var i kontakt med Statens vegvesen i går, de sa til meg at for og få det godkjent måtte jeg ha dokumentasjon fra bmw importør at chassiet E34 var samme i både 5.40 og 5.20 det var hoved "problemet" hvis du kan kalle det det, at karosseriet er det samme,
så kommer dette med vekt, så lenge jeg holdt meg innenfor tilatt totalvekt på akselene. så var det i orden, hvis ikke måtte jeg ha dokumentasjon på at vekta kan endres.. dette måtte også gjøres fra en importør, så spurte jeg om et verksted/bmw forhandler kunne godkjenne, da sa han NEI for det måtte være importør/fabrikant som måtte godkjenne dette..
så da lurte jeg på. er det nytteløst og få denne godkjent da eller? eller holder det som sagt tidligere å bruke ( http://www.realoem.com ) ?
viser til http://bmwguiden.no/forum/viewtopic.php ... 83&start=0 denne tråden.
det Hoem skriver :
"Greia er at du ikke klarer aksellastet foran, bak klarer du den. Det er en mulighet for at du skal få dette gjennom da, men det inngår å montere en regulator på bensinsnivåføleren som gjør at du selv kan velge nivået og dermed kan vise bilen uten noe særligbensin. + montere stoffseter, fjerne div unødvendig utstyr der og da + renske motorommet for div. spylertanker o.l som ikke er vesentlige for at bilen skal gå framover."
hvis jeg fjerner/bytter til f.eks LETTE felger med rett innpress osv, bytter fra skinninteriør til stoff som sikkert er litt lettere, tar ut alt av "ekstra vekt" og gjør at bensinmåleren står på fult?
jeg ser mørkere å mørkere på det her, men det gjør ikke selgeren. skal selvfølgelig ikke kjøpe bilen før den er evt godkjent.
når det sies har jo biltilsynet i trondheim godkjent mye rart, så sjansen er jo der.