Gå til innhold

aakvik

Medlem
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Drammen

aakvik's Achievements

  1. måtte jo "programmere" den gamle Mazda 626'en jeg hadde i ungdommen etter batterskifte også (stille klokka) hahaha Men det med 9 timers programmering som var nevnt her er vel det vi kaller en software oppdatering via fiber og hele dritten. Håper for guds skyld dette ikke er lagret via strøm fra bilbatteriet, hender jo at de ryker.
  2. Ja hva tror du til den prisen Ja man kan laste ned og brenne DVD'er, det er enkelt og fungerer (har jeg hørt ) prøv å søk litt på google du så finner du svar.
  3. For noen år siden hadde jeg en -98 520, på den røyk vannpumpa med dertilhørende koking. Vannpumpe ble byttet og alt fungerte fint, tilsynelatende i hverftfall. Vannet forsvant sakte ut, med koking som resultat og selvsagt kald blås fra varmeapperatet. Vannet forsvant over en lengre periode, kanskje 3-5 uker. dette skjedde flere ganger før verkstedet fant en mikroskopisk sprekk i en aluminiumskobling. Da var ting på stell. Men tilbake til spørsmålet ditt, lufting av anlegget er ikke så enkelt som man skulle tro, det må "melkes" igjennom og lufteventiler må åpnes flere steder. Anbefaler at du setter bort den jobben til merkeverksted de gjør dette kjapt. Og burde vel kunne lese ut om termostaten åpner seg som den skal.
  4. programmering? Skifta batteri i sommer, det gamle ble 100% tømt pga 12v til 220v til X-box jeg har bygget inn til drittungene. Har også hørt at spenning må settes på bilen for å beholde programmering osv, men tenkte som så at er det tomt for strøm så gjør ikke det noe forskjell. kjøpte et nytt og skifta det. Måtte seff programere klokka og dato. Men ingenting utover det. Har hørt at bilen "tilpasser" seg førerens kjørestil osv osv og at det lagres. Merket overhodet ingen forskjell etter batteribytte.. Dette var på en E61 525D
  5. Hehe, han bytter jo kun fire plugger, du har vel en sekser? uansett, jeg hadde samme problemet som flere andre her, ved en diagnose så var det feilkoder på alle pluggene og verkstedet hadde ikke tid til å bytte disse. Kjøpte derfor inn plugger og skiftet dette selv. har tatt mange bilder av jobben og kan lage en DIY på dette ved anledning. Mye skruing synes jeg (er langt i fra noen bilmekaniker) Gikk nesten greit, dvs jeg mista en paknig med hylse som måtte kjøpes inn. Etterhvert fikk jeg satt sammen dritten og bilen startet som ei kule. Noen dager seinere så var bilen håpløs å starte igjen, da hadde den stått kaldt i garasjen. Har ikke tatt sjansen på å la bilen bli iskald etter dette (håper det kan ha vært noe is i dieselfilteret eller noe) Skal prøve å la bilen bli kald i helga så får vi se. Er det håpløst da så tror jeg glødehjernen som beskrevet her i tidligere innlegg skal skiftes. PS! Pluggene kostet 1250 kr, skrujobb for meg var ca 4 timer effektiv tid (en BMW mekaniker bør greie det på maks 2)
  6. Koster ny, orginal på dansk, tysk eller engelsk ca 150 kr. hos merkeforhandler. Evt kjøpes her www.schmiedmann.no (ser disse selges brukt for det dobbelte av en eller annen grunn )
  7. Har du MID (multi informasjons displayet) til denne, i så fall sleng inn et bilde av den. Har den de nødvendige fusnkjoner og er fri for pixelfeil så kan jeg kjøpe den.
  8. Hei har noen en slik til salgs uten pixelfeil så kan vi sikkert gjøre en rask handel. Må være med telefonfunksjon. martin@aakvik.no 915 222 77
×
×
  • Opprett ny...