Gå til innhold

Bambozle

Medlem
  • Innholdsteller

    39
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • MSN
    Bambozle@sametinget.com

Profile Information

  • Interesser:
    Stjørdal

Bambozle's Achievements

  1. 324x30 foran Og 300x20 bak begge er ventilerte
  2. Bump må bort!
  3. bump ny pris!
  4. bump
  5. bumpedibump! 850 kaliperne er ikke til CSI
  6. På tide å bli kvitt alt som ligger i veien. -850 bremseskiver + kallipere foran passer rett på e34 bra stand 2500,- - 540 skiver + kallipere bak bra stand. 1500,- samlet 2500,- + frakt Kontakt Mail; andre@bertheelsen.com Eller tlf 93297117
  7. har en E34 520m50 til salgs, en del rust og noen feil.. har eu lappe på den som du ser er det mange feil, men er ikke mange ting som må fikses opp her er no bilder av bilen.. ekke akkurat no glansbilde.. .men er ikke mye annet enn overflate rust! ellers er motor tikkefri og tett.
  8. Har et komplett senkesett (ubrukt) tilsalgs.. med fjærer og demper + tuv.. ikke brukt, ligger nedi pakken sin....
  9. var i kontakt med Statens vegvesen i går, de sa til meg at for og få det godkjent måtte jeg ha dokumentasjon fra bmw importør at chassiet E34 var samme i både 5.40 og 5.20 det var hoved "problemet" hvis du kan kalle det det, at karosseriet er det samme, så kommer dette med vekt, så lenge jeg holdt meg innenfor tilatt totalvekt på akselene. så var det i orden, hvis ikke måtte jeg ha dokumentasjon på at vekta kan endres.. dette måtte også gjøres fra en importør, så spurte jeg om et verksted/bmw forhandler kunne godkjenne, da sa han NEI for det måtte være importør/fabrikant som måtte godkjenne dette.. så da lurte jeg på. er det nytteløst og få denne godkjent da eller? eller holder det som sagt tidligere å bruke ( http://www.realoem.com ) ? viser til http://bmwguiden.no/forum/viewtopic.php ... 83&start=0 denne tråden. det Hoem skriver : "Greia er at du ikke klarer aksellastet foran, bak klarer du den. Det er en mulighet for at du skal få dette gjennom da, men det inngår å montere en regulator på bensinsnivåføleren som gjør at du selv kan velge nivået og dermed kan vise bilen uten noe særligbensin. + montere stoffseter, fjerne div unødvendig utstyr der og da + renske motorommet for div. spylertanker o.l som ikke er vesentlige for at bilen skal gå framover." hvis jeg fjerner/bytter til f.eks LETTE felger med rett innpress osv, bytter fra skinninteriør til stoff som sikkert er litt lettere, tar ut alt av "ekstra vekt" og gjør at bensinmåleren står på fult? jeg ser mørkere å mørkere på det her, men det gjør ikke selgeren. skal selvfølgelig ikke kjøpe bilen før den er evt godkjent. når det sies har jo biltilsynet i trondheim godkjent mye rart, så sjansen er jo der.
  10. sist jeg sjekket var strandveien Auto et merkeverksted hvor BMW er hoved merket. http://www.strandveienauto.no/ ringte DEM å di sa di kunne dokumentere det for meg
  11. har snakket med selger, han har vært i kontakt med biltilsynet FØR han bygde om å fikk grønt lys! så da er det ikke noe problem. jeg har vært i kontakt med bmw ja. å di har sagt seg villige til og dokumentere, oslo ville ikke.... men di jeg har snakket med skal gjøre det klar over at det er en del papirer.. men det ordner jo BMW .. jeg sier jeg skal ha papirer over hva som må forsterkes og hvilke deler som må byttes først, så leverer jeg bilen og får det dokumentert at det er di delene som må byttes er byttet. har også vært i kontakt med biltilsynet ang mitt tidligere (aldri påbegynte) prosjekt.. det var en e34 2.5 Turbo svaret jeg fikk var << så lenge bilen er levert orginalt med oppsettet burde det ikke være noe problem, så sannsynligheten for at du får dette godkjent (2.5 Turbo) vil være liten på grunn av at det er krav om katalysator å du vil få problemer med og komme innom kravene på utslipp.>> den jeg skal kjøpe er jo en 540 dette er jo noe som blir levert orginalt fra bmw, å da skal det ikke være noe problem utifra hva jeg forstod. har du mellomaksling også? er 530 gir og 540 diff på denne... så har jo en dritt utveksling ved langkjøring. men fin ved råning så må vel ha mellomaksling også?
  12. hmm.. JEG har snakket med bmw, di sa jeg bare skulle bestille time så får jeg dokumentert alle endringene jeg har gjort, deretter tenkte jeg og "søke" om å bygge om bil..... men uansett.. godkjent eller ikke godkjent, 1990 mod bmw 520 bygd om til 540 KLAR til og godkjennes... prisantydning ? på en slik bil? som denne http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?_c ... 1271852321 er denne overpriset? utifra hva jeg har hørt er 540 i seg selv veldig skjelden ? altså... jeg spurte jo et enkelt spm, er en sånn bil verdt mye ?
  13. altså, jeg skal godkjenne den. det er ikke noe problem vel? jeg får alt godkjent hos bmw... jeg har snakket med dem å det var bare og bestille time. grunnen til at den ikke er godkjent enda, er fordi den er norskregga i norge i 10 år på januar 2011
×
×
  • Opprett ny...