Hei.
Har en BMW E46 318i, 2000 modell som jeg akkurat har vært å henta på verksted etter bytte av toppen. Hadde håpet det kun var toppakninga, men viste seg at selve toppen (blokka) hadde sprukket, så det kosta meg ca 30.000 NOK (Stenshagen skulle ha 66000 for samme jobben).
Men, her er problemet: Kjørte hjem med bilen i stad, en tur på ca 12 mil. De 10 første mila kjørte jeg på veier med 60, 70 og 80 soner, og da fikk jeg svært dårlig varme fra varmeapparatet. Klimaanlegget stod innstilt på 32 grader, og vifta på maks styrke. Hørtes ut som vifta jobba som bare det, men fikk null varme ut fra anlegget, slusene var rett og slett kalde. Så de to siste mila kommer jeg på motorvei, og kjører i 100-120 km/t og først da merker jeg noe varme fra apparatet. Ble riktignok langt fra 32 grader, men ble så du kjente varmen i hvert fall.
Hva tror dere om dette? Har en nabo som mente det kan ta litt tid før klimaanlegget kommer seg etter bytte av blokka/toppen, at toppen rett og slett må kjøres inn først. Kan dette stemme?
Setter stor pris på alt av innspill rundt dette. Kjedelig å ha brukt slike summer på verksted for så å finne nye feil med en gang.
Vil samtidig få benytte anledningen til å ønske dere alle en riktig god jul