Gå til innhold

sondreland

Medlem
  • Innholdsteller

    19
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

sondreland's Achievements

  1. Takker igjen for mange gode svar, når har verkstedet sagt sitt og det viste seg at det var toppdekselspakningen som hadde gått, og noe hadde derfor fylt seg med olje... Da er det ut og nyte glatta!
  2. Takker for mange gode svar! Disse sikringene det kan være, hvor sitter disse? Den "vanlige boksen" på venstresiden er vel stort sett forbeholdt sikringer til typisk radio, blinkere, setevarme osv? Jeg er som dere kanskje skjønner ganske grønn, så blir vel fort en tur ned på verkstedet... Takker igjen for svarene, ser litt lysere på tilværelsen nå
  3. Heisann! For noen uker siden skjedde dette: Jeg skulle ut og kjøre, og startet opp bilen. Den startet raskt som alltid, men etter ca et halvt sekund døde den igjen. Det kom ingen ulyder, og det hadde heller ikke i forkant vært noen som helst indikasjoner på at det skulle være noe galt med motoren. Den startet alltid med en gang, og den gikk som en klokke. Det som skjer når jeg vrir rundt nøkkelen nå er at alt går rundt, men det kommer ikke den vanlige "chinne-lyden" fra motoren. Det høres egentlig ut som om det bare er startmotoren som snurrer, men jeg ser når jeg åpner panseret og vrir rundt nøkkelen at alt som skal rotere ser ut til å gjøre det (tror jeg hvertfall, reimer, vifter og svinghjul går rundt). Men selv om dette går rundt høres det ut som om den roterer med null motstand. Men den står nå i en rimelig bratt nedoverbakke, og står likevel stille når jeg bare setter den i gir og løsner håndbrekket, så det er med andre ord litt motstand der inne. Noen som har en ide om hva dette kan være? Takker for alle svar
  4. oisann, hehe, det er en e34 92-modell 520
  5. kan det være svingarmsforingene det er snakk om?
  6. Fikk beskjed ved eu-kontroll om at jeg måtte ha nye hovedforinger på bakakslingen, begge sider. Noen her som kan gi meg et hint om hvor jeg kan få kjøpt disse, og om det finnes et annet navn for dem? enda et vink om hvor de faktisk sitter hadde også vært gull..
  7. har du Bærearmer forann med bærekule i god stand (god nok til å bli godkjent)?
  8. har du venstre bærearm med bærekule i god stand?
  9. jeg er interessert i bærearmer med bærekuler i god stand
  10. har du bærearmer begge sider foran? m/bærekuler i god stand (sistnevnte er viktig da det var det jeg fikk feil på ved sist eu-kontroll )
  11. bilder har jeg aldri skjønt hvordan man legger ut, bilen står i Mandal i Vest-agder, og hva prisantydning angår hadde jeg egentlig håpt på noen bud så jeg ser hva jeg kan ta for denne bilen
  12. Vurderer å selge min E34, da den ikke ble eu-godkjent, og fordi jeg er 18 år med null penger og et kommende studentliv som skal tilbringes uten bil... Det er en 520, som har gått 266 000. Manuell girkasse i topp stand. Motoren går svært fint, bruker ikke noe særlig olje (jeg har ikke merket noe forbruk pr. dags dato) og det er absolutt ingen ulyder fra den. Starter alltid uten å nøle. Karroseriet er mørkegrønt (island green metallic) MEGET pent, ingen bulker eller stygge merker. Det eneste er en ørliten rustflekk på størrelse med en enkrone ved tanklokket. Alt er orginalt, og jeg har tåkelys liggende til den, men mangler feste til det ene så derfor har jeg ikke satt dem på. Den har lyse (noe slitte) skinnseter og takluke. Interiøret er svært pent. Har også 8 bmwfelger, med dekk på fire av dem. Minuset med bilen er som nevnt at den ikke er eu-godkjent. Anmerkningene ved eu-kontrollen var: -Bremserør svekket pga rustangrep ved forgrening bak. -Forskjell i bremsekraft større enn 50% av høyeste verdi (håndbrekket). -Forstillingskontroll med målebrev . feste for venstre bærearm skadet ved indre innfesting. -Bakaksel - slakk i innfestinger - store hovedforinger begge sider. -Slitt bærekule nede fremme. -Bilbelter - feil ved låsemekanisme. -steinsprut i frontruten Så, er det noen som vil gi meg et bud på denne bilen?
  13. Fikk e34'en hjem fra eu kontroll i dag med følgende feil: -Bremserør svekket pga rustangrep ved forgrening bak. 2er feil -Forskjell i bremsekraft større enn 50% av høyeste verdi. 2 -Forstillingskontroll med målebrev . feste for venstre bærearm skadet ved indre innfesting. 2. -Bakaksel - slakk i innfestinger - store hovedforinger begge sider. 2 -Slitt bærekule nede fremme. 2 -Bilbelter - feil ved låsemekanisme. 2 Noen av dere bmw-kjennere der ute som har noen ide om hva dette vil koste å fikse opp i? Eventuelt om dere kan påpeke hvilke av punktene folk flest med mindre enn ti tommeltotter selv kan rydde opp i... Takker for alle svar
  14. har bilen tåkelys? i så fall lurer jeg på hva du skal ha for tåkelysbrakketene, og ellers alt som trengs for å feste dem til fangeren (lysene har jeg selv)
  15. Noen som kan være så greie å fortelle meg enten delenummer på nøkkel til denne bilen, eller gi meg en link til hvor på koed eller gs jeg kan finne et nøkkelemne? min nøkkel er desverre knekt, og jeg trenger en ny en...
×
×
  • Opprett ny...