![](https://bimmers.no/repository/set_resources_1/84c1e40ea0e759e3f1505eb1788ddf3c_pattern.png)
uvjakt
Medlem-
Innholdsteller
16 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Contact Methods
-
Website URL
http://www.uvjakt.com
Profile Information
-
Interesser:
Bergen
uvjakt's Achievements
Newbie (1/14)
0
Nettsamfunnsomdømme
-
Hei Jeg brukte Ultimo sin samarbeidspartner i Bergen. Regner med det er samme software som er brukt. Det eneste som har fjernet dette problemet for meg var å bytte injector. Har byttet en og bilen var flott i 4000km før vibrasjonen kom tilbake igjen, så regner med jeg må bytte resten før problemet er vekk. Tror ikke dette problemet vil komme på biler med mindre km stand på klokken. Min er gått 209 000 nå. Mvh Uvjakt
-
Vi får prøve å fortelle dette til de autoriserte BMW verkstedene i Bergen:) De har hatt 4 forsøk med feilsøking uten resultat. De påsto hardnakket at alt var helt i orden.
-
Hei Min bil har hatt samme problemet, 330d Touring 2000. En injector ble byttet i Tyskland + noen andre greier som hadde med trykket til railen å gjøre. Dette funket flott ca 2 uker før problemet kom igjen. Løsningen ble funnet for en uke siden i Tyskland. 2 små vakumslanger til turboen var lekk + noen motorfester. Kreftene er bedre en noen gang og duringen er forsvunnet:) Det tok meg nesten 2 år før noen klarte å finne det ut. Tips: Reis til Tyskland (Albert Bauer Flensburg)
-
Hei Jeg har hatt samme problem som dere med min 330d touring manuell. Duringen under pådrag viste seg og være en kombinasjon mellom en defekt injektor, ledningen til denne og regulatoren til railen (den som styrer trykket). Ingen vektsed i Norge klarte å fikse dette, skyldte på tuning og sa alt alt var som det skulle være:(. Problemet ble løst da bilen ble satt inn på verksted i Flensburg (Albert Bauer). Jeg ga de beskjed om å fikse alt som var gale med bilen. De ringte dagen etterpå og informerte om feilen på motoren samt en del andre ting (som verkstedene i Norge heller ikke hadde klart å finne). Ble enig med dem at de tok alt de fant, og etter to dager (måtte vente på deler) ble bilen hentet. Den går nå som en drøm uten rykk og napp eller noen som helst form for during. De spurte og når jeg leverte den inn om den var tunet opp. Da svaret mitt var ja, ville han vite hvor mye den var tatt opp. Fyren hadde lik bil selv som var tunet:). De sjekket til og med programmet som lå på hjernen! Konklusjonen deres var at den var strøkent tunet for lang levetid på motor/injektorer. Problemer kom gjerne når railtrykket ble tatt for høyt på høye turtall. Bilen min var og begynt å gå grovt og hakkete på tomgang siste tiden. Så til alle som byttet alt mulig av deler på gjetting av verkstedene: Ta bilen til tyskland, der vet de hva de holder på med:)
-
Hei Summen på løsingen av duringen kom på ca 600 euro (injektor + kabelsett og rail regulatoren). Resten av greiene hadde ingenting med det problemet å gjøre. Skal skrive inn listen over ting som ble gjort når jeg kommer til Norge igjen, men f. eks. bytte av ryggesensor med feilsøking kom på ca 600 nok (løs ryggesensor på GS koster ca 1100 nok). Bytte av grunnmodul til sentrallås ca 3000 nok (pristilbud i Bergen var 6000nok). Skal ned neste år på storservice, og kommer ikke til å sette mine ben på et norsk verksted igjen så sant det ikke er til å unngå Reisekostnader med hotell er ca 3000nok.
-
Hei da er problemet løst en gang for alle! Duringen under pådrag viste seg og være en kombinasjon mellom en defekt injektor, ledningen til denne og regulatoren til railen (den som styrer trykket). Ingen vektsed i Norge klarte å fikse dette, skyldte på tuning og sa alt alt var som det skulle være:(. Problemet ble løst da bilen ble satt inn på verksted i Flensburg (Albert Bauer). Jeg ga de beskjed om å fikse alt som var gale med bilen. De ringte dagen etterpå og informerte om feilen på motoren samt en del andre ting (som verkstedene i Norge heller ikke hadde klart å finne). Ble enig med dem at de tok alt de fant, og etter to dager (måtte vente på deler) ble bilen hentet. Den går nå som en drøm uten rykk og napp eller noen som helst form for during. De spurte og når jeg leverte den inn om den var tunet opp. Da svaret mitt var ja, ville han vite hvor mye den var tatt opp. Fyren hadde lik bil selv som var tunet:). De sjekket til og med programmet som lå på hjernen! Konklusjonen deres var at den var strøkent tunet for lang levetid på motor/injektorer. Problemer kom gjerne når railtrykket ble tatt for høyt på høye turtall. Bilen min var og begynt å gå grovt og hakkete på tomgang siste tiden. Så til alle som byttet alt mulig av deler på gjetting av verkstedene: Ta bilen til tyskland, der vet de hva de holder på med:) Hilsen en særdeles fornøyd 330dT eier.
-
Hei og takk for flott innspill. Kan gjøre oppmerksom på at min lager durelydene sammtidig som effekten blir litt hemmet. duringen kommer og går under akslerasjonen. Derfor tror jeg at den får litt for lite diesel, og at den "justerer" seg inn før den kommer igjen. Så duringen kommer som pulser i turtallsområdet 1500-2500. Etter LMM ble byttet, durer den ikke like lenge og duringen kommer i kortere intervaller.
-
Hei Vært ute og kjørt litt mer i dag. Ser ut til at problemet ikke er helt borte. Det er kommet litt igjen, noe som kan ha med at effekten at tuningen bruker litt tid på å "sette seg". Problemet er uansett mindre enn før. Det neste jeg kommer til å sjekke er dieseltrykket fra pumpen undet setet på bilen. Dette er visst nok en gjenganger, som stjeler effekt, og sammtidig ikke gir nok diesel når man drar fullt ut. Merker en liten drop i effekten, men det er ubetydelig nå duringen kommer. Slipper jeg gassen opp 1 cm forsvinner problemet. Mye tyder på at bilen ikke får nok diesel. Bilen har og vært på Jæger i Bergen for flere diagnoser, og de sier selvfølgelig at alt er i orden, men måle turbotrykk og dieseltrykk ville de ikke selv om jeg betalte.... Neste verksted blir Autoteam i Bergen:) Skal holde dere oppdatert:)
-
Hei Da ser det ut til at problemet er løst. LMM, glødeplugger og gløderele er byttet. Bilen er tunet opp igjen og problemet med duringen er vekk!. Problemet lå nok 99% sikkert på defekt LMM. Skal kjøre bilen litt mer i dag, men ser ut til at alt er i orden nå
-
Ny oppdatering. Vært på diagnose hos Jæger, der glødeplugger ble funnet defekt. De mente og at bilen gikk som den skulle, men ble litt mer usikker da jeg fortalte om 50-100 akslerasjon på tredje gir som gikk unna på 7 sek. Fant en tråd om en lignende sak med glødepluggene: http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=382635 De ville og bytte gløderele, selv om det var byttet hos de for 3 uker siden... Ellers var det jo selvfølgelig ingen feil på diagnosen... De skal ringe meg i dag, så får vi se hva dette ender med. Skal i allefall holde dere oppdatert videre.
-
Hei Da kommer en lite oppdatering. Ny LMM er på plass og EGR-ventil er renset. Bilen er kanskje litt friskere nå, men problemet er det fremdeles. (ingen during, da bilen er orginal igjen). Viser seg og at bilen langt fra går som den skal i lave turtall fremdeles. Skal inn på ny diagnose hos Jæger i Bergen 4 mars, og kommer da tilbake med mer. Men fant en side på nettet, der en med samme problem hadde fått det fikset. Problemet der var av alle ting glødepluggene. Noen som har vært borti det tidligere? Symptomene på den var dårlig drag i samme området som bilen duret i før. Han hadde ingen røyk eller andre symptomer heller. Kommer tilbake med mer senere.
-
Hei! Oppdaterer her litt da det muligens er andre som lurer på samme problem. Etter flere runder rundt chipping av bilen er den nå satt tilbake til orginal stand og ingen durelyder lenger. Bilen var inne på nytt verksted i dag (Autoteam i Bergen), der defekt luftmassemåler ble konstatert, samt defekt gløderelè. Bilen drar dårlig og du kjenner den ikke drar rent i samme område som durelyden var. Etter ny LMM blir byttet tilbød chipperen og ta bilen "opp" igjen (god service). Mye tyder nå på at problemet her var at feile verdier fra LMM gjorde at motor ikke fikk rett diesel/luft blanding noe som resulterte i "duringen". Kommer tilbake med rapport når dette er gjort. Det kjedelige i denne saken er at autorisert BMW verksted ikke klarte å finne ut av dette, når bilen ble satt til kontroll der for akkurat LMM. Så til de som holder til i Bergen, kan jeg anbefale turen innom Autoteam for skikkelig diagnose.
-
Hei Jeg hadde det samme på min gamle e34, dog i ca 90 km/t. Da var problemet plastdekselet som du hadde festet. Det duret noe voldsomt:(. Er du helt sikker på at alt er 100% tight?
-
Hei Jeg har samme problemet med min bil 330d manuell 2000mod. Sendte en forespørsel til England og fikk dette svaret: The only thing that should be affected at the back of the car by the tuning is the fuel pump. They are seated at the back of the car near to the fuel tank. One of the things that will have increased with the tuning is the amount of air going into the engine therefore more fuel must go in to keep the ratios the same. You can tell instantly if this is the problem by putting the car on a dyno and measuring the Air Fuel Ratio (AFR). If there is a problem with the fuel pump you should see the car running a lean mixture ie not enough fuel. You can also see if the tuners can get a reading for the fuel pressure. You will have noticed the problem more in 3rd gear onwards because the car stays in the gear longer there and so gets chance to run at full boost and therefore requires more fuel. In 1st and 2nd the car is through the gear a lot quicker and so never actually hits full boost and therefore never needs the fuel pump to run at full pressure. The problem is easily rectified by fitting an up rated fuel pump, Walbro are a good brand and make fuel pumps for stuff like tuned Subarus. Er det noen sopm har hørt om noe lignende. eller prøvd det?
-
Hei og takk for svar. Skal opp til en BMW guru over helgen og se om ikke han kan finne ut av det. Hadde håpet noen av de som hadde vært borti dette før hadde kommet med hva som var løsningen med deres biler. Så det hadde vært byttet clutch, girkasse osv.. Gir i allefall en tilbakemelding her når problemet er løst.