Gå til innhold

Morton

Medlem
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Drøbak

Morton's Achievements

  1. Har du fortsatt disse dekkene ? send sms på 46969069 Hilsen Morten
  2. Selger 525 tds Oxford Green met. Se Finn kode :23660258
  3. Skal selge 99 mod. 525 tds touring med 5. tr. manuell bilen er oxford green met. med sort sportsintr. i stoff. Bilen har 2 sone klima, luftfjæring og defa pakke. Sommerhjul på M-5 replica 17" og vinter på 15" alu. Skal ha neste EU sept. 2011 Ring for mere info, hadde regnet rundt 90, men vi blir sikkert enige om pris Hilsen Morten 46969069
  4. Takker for tips, joda min torx satt også dønn fast, virker som alt som har med bakluke på Bmw lever et hardt liv (rust, irring etc) fikk iallefall fra hverandre skrotet og smurte opp. Ifølge boka stopper pusseren selvsagt å gå når luka åpnes, men starter igjen ved lukking, det er jo en fjærbelastet bolt som treffer dreieskiva til motoren. Skal se om jeg får liv i motoren imorgen. Etter all irr og elende spørs det vel om ikke motoren også sitter godt fast.
  5. Har knukket pusserarm på bakrute, er det en spesiell teknikk for å skifte denne armen ? Forsøker å vippe av trekantdeksel over pusserarm innfesting, men det vil ikke slippe. Er redd for å skade noe, hva gjør jeg feil?
  6. Trenger rustfri bakluke til E39 touring 1999 mod, gjerne grønn met. , men selvsagt alt av interesse.
  7. Har du fortsatt bakluka ?? Trenger en uten rust.
  8. Må etterfylle reservoir til servostyring, i boka står det kun at dette er for "fagfolk", men ærlig talt, holder det med vanlig hudraulikkolje, eller er det noe hokus pokus med Bmw ?
  9. Har blokkvarmer i min 525 tds, i kuldeperioden på østlandet nå holder det med ca. 2 timer for utslag på temp. måler. Tror Defa sier at du oppnår såkalt termisk balanse etter 1,5 timer nesten uansett hvor kalt det er. Hele natta er kun for de late med alt for mye penger til strømregning.
  10. Her i Drøbak er det bare å stille på "drop inn " time, men ikkenoe papirarbeid før det, men somsagt viktig med CE merking, og selvsagt at seteryggene låser seg skikkelig i oppreist stilling.
  11. Nettopp gjort det samme med min E-39. Bilen må vises hos tilsynet med sete og belter montert. Hvis du har originalt beltearrangement fra Bmw er dette ikke noe problem, det som er avgjørende er at beltene er CE merket. På baksetebeltene sitter CE stempelet stemplet inn i selve låsbeslaget (hunn-delen) iallefall på 1999 modell. Hvis ikke tilsynet finner CE stempelet, må du faktisk sette inn belter med dette stempel synlig, litt skummelt det der, fordi på forsetene er CE stempel brodert på en "vimpel" som er sydd fast i selve beltet, men altså ikke bak. Lykke til !!
  12. Spylerfunksjon har kuttet ut på pass. side av frontrute, ser ut som spylerledningene er rutet til to forskjellige tanker, den ene på innerskjerm og den andre nede bak høyre forhjul. Har ikke hatt tid til å forske noe særlig på dette, kan noen tipse meg om dette er korrekt ??
  13. Helt fersk Bmw eier, og like fersk i dette forum. Sikkert mange som kan svare, så jeg spør " Må bilen på verksted for å nulle ut service lampene i dashboard etter service", eller kan dette gjøres av oss "dødelige" uten Bmw diagnosestasjon ??
×
×
  • Opprett ny...