Gå til innhold

Gatebil91

Medlem
  • Innholdsteller

    34
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Gatebil91

  • Bursdag 09/07/1991

Profile Information

  • Interesser:
    Leka

Gatebil91's Achievements

  1. Jeg lånte bort bilen min til ei som er mye kortere enn meg, når setet skulle bak igjen skjer det ingenting. Hører det klikker når jeg rører borti bryterne, sikringene er hele.
  2. Hei Sikringa til matepumpa ryker når man setter i ny sikring. Hvordan tar man ut matepumpa på e34? må man ut med tanken eller kommer man til under baksetet? Det det trenger vel ikke være pumpa det er noe galt med, kan vel være noe annet også. Er det noen som har vært borti noe lignende?
  3. Heisann, har en 318 tds som har sluttet å lade. Regner med det er dynamoen som har tatt kvelden, men er det noe annet jeg kan sjekke?
  4. Takk takk
  5. Har samme problem med min 318 tds e36. 250.000km har bilen rullet. Den var vanskelig å få start på i minusgrader, byttet glødeplugger, og da blei d lettere å få start på kald motor men var fortsatt treg når den var varm, filte i 5 - 10sec. Den stoppen også ved 1/4 på tanken, til slutt stoppet den når jeg passerte 1/2 tank. Da byttet jeg matepumpa og da stopper ikke bilen lenger, men er fortsatt tungstartet på varm motor. Har også byttet dieselfilter og luftfilter uten forbedring. Jeg hadde lyd i turbo, men så falt trykket til 0.7bar (1.2 har den ligget på før) la merke til mye svart røyk, nå ligger den på 1.0bar. Virker jo som om det er luft i systemet, får prøve å bytte returslangene
  6. Klaring på ventiler og åpningstrykk på brennstoffventiler?
  7. Har lenge tenkt å gå over brennstoffventilene, er det noen som vet hva åpningstrykket er? En ting til, når jeg fikk bilen ladet den 1.2bar, så kjørte jeg til Mo i Rana på sommertreff i vår, da jeg hadde passert Brønnøysund merket jeg at turboen hadde sluttet og "kvine". Stoppet og kobblet på måleren og da viste den 0,7bar, nå lader den 0.9 - 1.1bar og "kviner" ikke. "kvininga" var bare på lavt turtall.
  8. Jeg har en 318 tds som er tungstartet og blir bare værre for hver uke som går. Når motoren er kald/når glødepluggene slår inn er den lettstartet, men når den er varm er den tungstartet, spessielt rett før glødepluggene slår inn. I vinter var bilen umulig å få start på i under -5grader. Da byttet jeg glødeplugger og den ble enken å få start på kald motor, men var fortsatt tungstartet på varm motor. Filer i alt fra 5 sec til 15 sec. hmmmm grovt irriterende
  9. ........
  10. Hei kjørte opp til Mo i Rana på sommertreff på ACR i helga , la merke til at bilen var veldig dau i oppoverbakke, koblet på måleren og da viste den 0.7 bar nå ligger jeg på cirka 1.0 bar. har tdligere ligget på 1.2bar. Er ikke den samme lyden i turbo lengre heller, plystrer ikke på lavt turtall, det står på et "sportsluftfilter". Hva er orginalt turbotrykk?
  11. Bilder/lyd/video?
  12. Hvordan tar man ut bakseteryggen på e36 sedan?
  13. Får ikke opp bakluka, heller ikke om jeg setter inn nøkkelen for da går det ikke ann og vri. Hvordan i helvette skal jeg få opp driten? Kommer man seg bak gjennom kupeen?
  14. Det begynte med at jeg skulle sjekke hvorfor bremselyset ikke fungerte, og siden jeg er på jobb å har godt med verktøy tilgjengelig så skulle jeg prøve å finne feilen. Av en ellerannen grunn så åpnet jeg bagasjerommet, og alt låste seg. Døren var ikke helt igjen så det var en liten glippe og styrmannen er litt småkriminell og fant en løsning, har vært flere slike episoder her ombord. Tilogmed barn har blitt låst inn i bilene her, så de begynner å få god trening i dette
  15. Har da greid å låse inn nøkkelen i bilen på ferja Skulle åpne bagasjeluka å vips så låste bilen seg, hva/hvordan skal jeg få åpnet bilen. BMW e36 318 tds HJELP!
×
×
  • Opprett ny...