Gå til innhold

blast

Medlem
  • Innholdsteller

    191
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • MSN
    commonator@hotmail.com

Profile Information

  • Interesser:
    Elverum

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

blast's Achievements

  1. Montering er skjedd i henhold til boka med riktige momenter. Men hjullagrene skal ikke settes inn med fett da disse er lukkede lagere... Forresten kjøpt hos mekonomen, skal være bra de. De har jo to års garanti på de...
  2. Jeg kjøpte en 91" 320i E36 for et års tid siden. Denne bilen hadde da et defekt hjullager bak på venstre side. Dette ble byttet og holdt et halvt års tid. Dermed byttet jeg igjen. Men... Nå har det røket igjen... Hva kan være årsaken til at dette til stadighet skjer? Tanken på at forrige eier kjørte for lenge med ødelagt lager slik at stikkakslingen nå er skadet og spiser opp nye lager har slått meg, men jeg har absolutt ingen erfaring når det gjelder dette... Håper noen kan hjelpe meg på vei til å finne en årsak og muligens også ha deler til meg
  3. Egen beholder til væsken?? Er det ikke samme beholder som bremsevæska da? Er da det på min...
  4. Så forresten nå at jeg hadde skrevet feil motor-størrelse... Er 4.6 som er riktig. Endret i infoen. Men alt i alt, kan være at jeg beholder den. Har egentlig begynt å bruke den litt igjen. Er jo fryktelig gøy da!
  5. 1500 da den kosta meg 6.000? Neehh...
  6. Men er det skiver bak, så har du egne sko for håndbrekk. Jeg har byttet bremser i alle hjørner men ikke de til håndbrekket, lampa lyser.
  7. Sånn for å si det enkelt, sett bare minus et sted uten lakk.
  8. Det er punkter for minus ja. Alle steder hvor det er god jording. Jeg kjører svart e36, nå med annen front. Bygde om og tilpasset en s-13 front jeg hadde liggende. Men ikke mange som egentlig vet hvem jeg er...
  9. Vil bare bryte inn og nevne at mekonomen faktisk har en veldig fin garanti da. Er tre års garanti på deler der. Får dere det ved f.eks koed, bs eller gs? Jeg har handlet både vannpumpe og bakhjulslager til min e36, uten å ha noen problemer med det. Vet ikke om folk setter garanti som et pluss, men for min del tenker jeg sånn at en tre-års garanti egentlig sier at det er god kvalitet. Da betaler man heller en hundrelapp ekstra og får bytte inn delen hvis den ryker etter to år, i stedet for å måtte kjøpe ny til kanskje et par tusen kr...
  10. blast

    CCFL ringer

    Jeg er også greit fornøyd med biltema. Hvis man ser bort ifra at det ikke er alltid at alle ringene lyser hver gang man skrur på lysene... Virker som ene ringen på ene sida trenger lenger tid for å lyse skikkelig. Men godt mulig det bare er jeg som har vært uheldig i tilkoblingen...
  11. blast

    CCFL ringer

    Jeg er også greit fornøyd med biltema. Hvis man ser bort ifra at det ikke er alltid at alle ringene lyser hver gang man skrur på lysene... Virker som ene ringen på ene sida trenger lenger tid for å lyse skikkelig. Men godt mulig det bare er jeg som har vært uheldig i tilkoblingen...
  12. Bryter inn litt her med tanke på at jeg har noe av samme problemet selv med min m50. Skal regulatoren gå helt rundt eller bare fra side til side? Jeg tok ut min for å rengjøre (uten å ta av innsuget), men den svinger kun fra side til side. Er den i orden hvis man plugger ifra kontakten på den og turtallet plutselig svinger opp og ned som om jeg skulle hatt en gedigen kompressor på den? (Hadde tidligere en Trans Am med kompressor, låter omtrent likt...) Når regulatoren er tilkoblet går tomgangen veldig opp og ned. Men mest da motoren er varm. Virker også som om noe av effekten blir borte... Soter litt også...
  13. Sjekk føringen med ledninger som går mellom karosseri og dør. Mange problemer med både sentrallås og elektriske vinduer kommer av dårlig kontakt eller irring i kontaktene. Jeg hadde dette problemet på min e36, da var det irring i kontaktene mellom sjåførdør og kaross. Sitter en kobling rett ved høyttalerne ved føttene og også en oppe ved sidespeilet.
  14. Ja, eller helst rett på motor. Gjerne på dynamoen. Eller i noen løftekroker. Demper-tårna er også et alternativ. Men får best gjennomslag rett på motor.
×
×
  • Opprett ny...