Gå til innhold

helge1976

Medlem
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om helge1976

  • Bursdag 04/06/1976

Profile Information

  • Interesser:
    Molde
  • Kjøretøy
    F11 530dT Xdrive

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

helge1976's Achievements

  1. Enig med du, litt dårlig formulering av meg. Software mappen er målet. Men det ene følger jo det andre. Mer ladetrykk, høyere lufttemperatur, mer behov for kjøling av lufta. Spm mitt er om noen har erfaring med om en sånn oppgradering passer i spalten og flukten med plastdeksel under.
  2. Noen som har noe erfaring på om noe sånt passer rett inn? https://www.winparts.eu/cooling-system-heating/cooling-system/intercooler/c38/intercooler-competition-kit-bmw-f07-f10-f11-f12-f13-f18-f01-f02-200001069-wagner-tuning/p679392.html?a=t4u/0/0/38/679392&gclid=Cj0KCQiApY6BBhCsARIsAOI_GjYSSN0KUWHKtt5kQ-DTuck81xd07zOiBrzOOrxzVyGYzSkCPpKF7hgaArxMEALw_wcB Bilen er lav nok som den er, så ønsker ikke at intercooleren kommer noe lavere enn sånn den originale er nå. Ønsker i fortsettelsen å optimalisere Motor for litt mere skyv på lavere turtall. Er vel riktig å vurdere bytte av hardware før endring i software. Om det føret skal gjøres. Bilen er 2013 modell gått 90000km. Noe annet jeg bør gjøre når jeg først setter igang? Er jo en gammel bil..... Takk på forhånd for all hjelp.
  3. Ny pris 315.000 Er fremdeles interessert i en HJ80 / HJ100, men har også en i familien som ønsker seg en ny "golf-størrelse" bil med automatgir og kanskje 4x4, men ikke noe krav. Potensiell innbyttebil må være fulgt opp og i god stand. Pris mellom 150-250.000,-
  4. Ny pris 320.000,- Vurderer alle edruelige bud. Men innbyttebil er ikke så aktuelt lengere. Med mindre du har en Landcruiser HJ80 eller HJ100 i god stand. Har funnet en Toyota Landcruiser HJ80 som jeg har fryktelig lyst på. Kanskje litt å banne i kirka å nevne en Toyota inne på forumet her
  5. Tlf nr: 9511 1034 Fargebeskr: Sparkling Graphit metallic Interiørfarge: Sort Stoff/skinn Alcantara Anthr Kilometerstand: 78.000 km Antall eiere: 2 Registreringsavg: 6.747 kr Regnr: UR84383 Skal legge inn bilder etterhvert, se linken under foreløpig for bilder. http://bil.autodb.no/autodb/search.wa2? ... ;_cmd=view Har hatt noen henvendelser fra karer med innbyttebil. Har måttet gå i tenkeboksen der. Kan ta imot innbytte på bil i golf-størrelse med automatgir og kanskje 4x4, men ikke noe krav. Så til min bil. Dette er 08-modellen. med N47-motor på 177hk, 350NM. Første gang regisrert 11-2007. Bilen ble importert januar i år, handlet hos BMW merkeforhandler og var en premium selection-bil. En eier i Tyskland. Jeg er andre eier. Felgene avbildet er 17" sommerfelger på 225/255 dekk. Nye 16" alu på vinter kjøpt i januar, gått ca 1500km. Selges pga av anskaffelse av hund. Trenger derfor ei hundevogn med plass til bur Bilen har MYE utstyr: Automatisk Start/Stopp Funksjon Bremseenergi regenerering Bi - Xenonlys Adaptive Kurvelys (Svingbare xenon og langlys som følger rattutslag) Comfort access (keyless go) Klimaautomatikk Cruisekontroll Lyspakke (innvendig og utvendig) Navigationssystem Professional (Største navigasjon) HIFI høyttalerpakke (Ekstra høyttalere) Telefon med bluetoothsystem for synkronisering og tale. Comfortpakke Innovationpakke M-sport pakke M-sport understell M-ratt M-Aerodynamikkpakke Servotronic (Hastigheten bestemmer hvor tung den er på rattet) Individual høyglans Shadowline Individual takhimling anthrazit Seter: Stoff/skinn Alcantara Anthrazit M-Lettmetallfelger 194M Multifunksjonsratt Eksteriørdetaljer i bilens farge Takrails Edeltrefinish - Valnøtt interiørlister Justerbart armlene i lenderetning Panorama Soltak Glass Auto dimbart innvendig speil Sportseter Oppbevaringspakke Lyktespylere PDC - Parkeringssensor Regnsensor Tåke-/grøftlys BMW Teleservice Managment BMW assist BMW Online Talestyring Bilde Forfra Bilde Av interiør Bilde fra siden: Bilde fra siden2: Alle bilder samlet i en ZIP-fil: klikk linken under: Alle bilder
  6. Har nesten fått samme problemet Har du fått noe annen hjelp enn her på forumet? Har en E91, -07 modell, produsert mars 2007. bilen har navi-pro, ikke keyless go. Får ikke låst dørene opp med hverken fjernkontroll på dørene eller knappen på dasjbordet. Følgende fungerer: Alarmen, "follow me home" lysene og blinklysene gir signal når jeg prøver å åpne dørene, men dørene går ikke opp. Om jeg prøver å låse dørene hører jeg klikke lyden for låsing, så det fungerer å låse. Jeg får også åpnet bagasjeluken med fjernkontroll. Når jeg holder knappen inne på fjernkontrollen får jeg åpnet alle vinduene og jeg får også lukket alle vinduene... oppsummering.... All signalgiving, låsing av bagasjeluke og låsing av dører ser ut til å fungere, men jeg får ikke låst dørene opp...... noen tips om hva jeg kan undersøke, måle av signaler selv. Hvor sitter enheten som skal låse opp dørene evnt. hvor kommer signalet ifra og hvilke type signal går til låseeneheten.... håper noen kan gi meg en pekepinn på hva jeg kan undersøke selv... er det eventuelt noe mulighet å få ut noe diagnose på skjermen i bilen uten å måtte levere den inn på merkeverksted. takker for all hjelp.
  7. bilen er reg. 2006 gått 128000km. 3 første årene til 125'km gikk bilen i tyskland, langkjøring, så jeg tenker at den har ikke like lang driftstid som en "norsk" bil som har gått i lavere hastigheter. Vifta har stoppet helt, går ikke uansett hvilke hastigheter jeg prøver å kjøre den på eller om den står i auto. Sjekket sikring nummer 37 den er ok, tror det er eneste sikringen (ser det ut som i følge kartet i sikringsboksen) som har noe som helst med viftemotor å gjøre. Når vinteren kom, og kulda satte inn begynte vifta å gi en ulelyd ved oppstart, men den forsvant etter en 2-10 sekunder. Det har skjedd nesten uten unntak at har gitt lyd ved oppstart. I aller fleste tilfeller har lyden forsvunnet raskt. For ett par dager siden stoppet den helt. pga ulyden som har vært over tid, går tankene mine mot at vifta er gåen..... men det har ikke vært noen endring forut for stansen med hensyn på lyd.... så da tenker jeg litt mot elektrisk feil igjen.... Noen som kan bidra med tanker rundt dette? Noe en kan gjøre for å utelukke feil på f.eks. hastighetsregulator, er det noe automatisk overstrømsvern (som skal beskytte regulatoren) som kreves resetting e.l. Er ikke vant til å mekke bil, men har automasjonsbakgrunn (elektro) så skjønner litt da
×
×
  • Opprett ny...