Gå til innhold

trbu

Medlem
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

trbu's Achievements

  1. ASC og ASC+T er ikke antiskrens, kun antispinn. Med ASC er det kun bakhjulene som bremses dersom du spinner, men det hindrer ikke skrens dersom ikke skrensen kommer av at du gir for mye gass. Du får derfor ikke noe rabatt på forsikringen siden det ikke er noe antiskrens eller ESP. 2001 model 316 jeg kjenner til har bare ASC, altså ikke antiskrens. Liten forklaring på ASC: http://www.bmw.com/com/en/insights/tech ... ntrol.html Tidligere tråd med samme spørsmål: viewtopic.php?f=1&t=172782&start=0
  2. Har fortsatt samme problem med bilen, synes også den går veldig dårlig, men mulig en 316 ikke skal gå bedre.. Sjeldent jeg kjører den, så husker ikke hvordan det har vært før. Leste av feilkoder igår, og fikk da de samme som tidligere: P0130 - O2 Sensor Circuit P0135 - O2 Sensor Heater Circuit P0170 - Fuel Trim Slettet disse og kjørte en stund. Etter en liten stund kom P0130 tilbake på tomgang, men uten at lampen lyste. Merket også at den har en "råtten" lyd på tomgang etter å ha startet den med kald motor, og at det blåser ut av luftpumpen (nummer 1 på dette bildet) trykker jeg den ned lokket på denne virker det som den blir tett, men fortsatt lyd som høres ut som eksoslekkasje eller noe. Virker som lyden forsvinner når motoren blir varm. Hva gjør denne luftpumpen, og kan det ha noe med problemet å gjøre?
  3. Er ikke diesel denne, en 316i M43, den jeg startet tråden om. Dersom det hadde vært bensinfilteret burde den vel fuske hele tiden, og ikke mer/mest når den er kald?
  4. Ingen som har noen andre tips? Regner ikke med det er LMM i mitt tilfelle siden den bare blir værre hvis jeg kobler den ut. Hvor lang tid tar det før lambdasensoren begynner å virke etter kaldstart?
  5. Fått sjekket litt mer nå. Slettet feilkodene for en uke siden, men på mandag var alle 3 tilbake igjen. Fikk sjekket slangen fra veivhus-ventilasjonen sammen med alle andre innsugslanger jeg kunne finne, og alle så igrunnen veldig fine ut. Noen andre forslag til hva jeg bør sjekke videre?
  6. Luftmassemåleren skal være byttet for under et år siden, rett før bilen ble kjøpt. Har prøvd å nappe ut kontakten på den og kjøre uten den tilkoblet, men bilen var ikke noe bedre i hvertfall, mulig noe værre en ellers. Så ser vel ikke ut til å være LMM da? Har prøvd å sjekke den belgen rett etter LMM, men den ser hel og fin ut. Kjenner fuskingen veldig godt med litt gass, eller full gass på 2. og 3. gir mellom 2 og 3000 rpm ikke så lenge etter start, men kan gjerne finne på å fuske ellers også.
  7. Har problemer med en e46 316i M43 (1.9) motor. Det er verst når den er kald, eller rett etter start, men har nå også begynt å fuske litt når den er varm av og til. Godt merkbart mellom 2 og 3000 rpm. Stopper bare å dra i et sekund eller 2 før den drar videre. Skjer gjerne flere ganger etter hverandre. Har holdt på sånn i ca 4 måneder, men blir bare værre. Har lest ut feilkoder, og har da fått opp disse: P0130 O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1, Sensor 1) P0135 O2 Sensor Heater Circuit (Bank 1, Sensor 1) P0170 Fuel Trim Malfunction (Bank 1) Etter å ha slettet de tar det gjerne bortimot en uke (500 km) før den første av de kommer tilbake igjen, men bilen fusker uansett. P0170 har vært der hele tiden, mens de to andre er kommet den siste måneden. Noen som har noen forslag til hva det kan være eller hva jeg bør sjekke? Lambdasensorne er vel ikke aktiv med en gang? Den fusker gjerne mest de første 100 meterne etter start på kald motor.
  8. Gjelder en 2001 316i E46 der den ene fjæren bak er knekt. Hvordan finner jeg ut hvilken type fjærer som står på bilen? Skal være originale BMW fjærer. Ser at det er ett rødt merke på begge fjærene fremme, sier dette noe om hvilken type som står på? I annonsen sto det "Originalt litt senket fra BMW.", men Bavaria sier den er levert med vanlige fjærer, så lurer på om det kan være byttet etterpå. Bilen er importert fra Tyskland om det har noe å si.
  9. Takker for svar! Hadde aldri hørt om en slik funksjon med blinklysene, men tenkte det kanskje kunne være en slik nødløsning siden det kun er når den står på parklys. Prøvde å se i instruksjonsboken, men fant ikke noe om det der. Men da er bare å få byttet parklysene
  10. Er en 2001 316i som ble kjøpt for en måned siden. Først, det er tydeligvis ettermontert angel eyes på denne, men er det normalt at det tar veldig lang tid før alle 4 ringene lyser? Kan godt gå opp mot 5 minutter før alle ringene lyser. Begge ringene på venstre side har nå sluttet å virke og den varsler om pærefeil venstre side foran. Regner med pærevarsleren også varsler om gåen parklys? Men når jeg nå skrur over på bare parklys lyser bilnklyset på venstre side svakt hele tiden!! Er dette normalt eller er det noe annet galt her? SÅ når den står på parklys er det når normale angel eyes på høyre side og blinklyset med redusert spenning på venstre side. Skrur jeg på nærlysene slukker blinklyset.
  11. Ingen som vet om det er noe annet som kan sette feilkode på kamakselgiveren? Regner ikke med det kan være så mye annet, men synes det er litt merkelig at den begynner å lyse så fort igjen etter LMM er byttet. Det er vel ikke noe problem å kjøpe denne fra Koed? Ser det er ca halvpris derfra i forhold til BMW og GS bildeler.
  12. Har problemer med at motorlampen lyser i en 2001 316i som akkurat er kjøpt. Denne lampen hadde vist lyst en måned før bilen ble solgt og det ble da byttet LMM. Bilen ble nesten ikke brukt etter dette før den ble solgt. 2 dager etter den var kjøpt begynte radiatoren å lekke. Fylte på kjølevæske og luftet for å få flyttet bilen. Den ble da stående litt på tomgang og motorfeillampen kom på. Byttet radiatoren og fikk et verksted til å lese ut og slette feilkodene. 2 dager senere etter å ha kjørt ca 150 km kom motorlampen på igjen mens den sto litt på tomgang. Var innom verksted igjen og slettet feilkoder, og etter 2 dager, igår kom den på igjen under køkjøring på 1. gir. Merker ikke noe forskjell på bilen om lampen lyser eller ikke. De to gangene jeg har lest av kommer det to feilkoder: P0170 - Fuel trim, bank 1 - malfunction P0340 - Camshaft position sensor A, bank 1 - circuit malfunction Jeg regner ikke med at noen av dette kan ha noe med lekkasjen fra radiatoren? Er det bare å få byttet kamaksel giveren? Hørte at den gjerne satte feilkode 0170 hvis det var kamaksel giveren, så begge kan komme av dette? Det kan vel ikke være noe annet som gjør at den setter feilkode på den giveren? Er det bare tilfeldig at det kommer ny feilkode så kort tid etter LMM er byttet? Mange spørsmål, men har ikke så lyst til å bare begynne å bytte deler dersom det kan ligge noe annet bak det en bare denne giveren.
×
×
  • Opprett ny...