Hei,
til sommeren skal jeg bytte alle bremser på min E39 og Powerflex foringer.
Har sett på Brembo og Ferodo klosser:
Fremaksel : Brembo 09.8961.21 og Ferodo FDB997
Bakaksel: Brembo 09.6841.11 og Ferodo FDB1075
Noen som har erfaringer med spes. Bremso skiver med disse numberene?
Når det gjelder Powerflex er jeg helt forvirra.
Finnes det ikke ETT et sett/KIT for med ALLE foringene til E39 530DAT?
Jeg vil bytte til Powerflex da jeg har lest at de er meget bra!
Håper på god hjelp da jeg er helt ny på BMW
Takk på forhånd.
Det skal jeg gjøre. Jeg har mine mistanker mot bremsene, men tror dere her vet mer enn meg om denne bilen
Skal sjekkes når sommeren nærmer seg
Takker!
Sjekk alle foringene dine.
Spesiellt stabstagforingene.
Jeg skal i løpet av sommeren sikfte girkasse olje på en 2004 530DAT.
Gjelder punktene nedenfor på den også?
At nye oljen må varmes opp?
Jeg har aldri byttet olje på en automat, kun på min VW Passat.
Jeg skal garantert bruke fabrikk anbefalt olje. Tipper det er Castrol ATF olje.
Er det dyrt med filteret? Vet at olje er veldig dyr!!!
Finnes det ikke en "Øyvind Moe" her i Oslo og Omegn?
Jeg har en import bil som rister når jeg bremser. Skal bytte alle bremseskiver+klosser, men hadde vært hatt en å gå til hvis feilen ikke utbedra seg..
Nydelig bil!!! Fin farge!
Kan jeg spørre hvor mye du gav for denne?
Hadde den virkelig bare gått 145.000KM da du kjøpte den?
Det er jo en 10-års gammel bil, derfor lurer jeg litt på KM-stand
Hei,
på oljepåfyllingslokket står det "BMW recommends Castrol".
Jeg har alltid brukt Mobil1 olje på bilene mine hittil, kanskje jeg må over på Catrol?
Har liggende både Mobil1 0W-40 og 5W-30 olje.
Men 5W-30 er nok ment for biler med longlife service og partikkelfilter (DPF).
Et det 0W-40 en E39 530DAT 2004 skal ha?
Tenkte litt på 5W-30, men tror ikke en E39 530DAT 2004 har DPF.
Jeg kommer til å skifte olje hver 15.000KM uansett.
Hvordan type olje skal brukes på automatkassa?
Takker alle på forhånd.
Hva er galt med de orginale bremsene? Får du ikke ABS til å slå inn?
Joda, ABS slår inn.
Men bilen rister når jeg bremser ned fra høy fart.
Klossene fremme så helt slitte ut, skal ta nærmere sjekk til helgen.
Må se litt nærmere på skivene også.
takaasen og aton:
Takk for meget nyttig info. Da blir det ihvertfall ikke Greenstuff med Turbo Groove.
Hvis dere mener at Redstuff funker bra så skal jeg gå for det.
Men skal ta en nærmere sjekk av bremse skivene.
Hei,
jeg skal bestille EBC skiver og klosser fremme og bak.
Skal ha EBC Turbo Groove Discs, men det finnes mange klosser å velge mellom:
Blackstuff Ultimax, Greenstuff , Redstuff, Yellowstuff, Bluestuff
Hva skal jeg gå for da?
EDIT: Bilen skal ikke brukes på bane. Men jeg vil ha solide bremser for det
Stemmer nok nesten
Jeg fant min : http://www.carfolio.com/specifications/ ... ?car=96602
Stemmer bra at det står 1820kg, som skal være MED fører.
Slå opp en annen 530DAT 2003 modell på Mekonomen og det står 1745 som "Tjånste Vikt" - 1820-75 = 1745kg som stemmer bra.
TAKK
Hei,
vet dere nøyaktig hvor mye 530DAT 10/2003 veier UTEN fører?
Fordi jeg skal IKKE betale toll for 75KG førervekt.
Når jeg fikk tollpapirer ved innførsel nå sto det 1820kg?
Er ikke dette feil?
Utfira det jeg har sjekka på nettetså har det har alle E39 530D etter 09/2000, dvs facelif, 324mm skriver foran.
M.a.o ikke noe som er kun for biler med M-pakke.
Riktig det at denne har kun en M-frontfanger og senkesett. Ingen M-fanger bak heller.
Selger er nok en luring da
[quote name="Min '01 E39 530DAT ble levert på 16".. Denne har originalt m-tech understell og luftfjæring.
Voldtsomt med utstyr på den der forresten' date=' den er jo en ekte "utstyrsbombe".
Ser her:
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20683829
Lyver han med "Denne bilen har M-pakke, dvs lavere understell og større bremser. Må ha minimum 17 tommer felger grunnet store bremser." ??
Eneste jeg fant ut etter litt research er at E39 525 og 530 før 2000/09 hadde 296mm og de etter 324mm skrive fremme.
Har jeg rett?