Gå til innhold

HSS

Medlem
  • Innholdsteller

    28
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om HSS

  • Bursdag 04/30/1991

Profile Information

  • Interesser:
    Stavanger

HSS's Achievements

  1. HSS

    Solgt!!

    Hvilket ratt står på bilen, og ser det bra ut?
  2. Er du sikker på det? Ser ut som det 3 eika rattet på interiør bildet
  3. Hvilke ratt har du til e36?
  4. det er en liten prosess.. skal starte på det selv nå snart! men kan jo fortelle litt som MÅ gjøres. for det første så er det ikke akselvekten som teller lenger, det er totalvekt på bilen. så hvis du skal ha det godkjent så må du lette bilen litt ( få lånt en carbonbakluke, stoffseter etc. holder med rundtg 60kg ) så må alt av delenr være likt på bilen som en org 325, men da masse er likt fra 318is og 2.5l så er det ikke så mye som må byttes. bare bremser etc. så du må da ha den på kontroll hos et merkeverksted for å sjekke at alt stemmer overens fra en 2.5l ( dette skal jeg gjøre hos SS Performance i skien ). så må du ha kvitering på motor og delene hvor de kommer fra. dette kan lett fikses via en hogger etc.. kjøp en BILLIG 2.5l fra en hogger og godkjenn bilen med denne.. er fortsatt i prosessen selv, så vet ikke om det blir godkjent.. men lykke til med ombygging Ah okei, takker for info Muligens det blir turbo i min heller, men kommer jeg over en billig 325 så tar jeg den! Du får ha lykke til selv, og kom gjerne med oppdateringer ang. godkjenningen din
  5. veldig fin bil, og en fantastisk farge Jeg lurer på hvor lett det er å få godkjent en 318is til 325, for jeg har hørt at siden akselvekten blir tyngre så er det veldig vanskelig å få det godkjent. Har du snakket med noen hos BT eller hørt om det er mulig? Har samme motor selv, og ønsker selv å bygge om.
  6. hvilket ratt er det, og hvordan ser det ut? Kan du legge ut ett bilde?
  7. Det må du nok Bare si hvilke farger som er på den du har, og hvilken motor du har. Så gir de deg den rette
  8. jeg fikk samme fargene som jeg hadde på min gamle lambda, grå, svart og to hvite. går på grå, svart på svart og hvit på hvit. Samme hvilken hvit som går på hvit.
  9. Jeg har nå skiftet lambdasonde, og det fikset problemet mitt. Fy faen så den satt! Har ikke fått testet bilen sikkelig enda(en god hissig kjøretur), men virker som problemet er løst. Eneste jeg la merke til er at viss jeg ruser den opp til 6-7tusen rpm og slepper gassen, så detter rpm så lavt ned at den gasser på, og slepper igjenn. Og da jager den, men viss jeg gasser litt da så holder den seg stabil Forresten, jeg brukte biltema sin lambdasonde. Bavaria, mekonomen og di andre driver jo med ran.....
  10. Jeg vet at http://www.gkdsportscars.com/ har laget kit til m42 motoren, men det var uten kompressoren og den fikk du fra mini cooper s. Usikker på om de lager dette kittet enda, men kan jo sende en mail til dem å spørre viss du er interessert. Vet at de bruker m42 motoren i slike kit-biler som du ser på hjemmesiden deres. Kommer jeg over en mini cooper s presse så handler jeg nok også dette kittet
  11. Det er det jeg begynner å helle mot. I følge diagnosen jeg fikk tatt igår, så viste det feil på lambdasonden. Men i følge han jeg var med kunne det være ting før lambdaen som fikk den til å få feil melding. Lambdaen målte fra ca 0,3V til 0,7V, er dette riktig? Er det noen andre ting som kan få den til å jage sånn?
  12. Hei Jeg har en 318is 93-modell som jager veldig mye når den blir varm. Når den er kald går den noe lunde OK, men jager bitte litt. Men etter en god kjøre tur så jager den helt ekstremt, hører også at den feil tenner litt på tomgang(putring i eksos). Dette er hva jeg har gjort så langt: Byttet slanger som var i dårlig stand og som kunne trekke falsk luft. Har sjekket med startgass og alt virker tett. Renset tomgangs regulator Byttet begge temp følere i blokken Dyserens Men til ingen nytte, den jager fortsatt Er det noen som har peiling på hva det kan være, eller hva jeg burde sjekke? Skal inn å ta diagnose på den imorgen for å se om det kommer noe opp da. Takker for hjelp!
  13. Passer disse på e39, gjør de det så får du 4.5k for de. Hva er innpresset?
  14. for å resette oljelysene, så setter du en ledning/binders mellom pin 7 og 19. Skrur tenningen om til possisjon 2(ikke helt frem til den starter). Venter 10sek, og dra opp ledningen før du har tatt av tenningen. Husk å stapp ledningen sikkelig nedi.
  15. Her er min, er ikke ferdig men begynner å ligne noe. Skal lavere bak, fjerning av rust, bort med tektyl rundt hjulbuer og så litt lakk.
×
×
  • Opprett ny...