Gå til innhold

323Endre

Medlem
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

323Endre's Achievements

  1. Jeg har også en kupevifte som ikke vil starte. Dem har en tendens til å ikke ville starte rett etter at jeg har begynt og kjørt. Uansett om bilen er kald eller varm. Det skjer ikke noe når jeg prøver å kjøre den manuelt opp og ned. Kan virke som den "henger fast". Har noen svar på dette??
  2. Sporing: skift casterstag foringer. Og når du først er i gang, sett inn GS sine polyurethan foringer. Dekka er jo en selvfølge at de er bra. Halvslitte kan være nok til at den blir håpløs. Kommer litt an på merket dog. Typhoon sier nå jeg. Aldti hatt sporing med dem, samme hvilken dimensjon. Men, bytt først foringer.
  3. Innsuget kjøpte jeg på GS bildeler, måtte kjøpe nytt for brukt er ikke å oppdrive, samt med DISA valve som jeg også kjøpte der. Jobben er ikke vanskelig å gjennomføre. Når en vet hva som skal gjøres så er det gjort på 2-3 timer, men forberedelser og finne ut hva som måtte til brukte jeg flere kvelder på.
  4. Ref. tidligere diskusjoner her så har jeg nå skiftet innsuget til et 3.0 innsug. Dette har forandret motoren helt. Momentet i motoren kan nærmest føles som en diesel og når den passerer 4000 rpm så sparker den voldsomt mye bedre. Med andre ord så er hele effektkurven totalt annerledes og den er bare en drøm å kjøre sammenlignet med originalt. Anbefales på det sterkeste til dere som kjører rundt på en original 323 Takk til alle innlegg
  5. Har en E46 som av og til hopper ut av 3. giret. Jeg synes den har litt lite "inngrep" inn i 3. når jeg skyver spaka fra nøytral og inn i 3. gir. Er det mulig og justere vandringen på hvert gir eller flytter jeg inngrepet på 1. 3. 5. og over til 2. og 4. hvis jeg justerer stangen ved kassen? Noen som har gjort dette eller vet noe om dette??
  6. Veldig bra folkens! Men har dere noen gode tips om hvor jeg kan skaffe innsuget hen?
  7. Riktig. Takk for hjelpen. Virkelig supert forum btw! Noen som har et M52TÜB25/28 innsug å selge meg her da?
  8. Så konklusjonen er altså at jeg må ha et innsug som stammer fra en "nyere" e36 som slekter nærmere på min m52 motor? Hva med et e46 325 innsug, vil det passe og ha noen effekt?
  9. Riktig. Men jeg har riktignok en 323i da. Nå vet jeg vel nesten ikke hva jeg skal høre på. Har hørt så forskjellig om hva som skal passe nå.
  10. Bilder... 325 manifolden ligger ved siden av...
  11. Er det noen som har byttet om innsuget på en 323i E46 her? Det sies at det skal være bare å sette på et 325 innsug fra en E36, men ved nærmere sammenligning så er det en del ulikheter på innsugene. Er det noen ting som må kuttes ut på E46'n? Noen som har gjort dette?
×
×
  • Opprett ny...