Gå til innhold

Bjørnstad

Medlem
  • Innholdsteller

    25
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.bjornstadbil.no

Profile Information

  • Interesser:
    Orkanger Trondheim

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Bjørnstad's Achievements

  1. Vi har alltid vært slappe vi! Nei da, men å justere kammer på denne er ganske tidskrevende, og tiden gikk vel litt fra oss. Ellers er det jo også sånn at å bremse/mappe en bil på dette nivået er ganske krevende både for mapper, eier og bil. Når man når effektmålet, blir man glad, og ønsker nødvendigvis ikke å plage motoren med drag etter drag. Når vi i tillegg fikk en liten oljelekasje, falt det seg naturlig å slutte mens leken var god.
  2. Er det slik at den benken som viser lavest tall er den som er rett? Er det status å ha den strengeste benken? Hva er forskjellen på Dynapack og Mustang? Hvor mye hester kreves for å akselerere to bilhjul fra 50-200 km/t? Hvordan påvirker hjulspinn måleresultatet? Hvordan vet man om det spinner? Kan det spinne på Dynapacken? Vil en bil nødvendigvis yte det samme etter 4 måneder som når den var mappet? Hvordan påvirker høyde over havet resultatet? Hva skjer med rullemotstand og drivverkstap når en bil stroppes kraftig ned? Lottorulle= resultat som varierer fra uke til uke? Bare noe dere kan reflektere over..
  3. Dette er effekt målt ut på hjulnavet ja Vi kunne tatt ut mer hk om bil eieren hadde ønsket det, men han var fornøyd med effekten så vi stoppet der
  4. vi er "ganske" sikker på at den er god for 501whp / 748wnm på 1,5
  5. 455whp 630wnm 1,3bar dette blir det endelige resultatet.
  6. Vi sitter og mapper bilen nå, grafene viser 440whp 612wnm på 1.3bar
  7. Da har jeg rigget opp bilen i benken og alt er klart til bremsing i morgen.
  8. Mls krever høy finish på overflatene, men om alt er HELT plant og det ikke er noen riper så går dette bra! Trenger ikke å bruke noe pakningstoff, det svarte coating laget som er på mls pakningen er for å tette vann og olje.
  9. Melkvik: Det er orginal innmat, men er montert MLS og ARP bolter i toppen. M30Punk: Det er kul lyd, ingen tvil om det, men optimalt er det nok ingen som kan si at det er Spesielt når det er snakk om kulelagerturbo, disse tåler det ikke like mye som en med glidelager, det har vi sett i flere tilfeller. Nå er det bare for kunden å shimse opp dumventilen slik at den ikke løser ut om han ønsker det
  10. Det blir mapping på onsdag, så da blir det live oppdateringer fra bremsingen
  11. En liten filmsnutt nå som bilen er klar til mapping
  12. Riktig som Jørgen sier, og jeg tror faktisk denne kan ha "gener" til å bli en riktig moment-værsting, hvis vi vil det.
  13. Selv om man skal ha "bare" 400 hk, kan det nok bli mye moment. Kunden hadde dessuten denne clutchen fra før. Vi kan sikkert "lures" til å bygge twinturbo på 540 ja.
  14. Beklager for lite oppdateringer på tråden, men her kommer det! Bmwn er startet opp, men dessverre dro den falskluft, det var ei sprekk i innsuget men dette er sveiset nå. Så var det bare å starte opp igjen, denne gangen gikk motoren fint, men så løste ikke clutchen ut, det viste seg at firmaet som monterte clutchen på denne bestilte/monterte feil clutch til denne typen svinghjul Dette løste vi ved å skaffe et brukt svinghjul som nå er montert! Så hvis det ikke dukker opp noen overaskelser i dag, så skal bilen være klar til bremsing iløpet av dagen. Om det passer for bileieren så blir det bremsing på onsdag. I blokka så var det borret opp til oljeretur fra turbo, denne var litt i det minste laget så vi øket til 19mm retur. Her gjenget vi opp og satte inn en nippel som er vinklet opp så det blir mest mulig fall ned fra turboen. Intercooler rørene er ferdig montert og et dumpventil uttak er tigsveiset inn i trykkrøret. Eksosanlegget er ferdig, hele annlegget er i 3" med V-båndsflenser for rask og lett demontering, 2 fullflow 3" lyddempere fra Simons . Ikke ferdig montert på bildet. Downpipen er bandasjert med eksosbandage og olje/vannslangene har fått varmebeskyttelse. Sachs 765 trykkplate og 240mm 4 pucket sinter lamellen. Dette er specet til 800nm. Film kommer!!!
  15. ja, kommer en oppdatering iløpet av dagen
×
×
  • Opprett ny...