinghjul, blir vektbalansert. Tror da alt ligger til rette for at dette blir holdbart. klart minus som jeg har skjønt blir vel tillegssprutet istedet for data.. men prøver det i sommer for dette har begynt å bli dyrt nok allerede. -men...-DILEMMA.. -Bruker jeg det som det tidligere var satt opp blir det da noe over 350 hk om jeg beholder det slik.-og da, tåler org.råder den effekten tro? og hvor mye tåler org stempler? har hørt stemplene ryker først,så kanskje gå for smidd der men beholde org råder? eller gå for smidd hele veien..? D kommer jo samlet på over 15 ihvertfall,så en del kr å spare her. men klart bytter ut begge deler om jeg må for gidder ikke ligge i grenseland for hva de tåler akkurat heller. gidder ikke ta sjansen på det etter å ha gjort så mye med nye lagere å resten som er gjort m motor. så- noen som vet eller har erfaring med hva dette tåler. viktigste er vel hva orginal råder klarer av effekt,om de trygt tåler 400 eller sliter med rundt 350 hk. for smidde stempler kan jeg nok få lagd etter ønsket høyde som passer enten org 325 råder eller de helt like men noe kortere antatte 320 råder til rundt 6.. skal jeg dreie ned original stempla kan jeg ikke skjønne annet enn at jeg må bruke de kortere 320 råder om det overhodet skal passe med 2,7 veiva. Tenker å håper kanskje org 325 rådene og smidde stempler som tilpasses med riktig høyde kan bli en fin å god nok løsning her jeg da.. Så..-noen bra forslag her mottas med stor glede!"
  9. hei. har du fortsatt de rådene..? er det original råder eller forsterket? kjøper om prisen er riktig:)
  10. ja blir helt klart å se på BMW treff bruksbil blir det også, men kun om sommeren da
  11. har da levert alt til cylinderservice. blir jo litt kr av dette.. bare o ring kosta 2200 kr. om noen har h.profil råder å smidde stempler liggende til denne motoren de ikke har bruk for er det bare å si fra...
  12. takk Liker denne modellen utrolig bra desverre er det jo mange av disse som er ihjelskrudd eller stylet ihjel kult med de som gjør noe bra ut av de igjen syns jeg fikk tatt noen fler bilder her om dan:
  13. noen nye bilder..
×
×
  • Opprett ny...